Nazwa przedmiotu:
Język angielski B2
Koordynator przedmiotu:
mgr Ewa Gizińska, mgr Roman Gąsecki
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Inżynieria Środowiska
Grupa przedmiotów:
Wspólne dla wydziału
Kod przedmiotu:
WS1A_01_03
Semestr nominalny:
3 / rok ak. 2012/2013
Liczba punktów ECTS:
4
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
Ćwiczenia (ilość godzin według planu studiów) - 60; przygotowanie do zajęć -15; zapoznanie się z literaturą - 8; przygotowanie do kolokwium - 4; przygotowanie do egzaminu - 8; inne (formy pisemne: listy, wypracowania, raporty) - 5; RAZEM: 100
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
Ćwiczenia (ilość godzin według planu studiów) - 60h = 2,4 ECTS
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
0,0
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia60h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Język polski – gramatyka; język angielski – znajomość języka na poziomie średniozaawans. B1 (matura pisemna poziom podstawowy - powyżej 75%)
Limit liczby studentów:
Lektorat 12-24
Cel przedmiotu:
Celem lektoratu jest przygotowanie studentów kontynuujących naukę do egzaminu na poziomie B2. Zarys programu obejmuje cele i treści w ramach czterech sprawności językowych: rozumienie mowy i tworzenie wypowiedzi, rozumienie tekstu ze słuchu i analiza tekstu, i sprawność pisania zróżnicowanych pod względem formy tekstów na zadany temat.
Treści kształcenia:
Semestr III (praca na zajęciach i praca własna studenta) 1. Different lifestyles – speaking and reading. 2. Present Simple vs. Present Continuous, will +V. Student's presentations: My lifestyle BGB (Business Grammar Builder): Present Time, Unit 1, 2 (praca własna studenta) 3. Past habits : used to + V, would, Past Simple; irregular verbs. Experiencing life abroad /in different cultures – listening and speaking. BGB (Business Grammar Builder): Past Time, Unit 3 (praca własna studenta) 4. State /action verbs.Writing informal emails. 5. Customs and traditions, festivals. 6.Comparatives and superlatives. Modifying adjectives and adverbs. BGB, Unit 37, 38 (praca własna studenta) 7. Use of English (multiple choice cloze): Hospitality. Phrasal verbs with up and down. Collocations : adjectives and nouns. Reading: The Art of Giving, SB (Student's Resource Book)(praca własna studenta) 8.  Module 1 test. (present and past tenses, comparison of adjectives, informal writing, vocabulary). 9.Present Perfect versus Past Simple, Present Perfect Continuous. BGB (Business Grammar Builder):Present and Past: Unit 5, 6 (praca własna studenta) 10. Innocent - reading about the company.Work-related issues. Listening : Stressful Jobs (SB p. 16). 11. Vocabulary exercises: work, jobs, career. Writing a CV and a letter of application. 12. Articles. Some/any ; countable/uncountable nouns. BGB (Business Grammar Builder):Countable/Uncountable nouns, Unit 30; Articles: Unit 34, 35; Determiners: Unit 32 (praca własna studenta) 13. Vocabulary exercises: education, school subjects, school memories. Reading: Carry on Learning, SB (Student's Resource Book) (praca własna studenta) 14. Use of English (open cloze): Albert Einstein. Listening: First Weeks in Higher Education. 15. Word formation. Forming adjectives. Phrasal verbs: education. 16. Module 2 test (Present Perfect, Past Simple, Present Perfect Continuous, Articles, C/U nouns, vocabulary: work, education; writing a letter od application). 17. Cultural heritage: Glasgow, Cracow; world heritage sites. Reading and vocabulary exercises. A Colourful Heritage (London) - reading, Coursebook p. 39 (praca własna studenta) 18. Students' favourite destinations- Presentations. Adjectives and adverbs; adverbs of degree. 19. Writing transactional emails. Listening – Immigrants Arriving in the USA. 20.Natural heritage. Animals. Meeting a jaguar in the rainforest – listening. Comparing and contrasting photos – listening and speaking Clever Claws - SB p. 31 (praca własna studenta) 21.The environment: Light Pollution (SB), Predicting Earthquakes (C) 22. V + V-ing / V / to forms. V-ing after prepositions. BGB (Business Grammar Builder): V + V-ing / V / to forms. Unit 19, 20 (praca własna studenta) 23. V + V-ing / V / to forms - consolidation exercises. 24.  Weather – vocabulary exercises. Groundhog Day. 25. Module 3 test (V + V-ing / V / to forms, vocabulary:cultural and natural heritage). Personal Challenges -In at the Deep End, C . 53 (praca własna studenta) 26.  Narrative tenses (Past Simple, Past Continuous, Past Perfect, Past Perfect Continuous) ; time conjunctions. BGB (Business Grammar Builder): Past Time: Unit 4 (praca własna studenta) 27. Challenges - vocabulary. Phrasal verbs (SB p. 32). Writing a story. 28. Various sports - vocabulary. Listening - reasons for taking up a sport. 29.Determiners. Quantity. Adjectives often confused. Phrasals with take. 30. Zaliczenie semestru - Giving credits for the semester.
