- Nazwa przedmiotu:
- Podstawy Budowy Statków Kosmicznych
- Koordynator przedmiotu:
- dr inż. Arkadiusz Kobiera
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Lotnictwo i Kosmonautyka
- Grupa przedmiotów:
- Specjalnościowe
- Kod przedmiotu:
- NS630
- Semestr nominalny:
- 7 / rok ak. 2011/2012
- Liczba punktów ECTS:
- 1
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 30h
15h - wykład
12h - przygotowanie raportu końcowego
3h - przygotowanie do kolowium
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 15h - wykład
0.5 h - konsultacje
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 0.5
12h - przygotowanie raportu
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład15h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Wiadomości z zakresu przedmiotu Astronautyka
- Limit liczby studentów:
- 30
- Cel przedmiotu:
- Zaznajmomienie studentów z podstawowymi zasadami projektowania i budowy statków kosmicznych
- Treści kształcenia:
- Specyfika lotów kosmicznych, podstawowe systemy statków kosmicznych. Rodzaje, cele i wymagania misji. Podejście systemowe do projektowania misji kosmicznych. Fazy projektu kosmicznego. Przykłady projektów i budowy statków kosmicznych.
- Metody oceny:
- Kolokwium.
Raport z analizy koncepcyjnej i wymagań przykładowej misji kosmicznej
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- 1. J. Nowicki, K. Zięcina „Samolot Kosmiczne”, WNT 1989,
2. P. Fortescue, J. Stark, G. Swinerd “Spacecraft Systems Engineering”, Wiley, 2007
3. D. Darling „The Complete Book of Spaceflight”, Wiley, 2003
4. Strony internetowe NASA i ESA
Dodatkowe literatura:
- Brown, C.D., Elements of Spacecraft Design. 2002, Reston: AIAA.
- Witryna www przedmiotu:
- estudia.meil.pw.edu.pl
- Uwagi:
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt EW1
- Zna specyficzne zagadnienia projektowania systemów kosmicznych związane ze środowiskiem kosmicznym
Weryfikacja: Pytanie na kolokwium
Powiązane efekty kierunkowe:
LiK1_W04, LiK1_W16
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_W01, T1A_W06, T1A_W07, T1A_W03, T1A_W04
- Efekt EW2
- Student rozumie znaczenie prawidłowego definiowania celów i wymagań misji kosmicznych
Weryfikacja: Ocena raportu
Powiązane efekty kierunkowe:
LiK1_W16, LiK1_W18, LiK1_W20, LiK1_W22
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_W03, T1A_W04, T1A_W06, T1A_W08, T1A_W10
- Efekt EW3
- Studen zna fazy życia systemu kosmicznego i przebieg projektu kosmicznego
Weryfikacja: Pytanie na kolokwium
Powiązane efekty kierunkowe:
LiK1_W18, LiK1_W20, LiK1_W21
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_W06, T1A_W08, T1A_W09
- Efekt EW4
- Student zna podstawowe systemy statków kosmicznych i ich funkcje
Weryfikacja: Pytanie na kolokiwum
Powiązane efekty kierunkowe:
LiK1_W16, LiK1_W19
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_W03, T1A_W04, T1A_W07
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt EU1
- Student potrafi określic wymagania dla misji o zdefiniowanych celach
Weryfikacja: Raport z analizy cełów i wymagań misji
Powiązane efekty kierunkowe:
LiK1_U03, LiK1_U17, LiK1_U20, LiK1_U21
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U03, T1A_U13, T1A_U15, T1A_U16
- Efekt EU2
- Student potrafi zdefiniować niezbędne systemy statku kosmicznego na podstawie wymagań misji
Weryfikacja: Raport z analizy celów i wymagań misji
Powiązane efekty kierunkowe:
LiK1_U03, LiK1_U17, LiK1_U19, LiK1_U21
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U03, T1A_U13, T1A_U14, T1A_U16
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt EK1
- Student potrafi pracowac w zespole na analizą misji kosmicznej
Weryfikacja: Ocen raportu
Powiązane efekty kierunkowe:
LiK1_K04
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_K03, T1A_K04