Nazwa przedmiotu:
Inżynieria transportu wewnętrznego i systemów magazynowania
Koordynator przedmiotu:
Prof. dr hab.inż. M. Jacyna
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Zarządzanie i Inżynieria Produkcji
Grupa przedmiotów:
Wspólne
Kod przedmiotu:
ITWiSM
Semestr nominalny:
2 / rok ak. 2011/2012
Liczba punktów ECTS:
3
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
godziny kontaktowe 30 h, zapoznanie się ze wskazaną literaturą 10 h, czas pracy na wykonie projektów 30h, czas przeznaczony na przygotowanie do zaliczenia przedmiotu 20 h Razem 90 godz. = 3 ECTS
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
godziny kontaktowe 30 h. Razem 30 godz. = 1 ECTS
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
zapoznanie się ze wskazaną literaturą 10 h, wykonanie dwóch projektów w domu 30 h, przygotowanie do zaliczenia przedmiotu 20h. Razem 60 godz. = 2 ECTS
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład30h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
logistyka, techniczna infrastruktura logistyczna, obiekty logistyczne, w tym obiekty magazynowe, zarządzanie przepływem materiałów
Limit liczby studentów:
-
Cel przedmiotu:
Zdobycie przez studenta wiedzy i umiejętności potrzebnych do kształtowania oraz wymiarowania procesów technologicznych niezbędnych do projektowania systemów transportu wewnętrznego oraz systemów magazynowania w obiektach logistycznych
Treści kształcenia:
Wprowadzenie do zagadnień transportu wewnętrznego i systemów magazynowania – funkcje, rodzaje magazynów, środki transportu wewnętrznego i urządzenia magazynowe, układy funkcjonalno-przestrzenne magazynów. Zakładowe układy logistyczne – określenia, schematy, struktury. Układy transportu wewnętrznego – ich typy i elementy. Wydajność układów transportu wewnętrznego, warunki przepływu i spiętrzeń w układach transportowych. Organizacja i zarządzanie przepływem ładunków w obiekcie magazynowym zakładu produkcyjnego, Projektowanie systemów transportu wewnętrznego w zakładzie produkcyjnym. Wprowadzenie do procesów magazynowania – funkcje i rodzaje magazynów, metody rozmieszczania zapasu w strefie składowania, itp. Układy funkcjonalno – przestrzenne magazynów i sposoby składowania materiałów. Systemy magazynowania. Istota procesów magazynowych. Wymiarowanie procesów magazynowych, określenie niezbędnych nakładów na magazyn i kosztów magazynowania. Kryteria i metody oceny wyboru rozwiązania wariantu projektowego.
Metody oceny:
- dwa kolokwia na wykładzie - dwa projekty do wykonania w domu na ocenę
Egzamin:
nie
Literatura:
1. Bolten E. F. – Managing time and space in the modern warehouse. AMACOM, New York 1997 2. Fijałkowski J. – Transport wewnętrzny w systemach logistycznych. Wybrane zagadnienia. WPW, Warszawa 2000. 3. Korzeń Z. – Logistyczne systemy transportu bliskiego i magazynowania. Tom I. Infrastruktura, technika, informacje. Instytut Logistyki i Magazynowania, Poznań 4. Korzeń Z. – Logistyczne systemy transportu bliskiego i magazynowania. Tom II. Projektowanie, modelowanie, zarządzanie. Instytut Logistyki i Magazynowania, Poznań
Witryna www przedmiotu:
-
Uwagi:
-

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt W_01
Ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę o systemach transportu wewnętrznego i systemach magazynowania.
Weryfikacja: Wykład – Zaliczenie na ocenę – część pisemna
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt W_02
Ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę o środkach transportu wewnętrznego ich typach i rodzajach.
Weryfikacja: Wykład – Zaliczenie na ocenę – część pisemna
Powiązane efekty kierunkowe: Wpisz opis
Powiązane efekty obszarowe: T2A_W01, T2A_W02, T2A_W03, T2A_W04, T2A_W05, T2A_W10, T2A_W06, T2A_W07, T2A_W08, T2A_W11
Efekt W_03
Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie układów funkcjonalno-przestrzennych i układów transportowych obiektów magazynowych. Posiada wiedzę o organizacji i zarządzaniu przepływem ładunków w zakładzie produkcyjnym
Weryfikacja: Wykład – Zaliczenie na ocenę – część pisemna
Powiązane efekty kierunkowe: Wpisz opis
Powiązane efekty obszarowe: T2A_W01, T2A_W02, T2A_W03, T2A_W04, T2A_W05, T2A_W10, T2A_W06, T2A_W07, T2A_W08, T2A_W11
Efekt W_04
Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie układów funkcjonalno-przestrzennych i systemów magazynowania oraz sposobów składowania materiałów w obiektach magazynowych
Weryfikacja: Wykład – Zaliczenie na ocenę – część pisemna
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt W_05
Zna i rozumie zasady wymiarowania procesów transportowych oraz magazynowych, w tym podstawowe zależności niezbędne do oceny rozwiązań projektowych. Zna i rozumie zasady okreslania niezbędnych nakładów i kosztów magazynowania
Weryfikacja: Wykład – Zaliczenie na ocenę – część pisemna
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt U_01
Posiada umiejętności niezbędne do ukształtowania ukladu transportu wewnętrznego i systemu magazynowania dla ustalonego zadania
Weryfikacja: Wykład – Zaliczenie na ocenę – część pisemna
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt U_02
Potrafi opracować model przepływu matriałów, w tym kartę procesu, dla wybranego układu funkcjonalno przestrzennego obiektu magazynowego
Weryfikacja: Wykład – Zaliczenie na ocenę – część pisemna
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt U_03
Potrafi oszacować pojemność obiektu magazynowego, nakłady, koszty i wydajność układu transportu wewnętrznego
Weryfikacja: Wykład – Zaliczenie na ocenę – część pisemna
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt U_04
Potrafi dokonać oceny rozwiązań projektowych układów transportu wewnętrznego i systemów magazynowania ze wzglednu na wybrane kryteria oceny
Weryfikacja: Wykład – Zaliczenie na ocenę – część pisemna
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt KS_01
Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, przede wszystkim w celu podnoszenia swoich kompetencji zawodowych i osobistych
Weryfikacja: Wykład – Zaliczenie na ocenę – część pisemna
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: