- Nazwa przedmiotu:
- Marketing międzynarodowy
- Koordynator przedmiotu:
- Dr inż. Jarosław Domański
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Zarządzanie
- Grupa przedmiotów:
- Gospodarka cyfrowa w zintegrowanej Europie
- Kod przedmiotu:
- MARMI
- Semestr nominalny:
- 4 / rok ak. 2012/2013
- Liczba punktów ECTS:
- 3
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład15h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Prerekwizyty: marketing, rynek, przedsiębiorstwo, strategia, dystrybucja, promocja, cena, produkt, eksport
- Limit liczby studentów:
- Cel przedmiotu:
- Zapoznanie studentów z charakterystyką marketingu międzynarodowego ze szczególnym uwzględnieniem euromarketingu, dostarczenie niezbędnej wiedzy do formułowania poprawnych strategii na rynkach międzynarodowych.
- Treści kształcenia:
- WYKŁAD 1. Charakterystyka marketingu międzynarodowego. 2. Elementy otoczenia marketingu międzynarodowego i system informacji marketing. 3. Strategie marketingowe na rynkach międzynarodowych I. 4. Strategie marketingowe na rynkach międzynarodowych II. 5. Strategia produktu w marketingu międzynarodowym. 6. Strategia ceny w marketingu międzynarodowym. 7. Strategia dystrybucji w marketingu międzynarodowym. 8. Strategia promocji w marketingu międzynarodowym. 9. Organizacja marketingu oraz przykłady strategii marketingowych firm. 10. Zaliczenie.
- Metody oceny:
- brak
- Egzamin:
- Literatura:
- 1.Duliniec E., Marketing międzynarodowy, PWE, Warszawa 2004-07-20 2. Grzegorczyk E., Strategie marketingowe przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych, Biblioteka menedżera i bankowca, Warszawa 2002 3. Komor M., Euromarketing - strategie marketingowe przedsiębiorstw na eurorynku, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2000
- Witryna www przedmiotu:
- Uwagi:
Efekty uczenia się