- Nazwa przedmiotu:
- Podstawy Zarządzania
- Koordynator przedmiotu:
- dr Piotr Jermakowicz
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Energetyka
- Grupa przedmiotów:
- Obowiązkowe
- Kod przedmiotu:
- ML.NK376 
- Semestr nominalny:
- 4 / rok ak. 2011/2012
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 30
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
- 
            
                - Wykład30h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
 
- Wymagania wstępne:
- brak
- Limit liczby studentów:
- 200
- Cel przedmiotu:
- Zaznajomienie studentów ze współczesnymi problemami zarządzania grupami pracowniczymi. 
- Treści kształcenia:
- Zarządzanie zasobami ludzkimi. Kreowanie wizerunku firmy. Style kierowania. Styl kierowania a klimat organiza¬cyjny, wydajność pracy. Satysfakcja, twórczość i rozwój pracowników. Wywieranie wpływu na pracowników (motywowanie, manipulowanie). Współczesne koncepcje motywacji pracowników. Proces komunikowania się w zespole. Wyznaczniki efektywności procesu komunikowania się. Podejmowanie decyzji w zespole. Konflikty interpersonalne i społeczne w zakładzie pracy. Skuteczne sposoby rozwiązywania konfliktów. 
- Metody oceny:
- Test końcowy
- Egzamin:
- tak
- Literatura:
- Literatura podstawowa:
1. Król H., Ludwiczyński A., Zarządzanie Zasobami Ludzkimi. PWN, Warszawa 2006  
2. Armstrong M.,  Zarządzanie Zasobami Ludzkimi, OE, Kraków 2005
3. Maśłyk-Musial E.,  Strategiczne zrządzanie zasobami ludzkimi, OW PW, Warszawa 2011
Literatura uzupełniająca:
1. Jermakowicz P., Mediacje w sporach zbiorowych pracy. Wydawnictwo Braun, Warszawa 2011 
2. Jermakowicz P, Praca w świetle opinii i postaw przyszłych pracowników administracji publicznej. Badania pilotażowe. [w]: Kapitał społeczny w organizacji i regionie, Wydawnictwo Politechniki Częstochowskiej,  Częstochowa 2011 
3. Maśłyk-Musiał E., Bulinska H., ZZL wieku Internetu- przywództwo w e-kulturze, w: „Zarządzanie zasobami ludzkimi” nr 1(78) 2011.
4. Kossowska M., Sołtysińska I , Szkolenia pracowników a rozwój organizacji, OE, Kraków 2002
5. Wood R., Payne T., Metody rekrutacji i selekcji pracowników oparte na kompetencjach, OE, Kraków 2006
- Witryna www przedmiotu:
- http://www.ans.pw.edu.pl/
- Uwagi:
Efekty uczenia się
    Profil ogólnoakademicki - wiedza
                    - Efekt Wpisz opis K_W01 K_W02 K_W03 K_W04
- 1. Zna podstawową terminologię w zakresie ZZL, rozumie jej źródła i zastosowania w praktyce.
2. Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie ZZL, podstaw, zakresu zastosowania.
3. Zna wybrane, podstawowe, teorie i koncepcje w zakresie ZZL.
i potrafi je zastosować w praktyce.
4. Ma podstawową wiedzę o funkcjach ZZL, o jego celach, podstawach, organizacji i funkcjonowaniu
																				
 Weryfikacja: Zaliczenie końcowe w formie testu.
 Powiązane efekty kierunkowe:
 Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
                    - Efekt Wpisz opis
- Wpisz opis
 Weryfikacja: Wpisz opis
 Powiązane efekty kierunkowe: 
                        E1_U15
 Powiązane efekty obszarowe: 
                        T1A_U11
- Efekt Wpisz opis K_U01 K_U04
- 							1. Wie na czym polega praca zespołowa, zna mechanizmy funkcjonowania zespołów pracowniczych.
2. Potrafi zdiagnozować potrzeby personalne w organizacji w oparciu o analizę: strategii i kultury organizacyjnej oraz zdefiniować zakres zadań pracowniczych
3. Umiejętność diagnozowania kluczowych kompetencji pracowników na danych stanowiskach. 
4. Posiada umiejętność przygotowania oraz przeprowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej.
5. Potrafi dokonać analizy własnych działań i wskazać ewentualne obszary wymagające modyfikacji w przyszłym działaniu.
																					
 Weryfikacja: Zaliczenie końcowe w formie testu.
 Powiązane efekty kierunkowe:
 Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
                    - Efekt K_K02 K_K05 K_K06
- 1. Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności z zakresu ZZL. Rozumie konieczność dalszego doskonalenia się zawodowego i rozwoju osobistego.
2. Ma przekonanie o wadze ZZL. 
3. Odpowiedzialnie przygotowuje się do pełnienia ważnej roli w społeczeństwie, projektuje i wykonuje zadania w zakresie pracy zawodowej.
														
 Weryfikacja: Wpisz opis
 Powiązane efekty kierunkowe:
 Powiązane efekty obszarowe: