Nazwa przedmiotu:
Podstawy Budowy Statków Kosmicznych
Koordynator przedmiotu:
dr inż. Arkadiusz Kobiera
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Lotnictwo i Kosmonautyka
Grupa przedmiotów:
Specjalnościowe
Kod przedmiotu:
NS630
Semestr nominalny:
7 / rok ak. 2011/2012
Liczba punktów ECTS:
1
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
30h 15h - wykład 12h - przygotowanie raportu końcowego 3h - przygotowanie do kolowium
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
15h - wykład 0.5 h - konsultacje
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
0.5 12h - przygotowanie raportu
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład15h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Wiadomości z zakresu przedmiotu Astronautyka
Limit liczby studentów:
30
Cel przedmiotu:
Zaznajmomienie studentów z podstawowymi zasadami projektowania i budowy statków kosmicznych
Treści kształcenia:
Specyfika lotów kosmicznych, podstawowe systemy statków kosmicznych. Rodzaje, cele i wymagania misji. Podejście systemowe do projektowania misji kosmicznych. Fazy projektu kosmicznego. Przykłady projektów i budowy statków kosmicznych.
Metody oceny:
Kolokwium. Raport z analizy koncepcyjnej i wymagań przykładowej misji kosmicznej
Egzamin:
nie
Literatura:
1. J. Nowicki, K. Zięcina „Samolot Kosmiczne”, WNT 1989, 2. P. Fortescue, J. Stark, G. Swinerd “Spacecraft Systems Engineering”, Wiley, 2007 3. D. Darling „The Complete Book of Spaceflight”, Wiley, 2003 4. Strony internetowe NASA i ESA Dodatkowe literatura: - Brown, C.D., Elements of Spacecraft Design. 2002, Reston: AIAA.
Witryna www przedmiotu:
estudia.meil.pw.edu.pl
Uwagi:

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt EW1
Zna specyficzne zagadnienia projektowania systemów kosmicznych związane ze środowiskiem kosmicznym
Weryfikacja: Pytanie na kolokwium
Powiązane efekty kierunkowe: LiK1_W04, LiK1_W16
Powiązane efekty obszarowe: T1A_W01, T1A_W06, T1A_W07, T1A_W03, T1A_W04
Efekt EW2
Student rozumie znaczenie prawidłowego definiowania celów i wymagań misji kosmicznych
Weryfikacja: Ocena raportu
Powiązane efekty kierunkowe: LiK1_W16, LiK1_W18, LiK1_W20, LiK1_W22
Powiązane efekty obszarowe: T1A_W03, T1A_W04, T1A_W06, T1A_W08, T1A_W10
Efekt EW3
Studen zna fazy życia systemu kosmicznego i przebieg projektu kosmicznego
Weryfikacja: Pytanie na kolokwium
Powiązane efekty kierunkowe: LiK1_W18, LiK1_W20, LiK1_W21
Powiązane efekty obszarowe: T1A_W06, T1A_W08, T1A_W09
Efekt EW4
Student zna podstawowe systemy statków kosmicznych i ich funkcje
Weryfikacja: Pytanie na kolokiwum
Powiązane efekty kierunkowe: LiK1_W16, LiK1_W19
Powiązane efekty obszarowe: T1A_W03, T1A_W04, T1A_W07

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt EU1
Student potrafi określic wymagania dla misji o zdefiniowanych celach
Weryfikacja: Raport z analizy cełów i wymagań misji
Powiązane efekty kierunkowe: LiK1_U03, LiK1_U17, LiK1_U20, LiK1_U21
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U03, T1A_U13, T1A_U15, T1A_U16
Efekt EU2
Student potrafi zdefiniować niezbędne systemy statku kosmicznego na podstawie wymagań misji
Weryfikacja: Raport z analizy celów i wymagań misji
Powiązane efekty kierunkowe: LiK1_U03, LiK1_U17, LiK1_U19, LiK1_U21
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U03, T1A_U13, T1A_U14, T1A_U16

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt EK1
Student potrafi pracowac w zespole na analizą misji kosmicznej
Weryfikacja: Ocen raportu
Powiązane efekty kierunkowe: LiK1_K04
Powiązane efekty obszarowe: T1A_K03, T1A_K04