Metody oceny:
Zaliczenie każdego modułu zależy od spełnienia trzech kryteriów: obecności na zajęciach, opanowania materiału dla danego modułu i nakładu pracy własnej. Szczegółowy regulamin zaliczania modułu jest dostępny na stronie internetowej Zespołu Lektorów: http://www.zl.pw.plock.pl/pl/regulamin_zaliczania_modulu.html
Egzamin:
nie
Literatura:
. Bell, J. and R. Gower. First Certificate Expert New Ed. Longman. London 2008 2. Murphy, R. English Grammar in Use. Cambridge University Press. Cambridge 1995 3. Philips, J. (ed.). Oxford Wordpower Dictionary. Oxford University Press. Oxford 1998 4. Linde-Usiekniewicz, J. (red.). Wielki słownik angielsko – polski i polsko –angielski. PWN / OUP. Warszawa 2006
Witryna www przedmiotu:
www.zl.pw.plock.pl
Uwagi:
Przedmiot jest uczony w bloku; studenci dobierani wg zaawansowania językowego, a nie wg kierunku studiów

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt U01_01
Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł w języku angielskim, dokonywać ich interpretacji i wyciągać wnioski.
Weryfikacja: Przygotowanie samodzielne tematu wypowiedzi ustnej lub pisemnej (C1 - C30). Streszczanie dłuższych fragmentów tekstu; wyszukiwanie szczegółowych informacji w nowym tekście; logiczne dopasowywanie brakujących fragmentów tekstu ( C1 - C30).
Powiązane efekty kierunkowe: I1A_U01_01
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U01
Efekt U03_01
Potrafi napisać streszczenie tekstu, wypracowanie, opowiadanie lub raport, z wykorzystaniem nowego słownictwa.
Weryfikacja: Pisanie raportu; wypracowania (esej); opowiadania (story); Rozwiązywanie testów leksykalno-gramatycznych (C1 - C30)
Powiązane efekty kierunkowe: I1A_U03_01
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U03
Efekt U06_01
Potrafi zrozumieć standardowe wypowiedzi w języku angielskim, z zakresu życia codziennego, akademickiego i zawodowego. Rozumie dłuższe wypowiedzi, np. główne zagadnienia wykładu, przemówienia, prezentacji i dyskusji (pod warunkiem, że zna tematykę wypowiedzi). Potrafi napisać krótki tekst, przedstawiając najważniejsze informacje oraz argumenty za i przeciw. Umie napisać list (e-mail), w którym przedstawia informacje o sobie lub innych, zadaje pytania lub odpowiada na zadane pytania.
Weryfikacja: Słuchanie różnorodnych wypowiedzi w nawiązaniu do omawianych zagadnień za zajęciach; ćwiczenie rozumienia tekstu ze słuchu z nagrań dołączonych do podręcznika. Zachęcanie do słuchania tekstów oryginalnych (anglojęzyczne serwisy informacyjne, filmy w wersji oryginalnej) (C1 - C30). Analiza modelowych
Powiązane efekty kierunkowe: I1A_U06_01
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U06
Efekt U04_01
Potrafi wypowiedzieć się i uczestniczyć w rozmowie na tematy ogólne, podając swoje argumenty, zgadzać się lub nie zgadzać się z rozmówcą. Potrafi opisywać zagadnienie, opisywać konkretny przedmiot lub proces technologiczny.
Weryfikacja: Odpowiadanie na pytania lektora; wypowiadanie się na zadany temat na zajęciach: ćwiczenie krótkiej spontanicznej wypowiedzi i tworzenie dłuższej przygotowanej wypowiedzi (C1 - C30)
Powiązane efekty kierunkowe: I1A_U04_01
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U04