Nazwa przedmiotu:
Kolejowe układy transportowe III
Koordynator przedmiotu:
dr inż. Piotr Woźnica, Wydział Transportu Politechniki Warszawskiej Zakład Infrastruktury Transportu
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Transport
Grupa przedmiotów:
Specjalnościowe
Kod przedmiotu:
TR.SIP603
Semestr nominalny:
6 / rok ak. 2012/2013
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
Godziny ćwiczeń projektowych 18 Zapoznanie się ze wskazana literaturą dotyczącą projektu 5 Przygotowanie dokumentacji projektowej w formie obliczeń analitycznych i rysunków technicznych 30 godz. Przygotowanie się do zaliczenia projektu 2 godz Konsultacje 3 godz. Razem 60 godz.
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
Godziny ćwiczeń projektowych 18 godz. Konsultacje 3 godz. Razem 21 godz. 1 pkt. ECTS
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
Godziny ćwiczeń projektowych 18 godz. Zapoznanie się ze wskazana literaturą dotyczącą projektu 5 Przygotowanie dokumentacji projektowej w formie obliczeń analitycznych i rysunków technicznych 30 godz. Przygotowanie się do zaliczenia projektu 2 godz Razem 60 godz. ↔ 2 pkt. ECTS
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt30h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Wiedza z zakresu kolejowych układów transportowych
Limit liczby studentów:
brak
Cel przedmiotu:
Zapoznanie się z zasadami technicznego i funkcjonalnego projektowania układów torowych stacji oraz infrastrukturą kolejowych punktów eksploatacyjnych.
Treści kształcenia:
Treść ćwiczeń : Ćwiczenia projektowe obejmują projekt wielofunkcyjnej stacji węzłowej - z układami obsługi ruchu pasażerskiego i towarowego. W skład projektu wchodzą: - obliczenia potrzebnej liczby torów dla zadanych obciążeń ruchowych (wymiarowanie układu torów); - koncepcja układu funkcjonalno-użytecznego; - plan układu torów 1:1000, schemat 1:1000/1:5000, - wybrane przekroje poprzeczne, - opis techniczny i obliczenia; - obliczenia przepustowości zaprojektowanego układu.
Metody oceny:
Wykonanie dokumentacji projektowej ze sprawdzianem ustnym
Egzamin:
tak
Literatura:
1. Basiewicz T., Rudziński L., Jacyna M. Linie kolejowe. Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa 1997. 2. Towpik K. Infrastruktura Transportu Kolejowego, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej. Rok wydania: 2004. 3. Bałuch H., Bałuch M. Układy geometryczne toru i ich deformacje. Kolejowa Oficyna Wydawnicza. Warszawa 2010r. 4. Id-1 (D1) Warunki techniczne utrzymania nawierzchni na liniach kolejowych PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. 2005. 5. TSI PRM– Techniczna Specyfikacja Interoperacyjności ,,Osoby o ograniczonej możliwości poruszania się” 6. TSI INFR CR – Techniczna Specyfikacja Interoperacyjności kolei konwencjonalnych, podsystem infrastruktura 7. Węgierski J. Układy torowe stacji. WKiŁ, Warszawa 1974. Rudziński L., Bąbel J., Tokarska A. Projektowanie stacji kolejowych. Wydawnictwa Politechniki Warszawskiej, Warszawa 1987.
Witryna www przedmiotu:
www.wt.pw.edu.pl
Uwagi:
brak

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt W_01
posiada wiedzę teoretyczną dotyczącą stacji kolejowych, stacji węzłowych, stacji rozrządowych
Weryfikacja: Ćwiczenia projektowe – wykonanie dokumentacji projektowej wraz z obliczeniami i zaliczenie ustne
Powiązane efekty kierunkowe: Tr1A_W08
Powiązane efekty obszarowe: T1A_W03, T1A_W05
Efekt W_02
zna zasady funkcjonalno-użytecznego projektowania stacji
Weryfikacja: Ćwiczenia projektowe – wykonanie dokumentacji projektowej wraz z obliczeniami i zaliczenie ustne
Powiązane efekty kierunkowe: Tr1A_W12, Tr1A_W09
Powiązane efekty obszarowe: T1A_W07, T1A_W08, T1A_W04, T1A_W05, T1A_W08
Efekt W_03
zna zasady konstruowania dróg zwrotnicowych
Weryfikacja: Ćwiczenia projektowe – wykonanie dokumentacji projektowej wraz z obliczeniami i zaliczenie ustne
Powiązane efekty kierunkowe: Tr1A_W12, Tr1A_W09
Powiązane efekty obszarowe: T1A_W07, T1A_W08, T1A_W04, T1A_W05, T1A_W08
Efekt W_04
zna zasady konstruowania urządzeń do obsługi pasażerów i ładunków
Weryfikacja: Ćwiczenia projektowe – wykonanie dokumentacji projektowej wraz z obliczeniami i zaliczenie ustne
Powiązane efekty kierunkowe: Tr1A_W12, Tr1A_W09
Powiązane efekty obszarowe: T1A_W07, T1A_W08, T1A_W04, T1A_W05, T1A_W08
Efekt W_05
zna zasady obliczania przepustowości układów torowych stacji (głowic stacyjnych)
Weryfikacja: Ćwiczenia projektowe – wykonanie dokumentacji projektowej wraz z obliczeniami i zaliczenie ustne
Powiązane efekty kierunkowe: Tr1A_W12, Tr1A_W09
Powiązane efekty obszarowe: T1A_W07, T1A_W08, T1A_W04, T1A_W05, T1A_W08

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt U_01
Umie zwymiarować i zaprojektować pod kątem funkcjonalno-użytecznym układ torowy małej stacji węzłowej
Weryfikacja: Ćwiczenia projektowe – wykonanie dokumentacji projektowej wraz z obliczeniami i zaliczenie ustne
Powiązane efekty kierunkowe: Tr1A_U23, Tr1A_U11, Tr1A_U03
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U16, T1A_U09, T1A_U02, T1A_U03, T1A_U04
Efekt U_02
Umie obliczyć zdolność przepustową zaprojektowanego układu torowego
Weryfikacja: Ćwiczenia projektowe – wykonanie dokumentacji projektowej wraz z obliczeniami i zaliczenie ustne
Powiązane efekty kierunkowe: Tr1A_U20, Tr1A_U18, Tr1A_U11
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U14, T1A_U13, T1A_U09

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt K_01
rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, przede wszystkim w celu podnoszenia swoich kompetencji zawodowych i osobistych
Weryfikacja: rozmowa ustna
Powiązane efekty kierunkowe: Tr1A_K01
Powiązane efekty obszarowe: T1A_K01