Nazwa przedmiotu:
Język angielski
Koordynator przedmiotu:
mgr Monika Łapiak; mgr Roman Gąsecki
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Ekonomia
Grupa przedmiotów:
Język obcy
Kod przedmiotu:
KO 1/1A.1
Semestr nominalny:
1 / rok ak. 2012/2013
Liczba punktów ECTS:
4
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
100 h w tym: 60 h - ćwiczenia, 20 h - przygotowanie do zajęć w tym zapoznanie z literaturą, 8 h - przygotowanie do kolokwiów, 10 h - przygotowanie pracy, 2 h - konsultacje.
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
2,4 ECTS - ćwiczenia 0,08 ECTS - konsultacje
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
4 ECTS
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia60h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
język polski – gramatyka; język angielski – znajomość podstawowa (wynik matury pisemnej: poniżej 75%)
Limit liczby studentów:
Lektorat: 12 - 24
Cel przedmiotu:
Lektorat uczy w kierunku egzaminu końcowego (B2 wg skali Rady Europy); może okazać się niewystarczający, by skutecznie przygotować do egzaminu. Jest przeznaczony dla studentów, którzy posiadają jedynie podstawową znajomość języka angielskiego z poprzedniego etapu nauki (wynik z egzaminu maturalnego: poniżej 75%). Zapoznanie z nową leksyką i nowymi zagadnieniami gramatycznymi. Celem nauczania przedmiotu jest doskonalenie czterech podstawowych sprawności językowych (mówienie, rozumienie mowy ze słuchu, rozumienie tekstu, pisanie tekstów) oraz wiedzy o krajach anglojęzycznych (poznawanie kultury, zwyczajów, przepisów, typowych zachowań, elementów geografii i historii).
Treści kształcenia:
Ćwiczenia: 1. Review of Tenses (present, past, future). 2. General and Specific Questions. Best Friends – listening comprehension. Describing friends (Student’s Book, p.102) 3. Present Simple vs. Present Continuous – exercises. 4. Blind Date – reading and discussion. 5. Using a bilingual dictionary. Social expressions. Workbook – Unit 1 6. Different lifestyles. Talking about you. 7. Daily life. Collocations. Have/have got. Linking words. Writing an informal e-mail (Student’s Book, p.103) 8. Tales of Two Cities – reading comprehension. Living abroad – advantages and disadvantages. Reading – Travelling to Learn (First Certificate Practice Tests, Test 3, Part 1) 9. A 24/7 Society – listening. Work conditions. 10. Making successful conversations. Workbook – Unit 2 11. Test (topics 1-10) 12. Past Simple vs. Past Continuous. 13. Making connections. Asking questions. 14. The name’s Bond, James Bond – reading and listening. Reading – First Certificate Practice Tests (Test 2, Part 1) 15. Adjectives and adverbs. Position of adverbs and adjectives. Telling stories (Student’s Book, p.103) 16. Time expressions. Workbook – Unit 3 17. Quantity. Countable and uncountable nouns. 18. Food, drink, objects of everyday use. 19. Articles. The Amazing World of e-Bay – reading and listening. 20. Markets around the World - reading. Talking about markets. Synonyms. Writing a postcard (Student’s Book, p.106) 21. Shopping and prices – vocabulary. Completing conversations. Workbook – Unit 4 22. Test (topics 12 – 21) 23. Hopes and ambitions. Verb patterns. 24. Future intentions (going to/will/Present Continuous). 25. Brat Camp – reading. Teenage years – discussion. 26. –ed/-ing adjectives. Talking about books, films and TV programmes. Reading – The Bestsellers ( FCP tests - Test 6, Part 3) 27. Describing feelings. Making conversations. 28. Test (topics 23 – 27). Listening comprehension (FCP tests – Test 1, Part 1/2/3/4). 29. Use of English (FCP tests – Test 1, Part 1/2/3/4 ; Test 2, Part 1/2/3/4). 30. Giving credits for the semester. Revision exercises – Teacher’s Book.
