Nazwa przedmiotu:
Podstawy Zarządzania
Koordynator przedmiotu:
dr Piotr Jermakowicz
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Energetyka
Grupa przedmiotów:
Obowiązkowe
Kod przedmiotu:
ML.NK376
Semestr nominalny:
4 / rok ak. 2011/2012
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
30
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład30h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
brak
Limit liczby studentów:
200
Cel przedmiotu:
Zaznajomienie studentów ze współczesnymi problemami zarządzania grupami pracowniczymi.
Treści kształcenia:
Zarządzanie zasobami ludzkimi. Kreowanie wizerunku firmy. Style kierowania. Styl kierowania a klimat organiza¬cyjny, wydajność pracy. Satysfakcja, twórczość i rozwój pracowników. Wywieranie wpływu na pracowników (motywowanie, manipulowanie). Współczesne koncepcje motywacji pracowników. Proces komunikowania się w zespole. Wyznaczniki efektywności procesu komunikowania się. Podejmowanie decyzji w zespole. Konflikty interpersonalne i społeczne w zakładzie pracy. Skuteczne sposoby rozwiązywania konfliktów.
Metody oceny:
Test końcowy
Egzamin:
tak
Literatura:
Literatura podstawowa: 1. Król H., Ludwiczyński A., Zarządzanie Zasobami Ludzkimi. PWN, Warszawa 2006 2. Armstrong M., Zarządzanie Zasobami Ludzkimi, OE, Kraków 2005 3. Maśłyk-Musial E., Strategiczne zrządzanie zasobami ludzkimi, OW PW, Warszawa 2011 Literatura uzupełniająca: 1. Jermakowicz P., Mediacje w sporach zbiorowych pracy. Wydawnictwo Braun, Warszawa 2011 2. Jermakowicz P, Praca w świetle opinii i postaw przyszłych pracowników administracji publicznej. Badania pilotażowe. [w]: Kapitał społeczny w organizacji i regionie, Wydawnictwo Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa 2011 3. Maśłyk-Musiał E., Bulinska H., ZZL wieku Internetu- przywództwo w e-kulturze, w: „Zarządzanie zasobami ludzkimi” nr 1(78) 2011. 4. Kossowska M., Sołtysińska I , Szkolenia pracowników a rozwój organizacji, OE, Kraków 2002 5. Wood R., Payne T., Metody rekrutacji i selekcji pracowników oparte na kompetencjach, OE, Kraków 2006
Witryna www przedmiotu:
http://www.ans.pw.edu.pl/
Uwagi:

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt Wpisz opis K_W01 K_W02 K_W03 K_W04
1. Zna podstawową terminologię w zakresie ZZL, rozumie jej źródła i zastosowania w praktyce. 2. Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie ZZL, podstaw, zakresu zastosowania. 3. Zna wybrane, podstawowe, teorie i koncepcje w zakresie ZZL. i potrafi je zastosować w praktyce. 4. Ma podstawową wiedzę o funkcjach ZZL, o jego celach, podstawach, organizacji i funkcjonowaniu
Weryfikacja: Zaliczenie końcowe w formie testu.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt Wpisz opis
Wpisz opis
Weryfikacja: Wpisz opis
Powiązane efekty kierunkowe: E1_U15
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U11
Efekt Wpisz opis K_U01 K_U04
1. Wie na czym polega praca zespołowa, zna mechanizmy funkcjonowania zespołów pracowniczych. 2. Potrafi zdiagnozować potrzeby personalne w organizacji w oparciu o analizę: strategii i kultury organizacyjnej oraz zdefiniować zakres zadań pracowniczych 3. Umiejętność diagnozowania kluczowych kompetencji pracowników na danych stanowiskach. 4. Posiada umiejętność przygotowania oraz przeprowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej. 5. Potrafi dokonać analizy własnych działań i wskazać ewentualne obszary wymagające modyfikacji w przyszłym działaniu.
Weryfikacja: Zaliczenie końcowe w formie testu.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt K_K02 K_K05 K_K06
1. Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności z zakresu ZZL. Rozumie konieczność dalszego doskonalenia się zawodowego i rozwoju osobistego. 2. Ma przekonanie o wadze ZZL. 3. Odpowiedzialnie przygotowuje się do pełnienia ważnej roli w społeczeństwie, projektuje i wykonuje zadania w zakresie pracy zawodowej.
Weryfikacja: Wpisz opis
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: