- Nazwa przedmiotu:
- Wprowadzenie do nauk medycznych
- Koordynator przedmiotu:
- Rafał Janusz JÓŹWIAK
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Elektronika
- Grupa przedmiotów:
- Przedmioty techniczne
- Kod przedmiotu:
- WNM
- Semestr nominalny:
- 6 / rok ak. 2012/2013
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 60
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład45h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- brak
- Limit liczby studentów:
- 40
- Cel przedmiotu:
- Zapoznanie studentów z podstawowymi zagadnieniami, problemami i współczesnymi wyzwaniami wybranych działów medycyny. Zajęcia wykładowe o charakterze seminaryjnym, kształtują świadomość roli inżynieria biomedycznego we współczesnej medycynie oraz prezentują model interdyscyplinarnej współpracy inżynierów z lekarzami.
- Treści kształcenia:
- Treść wykładu obejmuje podstawowe zagadnienia z zakresu wybranych działów współczesnej medycyny. Prezentowane są podstawowe zagadnienie teoretyczne, nowoczesne rozwiązania technologiczno – sprzętowe oraz istniejące problemy i wyzwania. Zajęcia wykładowe mają charakter seminaryjny, umożliwiający szeroką dyskusję oraz pogłębianie wiedzy studentów w zakresie szczególnie interesującej ich tematyki. Wykładowcami są zaproszeni lekarze, wybitni specjaliści w swoich dziedzinach, ludzie o szerokim horyzoncie i wielkiej pasji do swojego zawodu. Przyjęty charakter zajęć pozwala na kształtowanie świadomości roli, znaczenia i miejsca inżyniera we współczesnych naukach medycznych. Bezpośredni i swobodny kontakt z lekarzami umożliwia stworzenia modelowej, interdyscyplinarnej współpracy inżynierów z lekarzami.
- Metody oceny:
- kolokwium - 100%
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- brak
- Witryna www przedmiotu:
- www.ire.pw.edu.pl/~rjozwiak
- Uwagi:
- brak
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt w1
- ma wiedzę dotyczącą podstawowych zagadnień wybranych działów współczesnej medycyny
Weryfikacja: egzamin
Powiązane efekty kierunkowe:
K_W12
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_W04, T1A_W07
- Efekt w2
- zna, rozumie i ma świadomość istnienia określonych problemów i wyzwań, specyficznych dla wybranych działów współczesnej medycyny
Weryfikacja: kolokwium
Powiązane efekty kierunkowe:
K_W12, K_W13
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_W04, T1A_W07, T1A_W05
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt u1
- potrafi pracować indywidualnie, korzysta z materiałów dostępnych w internecie
Weryfikacja: kolokwium
Powiązane efekty kierunkowe:
K_U04, K_U08
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U01, T1A_U05
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt k1
- ma świadomość roli i znaczenia inżyniera w medycynie
Weryfikacja: kolokwium
Powiązane efekty kierunkowe:
K_K02, K_K07
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_K02, T1A_K07