Metody oceny:
1. Formalnym warunkiem zaliczenia modułu z języka obcego jest systematyczne uczęszczanie na zajęcia językowe; dopuszcza się nieobecność nieusprawiedliwioną maksymalnie na trzech zajęciach w module 60 godzinnym. Nieobecności nie mogą mieć miejsca (poza przypadkami losowymi) na zajęciach, na których wyznaczone jest kolokwium. Student jest zobowiązany przynieść usprawiedliwienie nieobecności w ciągu 2 tygodni; po tym czasie usprawiedliwienie nie będzie uwzględniane. 2. Student ma obowiązek posiadać na zajęciach swój podręcznik i inne materiały wskazane przez wykładowcę. 3.   Aby uzyskać zaliczenie semestru, student musi wykazać się opanowaniem w dostatecznym stopniu materiału nauczania zgodnego ze standardowym programem ustalonym dla danego języka i poziomu. Metody dydaktyczne obejmują: pracę z tekstem czytanym, pracę z tekstem słuchanym, rozwiązywanie ćwiczeń leksykalno-gramatycznych, pisanie tekstów (list, wypracowanie, raport, itd.), ćwiczenie umiejętności wypowiadania się (pytanie – odpowiedź) oraz konstruowanie dłuższych wypowiedzi na konkretny temat. 4. Stopień opanowania materiału oceniany jest na podstawie: wypowiedzi ustnych i przygotowanych prezentacji, krótkich sprawdzianów pisemnych z poszczególnych partii materiału, pisemnych prac kontrolnych, prac domowych i innych prac zleconych przez wykładowcę (np. tekstów egzaminacyjnych typu list, wypracowanie lub raport). 5. Za systematyczne uczęszczanie na zajęcia i wypełnianie wszystkich warunków postawionych przez wykładowcę, student otrzymuje na ostatnich zajęciach w semestrze ocenę pozytywną. 6. Jeśli student nie spełni warunków otrzymania oceny pozytywnej, otrzymuje ocenę 2.0 do indeksu i jest zobowiązany do powtórzenia modułu w takim samym wymiarze za rok. Nie ma możliwości zaliczania zajęć w sesji po zakończonym semestrze, ani jako zaliczenie komisyjne po sesji. W kolejnym semestrze student ma prawo kontynuować naukę w następnym module pomimo niezaliczenia poprzedniego modułu. 7. Wyróżnieniem za sumienną pracę na zajęciach w poszczególnych modułach może być zwolnienie z części ustnej egzaminu (dotyczy dwóch ostatnich wpisów na ocenę minimum 4.0 i pod warunkiem, że lektorat jest na poziomie egzaminacyjnym). Decyzję w tej sprawie podejmuje wykładowca. 8. Student PW jest zobowiązany zdać egzamin z języka obcego na poziomie B2 najpóźniej do końca studiów I stopnia, bez względu na to, od jakiego poziomu rozpoczyna lektorat. 9. Każdy student potwierdza swoim podpisem szczegółowe wymagania regulaminu przedstawiane w formie pisemnej na pierwszym zajęciu z przedmiotu.
Egzamin:
nie
Literatura:
1. Soars, J. and L. Soars. New Headway Pre-Intermediate 3rd ed. Oxford University Press. Oxford 2008 2. Murphy, R. English Grammar in Use. Cambridge University Press. Cambridge 1995 3. Philips, J. (ed.). Oxford Wordpower Dictionary. Oxford University Press. Oxford 1998 4. Linde-Usiekniewicz, J. (red.). Wielki słownik angielsko – polski i polsko –angielski. PWN/OUP Warszawa
Witryna www przedmiotu:
www.knes.pw.plock.pl
Uwagi:
Przedmiot jest uczony w bloku; studenci dobierani według zaawansowania językowego.

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt U01
Potrafi korzystać ze wskazanej literatury (krótkie teksty popularnonaukowe). Potrafi analizować treść tekstu. Potrafi czytać ze zrozumieniem nowe teksty w języku angielskim, popularnonaukowe i z zakresu swojej specjalności.
Weryfikacja: Streszczanie fragmentów tekstu; odpowiedzi typu yes / no, odpowiedzi szczegółowe na pytania do tekstu; dopasowywanie brakujących fragmentów tekstu; wyszukiwanie szczegółów w treści tekstu.
Powiązane efekty kierunkowe: K_U01
Powiązane efekty obszarowe: S1A_U01
Efekt U18
Potrafi opisywać zagadnienie, opisywać konkretny przedmiot lub proces. Potrafi napisać krótki tekst, przedstawiając najważniejsze informacje oraz argumenty za i przeciw. Potrafi napisać streszczenie tekstu lub raport, uwzględniający wskazane zagadnienia lub najważniejsze informacje.
Weryfikacja: Analiza modelowych tekstów: poznawanie typowych zwrotów i struktury tekstu (wypracowanie, list, raport) na zajęciach. Tworzenie własnych form pisemnych w ramach pracy własnej w domu.
Powiązane efekty kierunkowe: K_U18
Powiązane efekty obszarowe: S1A_U09
Efekt U20
Potrafi wypowiedzieć się i uczestniczyć w rozmowie na tematy ogólne, podając swoje argumenty, zgadzać się lub nie zgadzać się z rozmówcą.
Weryfikacja: Odpowiadanie na pytania lektora; wypowiadanie się na zadany temat na zajęciach: ćwiczenie krótkiej spontanicznej wypowiedzi i tworzenie dłuższej przygotowanej wypowiedzi.
Powiązane efekty kierunkowe: K_U20
Powiązane efekty obszarowe: S1A_U10
Efekt U21
Potrafi zrozumieć standardowe wypowiedzi w języku angielskim, z zakresu życia codziennego, akademickiego i zawodowego. Rozumie dłuższe wypowiedzi, np. główne zagadnienia wykładu, przemówienia, prezentacji i dyskusji (pod warunkiem, że zna tematykę wypowiedzi). Potrafi napisać krótki tekst, przedstawiając najważniejsze informacje oraz argumenty za i przeciw. Umie napisać list (e-mail), w którym przedstawia informacje o sobie lub innych, zadaje pytania lub odpowiada na zadane pytania.
Weryfikacja: Słuchanie różnorodnych wypowiedzi w nawiązaniu do omawianych zagadnień; ćwiczenie rozumienia tekstu ze słuchu z nagrań z magnetofonu. Słuchanie oryginalnych tekstów anglojęzycznych. Analiza modelowych tekstów: poznawanie typowych zwrotów i struktury tekstu (wypracowanie, list, raport).
Powiązane efekty kierunkowe: K_U21
Powiązane efekty obszarowe: S1A_U11

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt K01
Rozumie konieczność kontynuowania nauki języka angielskiego po studiach, szczególnie w kierunku swojej specjalności.
Weryfikacja: Aktywność na zajęciach
Powiązane efekty kierunkowe: K_K01
Powiązane efekty obszarowe: S1A_K01
Efekt K07
Ma wyobrażenie o środowisku typowym dla obszaru języka angielskiego. Zna przykłady z historii, geografii, kultury i techniki Wielkiej Brytanii i USA. Rozumie teksty i wypowiedzi, dotyczące spraw ogólnych i życia codziennego.
Weryfikacja: Przedstawianie tekstów popularnonaukowych na temat Wielkiej Brytanii i USA, typowych zwrotów, zapytań i reakcji w miejscach, tj. sklep, urząd, rozmowa telefoniczna. Odpowiedzi na pytania lektora;zadawnie pytań innemu studentowi;analizowanie tekstów na zajęciach;tworzenie wypowiedzi ustnej i pisemnej
Powiązane efekty kierunkowe: K_K07
Powiązane efekty obszarowe: S1A_K06