Nazwa przedmiotu:
Konstrukcja Silników Lotniczych I
Koordynator przedmiotu:
Mgr inż. Jerzy Michałek
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Lotnictwo i Kosmonautyka
Grupa przedmiotów:
Napędy Lotnicze
Kod przedmiotu:
NS619
Semestr nominalny:
6 / rok ak. 2011/2012
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
nauka do kolokwium 1: 12h nauka do kolokwium 2: 12h konsultacja z prowadzącym: 3h nauka w domu (praca własna): 25h
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
1
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład30h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Podstawy konstrukcji Maszyn, Wytrzymałość Materiałów, Termodynamika, Teoria Silników Lotniczych
Limit liczby studentów:
160
Cel przedmiotu:
Nauczenie sposobu analizy rozwiązań konstrukcyjnych współczesnych silników lotniczych poprzez zapoznanie studentów z budową, działaniem, zastosowaniem silników oraz racjonalnym konstruowaniem, doborem i zasadami obliczeń zespołów oraz elementów silników lotniczych
Treści kształcenia:
Lotnicze silniki tłokowe: zakres stosowania, układy konstrukcyjne, własności zespołu silnik-śmigło, wymiana ładunku, wyrównoważanie, ogólne omówienie konstrukcji podstawowych zespołów, chłodzenie Lotnicze silniki turbinowe: zakres stosowania, układy konstrukcyjne, ogólne omówienie konstrukcji zespołów, krótki przegląd podstawowych problemów konstrukcyjnych, omówienie podstawowych zadań układów regulacji, diagnostyki i kontroli pracy silnika.
Metody oceny:
Przedmiot zaliczany jest na podstawie zaliczenia Praca własna: -
Egzamin:
nie
Literatura:
Zalecana literatura: 1. Książki: Seria Napędy Lotnicze Wydawnictw Komunikacji i Łączności; 2. Czasopisma: Flight International, Aviation Week and Space Technology Dodatkowe literatura: - Materiały na stronach producentów silników http:// - Jane’s All the world aircraft - Materiały dostarczone przez wykładowcę
Witryna www przedmiotu:
Uwagi:

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt EW1
Student zna rozwiązania konstrukcyjne współczesnych silników tłokowych i turbinowych
Weryfikacja: kolowium
Powiązane efekty kierunkowe: LiK1_W16
Powiązane efekty obszarowe: T1A_W03, T1A_W04
Efekt EW2
Student posiada wiedzę o budowie, działaniu i zastosowaniu silników turbinowych i tłokowych
Weryfikacja: kolowium
Powiązane efekty kierunkowe: LiK1_W13
Powiązane efekty obszarowe: T1A_W03
Efekt EW3
Student zna podstawowe problemy konstrukcyjne
Weryfikacja: kolowium
Powiązane efekty kierunkowe: LiK1_W16
Powiązane efekty obszarowe: T1A_W03, T1A_W04

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt EU1
Student umie analizować rozwiązania konstrukcyjne silników turbinowych i tłokowych
Weryfikacja: kolowium
Powiązane efekty kierunkowe: LiK1_U04
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U03, T1A_U04
Efekt EU2
Student umie ocenić określone rozwiązanie konstrukcyjne zastosowane w danym silniku
Weryfikacja: kolowium
Powiązane efekty kierunkowe: LiK1_U04
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U03, T1A_U04
Efekt EU3
Student umie czytać dokumentację techniczną i wyciągnąć z niej odpowiednie wnioski
Weryfikacja: kolowium
Powiązane efekty kierunkowe: LiK1_U05
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U05