- Nazwa przedmiotu:
- Kolejowe układy transportowe III
- Koordynator przedmiotu:
- dr inż. Piotr Woźnica, Wydział Transportu Politechniki Warszawskiej Zakład Infrastruktury Transportu
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Transport
- Grupa przedmiotów:
- Specjalnościowe
- Kod przedmiotu:
- TR.SIP603
- Semestr nominalny:
- 6 / rok ak. 2012/2013
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- Godziny ćwiczeń projektowych 18
Zapoznanie się ze wskazana literaturą dotyczącą projektu 5
Przygotowanie dokumentacji projektowej w formie obliczeń analitycznych i rysunków technicznych 30 godz. Przygotowanie się do zaliczenia projektu 2 godz
Konsultacje 3 godz.
Razem 60 godz.
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- Godziny ćwiczeń projektowych 18 godz. Konsultacje 3 godz. Razem 21 godz.
1 pkt. ECTS
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- Godziny ćwiczeń projektowych 18 godz.
Zapoznanie się ze wskazana literaturą dotyczącą projektu 5
Przygotowanie dokumentacji projektowej w formie obliczeń analitycznych i rysunków technicznych 30 godz.
Przygotowanie się do zaliczenia projektu 2 godz
Razem 60 godz. ↔ 2 pkt. ECTS
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt30h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Wiedza z zakresu kolejowych układów transportowych
- Limit liczby studentów:
- brak
- Cel przedmiotu:
- Zapoznanie się z zasadami technicznego i funkcjonalnego projektowania układów torowych stacji oraz infrastrukturą kolejowych punktów eksploatacyjnych.
- Treści kształcenia:
- Treść ćwiczeń :
Ćwiczenia projektowe obejmują projekt wielofunkcyjnej stacji węzłowej - z układami obsługi ruchu pasażerskiego i towarowego.
W skład projektu wchodzą:
- obliczenia potrzebnej liczby torów dla zadanych obciążeń ruchowych (wymiarowanie układu torów);
- koncepcja układu funkcjonalno-użytecznego;
- plan układu torów 1:1000, schemat 1:1000/1:5000,
- wybrane przekroje poprzeczne,
- opis techniczny i obliczenia;
- obliczenia przepustowości zaprojektowanego układu.
- Metody oceny:
- Wykonanie dokumentacji projektowej ze sprawdzianem ustnym
- Egzamin:
- tak
- Literatura:
- 1. Basiewicz T., Rudziński L., Jacyna M. Linie kolejowe. Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa 1997.
2. Towpik K. Infrastruktura Transportu Kolejowego, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej. Rok wydania: 2004.
3. Bałuch H., Bałuch M. Układy geometryczne toru i ich deformacje. Kolejowa Oficyna Wydawnicza. Warszawa 2010r.
4. Id-1 (D1) Warunki techniczne utrzymania nawierzchni na liniach kolejowych PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. 2005.
5. TSI PRM– Techniczna Specyfikacja Interoperacyjności ,,Osoby o ograniczonej możliwości poruszania się”
6. TSI INFR CR – Techniczna Specyfikacja Interoperacyjności kolei konwencjonalnych,
podsystem infrastruktura
7. Węgierski J. Układy torowe stacji. WKiŁ, Warszawa 1974.
Rudziński L., Bąbel J., Tokarska A. Projektowanie stacji kolejowych. Wydawnictwa Politechniki Warszawskiej, Warszawa 1987.
- Witryna www przedmiotu:
- www.wt.pw.edu.pl
- Uwagi:
- brak
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt W_01
- posiada wiedzę teoretyczną dotyczącą stacji kolejowych, stacji węzłowych, stacji rozrządowych
Weryfikacja: Ćwiczenia projektowe – wykonanie dokumentacji projektowej wraz z obliczeniami i zaliczenie ustne
Powiązane efekty kierunkowe:
Tr1A_W08
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_W03, T1A_W05
- Efekt W_02
- zna zasady funkcjonalno-użytecznego projektowania stacji
Weryfikacja: Ćwiczenia projektowe – wykonanie dokumentacji projektowej wraz z obliczeniami i zaliczenie ustne
Powiązane efekty kierunkowe:
Tr1A_W12, Tr1A_W09
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_W07, T1A_W08, T1A_W04, T1A_W05, T1A_W08
- Efekt W_03
- zna zasady konstruowania dróg zwrotnicowych
Weryfikacja: Ćwiczenia projektowe – wykonanie dokumentacji projektowej wraz z obliczeniami i zaliczenie ustne
Powiązane efekty kierunkowe:
Tr1A_W12, Tr1A_W09
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_W07, T1A_W08, T1A_W04, T1A_W05, T1A_W08
- Efekt W_04
- zna zasady konstruowania urządzeń do obsługi pasażerów i ładunków
Weryfikacja: Ćwiczenia projektowe – wykonanie dokumentacji projektowej wraz z obliczeniami i zaliczenie ustne
Powiązane efekty kierunkowe:
Tr1A_W12, Tr1A_W09
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_W07, T1A_W08, T1A_W04, T1A_W05, T1A_W08
- Efekt W_05
- zna zasady obliczania przepustowości układów torowych stacji (głowic stacyjnych)
Weryfikacja: Ćwiczenia projektowe – wykonanie dokumentacji projektowej wraz z obliczeniami i zaliczenie ustne
Powiązane efekty kierunkowe:
Tr1A_W12, Tr1A_W09
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_W07, T1A_W08, T1A_W04, T1A_W05, T1A_W08
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt U_01
- Umie zwymiarować i zaprojektować pod kątem funkcjonalno-użytecznym układ torowy małej stacji węzłowej
Weryfikacja: Ćwiczenia projektowe – wykonanie dokumentacji projektowej wraz z obliczeniami i zaliczenie ustne
Powiązane efekty kierunkowe:
Tr1A_U23, Tr1A_U11, Tr1A_U03
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U16, T1A_U09, T1A_U02, T1A_U03, T1A_U04
- Efekt U_02
- Umie obliczyć zdolność przepustową zaprojektowanego układu torowego
Weryfikacja: Ćwiczenia projektowe – wykonanie dokumentacji projektowej wraz z obliczeniami i zaliczenie ustne
Powiązane efekty kierunkowe:
Tr1A_U20, Tr1A_U18, Tr1A_U11
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U14, T1A_U13, T1A_U09
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt K_01
- rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, przede wszystkim w celu podnoszenia swoich kompetencji zawodowych i osobistych
Weryfikacja: rozmowa ustna
Powiązane efekty kierunkowe:
Tr1A_K01
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_K01