- Nazwa przedmiotu:
- Konstrukcja Silników Lotniczych I
- Koordynator przedmiotu:
- Mgr inż. Jerzy Michałek
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Lotnictwo i Kosmonautyka
- Grupa przedmiotów:
- Napędy Lotnicze
- Kod przedmiotu:
- NS619
- Semestr nominalny:
- 6 / rok ak. 2011/2012
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- nauka do kolokwium 1: 12h
nauka do kolokwium 2: 12h
konsultacja z prowadzącym: 3h
nauka w domu (praca własna): 25h
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 1
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład30h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Podstawy konstrukcji Maszyn, Wytrzymałość Materiałów, Termodynamika, Teoria Silników Lotniczych
- Limit liczby studentów:
- 160
- Cel przedmiotu:
- Nauczenie sposobu analizy rozwiązań konstrukcyjnych współczesnych silników lotniczych poprzez zapoznanie studentów z budową, działaniem, zastosowaniem silników oraz racjonalnym konstruowaniem, doborem i zasadami obliczeń zespołów oraz elementów silników lotniczych
- Treści kształcenia:
- Lotnicze silniki tłokowe: zakres stosowania, układy konstrukcyjne, własności zespołu silnik-śmigło, wymiana ładunku, wyrównoważanie, ogólne omówienie konstrukcji podstawowych zespołów, chłodzenie Lotnicze silniki turbinowe: zakres stosowania, układy konstrukcyjne, ogólne omówienie konstrukcji zespołów, krótki przegląd podstawowych problemów konstrukcyjnych, omówienie podstawowych zadań układów regulacji, diagnostyki i kontroli pracy silnika.
- Metody oceny:
- Przedmiot zaliczany jest na podstawie zaliczenia Praca własna: -
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Zalecana literatura: 1. Książki: Seria Napędy Lotnicze Wydawnictw Komunikacji i Łączności; 2. Czasopisma: Flight International, Aviation Week and Space Technology Dodatkowe literatura: - Materiały na stronach producentów silników http:// - Jane’s All the world aircraft - Materiały dostarczone przez wykładowcę
- Witryna www przedmiotu:
-
- Uwagi:
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt EW1
- Student zna rozwiązania konstrukcyjne współczesnych silników tłokowych i turbinowych
Weryfikacja: kolowium
Powiązane efekty kierunkowe:
LiK1_W16
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_W03, T1A_W04
- Efekt EW2
- Student posiada wiedzę o budowie, działaniu i zastosowaniu silników turbinowych i tłokowych
Weryfikacja: kolowium
Powiązane efekty kierunkowe:
LiK1_W13
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_W03
- Efekt EW3
- Student zna podstawowe problemy konstrukcyjne
Weryfikacja: kolowium
Powiązane efekty kierunkowe:
LiK1_W16
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_W03, T1A_W04
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt EU1
- Student umie analizować rozwiązania konstrukcyjne silników turbinowych i tłokowych
Weryfikacja: kolowium
Powiązane efekty kierunkowe:
LiK1_U04
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U03, T1A_U04
- Efekt EU2
- Student umie ocenić określone rozwiązanie konstrukcyjne zastosowane w danym silniku
Weryfikacja: kolowium
Powiązane efekty kierunkowe:
LiK1_U04
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U03, T1A_U04
- Efekt EU3
- Student umie czytać dokumentację techniczną i wyciągnąć z niej odpowiednie wnioski
Weryfikacja: kolowium
Powiązane efekty kierunkowe:
LiK1_U05
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U05