- Nazwa przedmiotu:
- Projektowanie systemów bioanalitycznych
- Koordynator przedmiotu:
- dr inż. Łukasz Górski
- Status przedmiotu:
- Fakultatywny dowolnego wyboru
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Technologia Chemiczna
- Grupa przedmiotów:
- Analityka Materiałów i Procesów
- Kod przedmiotu:
- brak
- Semestr nominalny:
- 7 / rok ak. 2011/2012
- Liczba punktów ECTS:
- 3
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia30h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- brak
- Limit liczby studentów:
- Cel przedmiotu:
- Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z bioanalityką
- Treści kształcenia:
- Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z bioanalityką – ważną dziedziną chemii analitycznej. Rozwój problematyki bioanalitycznej wynika z jednej strony z pogłębiania znajomości i roli układów chemicznych w organizmach żywych, z drugiej strony ze świadomości ich oddziaływania ze środowiskiem przyrodniczym, w tym, ze środowiskiem zmodyfikowanym działalnością człowieka. Przedmiot obejmuje zagadnienia związane z analizą substancji o kluczowej roli w funkcjonowaniu układów biologicznych różnej skali – od komórki do ekosystemu. Szczególnie dużo uwagi poświęca się nowoczesnym układom analitycznym wykorzystującym w swym działaniu elementy pochodzenia biologicznego.
- Metody oceny:
- seminarium
- Egzamin:
- Literatura:
- 1. A. Hulanicki, Współczesna chemia analityczna. Wybrane zagadnienia, PWN, Warszawa 2001.
2. M. Trojanowicz, Automatyzacja w analizie chemicznej, WNT, Warszawa 1992.
3. R.P. Buck, W.E. Hatfield, M. Umana, E.F. Bowden (Eds.), Biosensors Technology. Fundamentals and Applications, Marcel Dekker, Inc., New York 1990.
- Witryna www przedmiotu:
- Uwagi:
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt W01
- zna najważniejsze grupy biosensorów oraz układów bioanalitycznych wraz z ich ogólnymi mechanizmami działania oraz głównymi zastosowaniami.
Weryfikacja: wygłoszenie prezentacji
Powiązane efekty kierunkowe:
K_W04, K_W05
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_W01, T1A_W03, T1A_W03
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt U01
- posiada umiejętność korzystania ze źródeł literaturowych dotyczących rozwiązywanego zadania
Weryfikacja: wygłoszenie prezentacji
Powiązane efekty kierunkowe:
K_U01, K_U03
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U01, T1A_U03, T1A_U06
- Efekt U02
- potrafi przygotować i przedstawić ustną prezentację z zakresu studiowanego zagadnienia
Weryfikacja: wygłoszenie prezentacji
Powiązane efekty kierunkowe:
K_U06, K_U07
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U04, T1A_U04
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt K01
- potrafi pracować samodzielnie studiując wybrane zagadnienie oraz wybierając najważniejsze elementy w celu ich publicznego zaprezentowania
Weryfikacja: wygłoszenie prezentacji
Powiązane efekty kierunkowe:
K_K01, K_K02, K_K06, K_K08
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_K01, T1A_K01, T1A_K04, T1A_K05, T1A_K06, T1A_K07