- Nazwa przedmiotu:
- Psychologia
- Koordynator przedmiotu:
- Dr inż. Krystyna Lamparska-Jasińska
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Zarządzanie
- Grupa przedmiotów:
- Wspólne
- Kod przedmiotu:
- PSYCH
- Semestr nominalny:
- 6 / rok ak. 2011/2012
- Liczba punktów ECTS:
- 3
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- godziny kontaktowe 30 h, zapoznanie się ze wskazaną literaturą 10h, analiza przypadków 20h, przygotowanie do zaliczenia przedmiotu 30h Razem 90h=3 ETCS
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- godziny kontaktowe 30 h, Razem 30 h= 1 ECTS
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- zapoznanie się z literaturą 10 h, analiza przypadków 20h, przygotowanie do zaliczenia przedmiotu 30h, Razem 60h=2 ECTS
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład30h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Słowa kluczowe (prerekwityty):
emocje, motywy, świadomość, osobowość, przystosowanie, rozwój, uprzedzenia, agresja, potrzeby, postawa, tożsamość, sukces, ,twórczość, zdolności, terapia, temperament, spostrzeganie,
- Limit liczby studentów:
- bez limitu
- Cel przedmiotu:
- Opanowanie wiedzy teoretycznej z zakresu podstaw psychologii, podstawowych pojęć, terminologii psychicznej, koncepcji psychologii człowieka oraz wskazanie możliwości praktycznego wykorzystania wiedzy. Prezentowanie wyników eksperymentów psychologicznych, a także testów pomiaru inteligencji, samooceny, stylu rozwiązywania konfliktów, stopnia motywacji.
- Treści kształcenia:
- 1.Istosta psychologii jako nauki o człowieku jej cechy. Metody badawcze. 2.Psychologiczne koncepcje człowieka i ich charakterystyka. 3.Emocje, ich regulacja i wybrane teorie. 4.Rozwój człowieka w pełnym cyklu, rodzaje i modele zmian rozwojowych. 5.Procesy motywacyjne, modele i teorie. 5.Osobowość, główne teorie.10. Wykorzystanie psychologii z zarządzaniu ludźmi. Psychologia pracy i psychologia organizacji 11.Prezentacja wyników eksperymentów i zastosowania testów psychologicznych.
- Metody oceny:
- brak
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- 1. J.Strelau Psychologia. Podręcznik akademicki. GWP Gdańsk 2000 T1 Podstawy psychologii, T2 Psychologia ogólna, T3 Jednostka w społeczeństwie i elementy psychologii stosowanej. 2. A.Reber Słownik psychologii Wydawnictwo Naukowe Scholar W-wa 2000. 3.E.Aronson Człowiek istota społeczna PWN W-wa 1997. 4.T.Tomaszewski Psychologia ogólna PWN. P.Zimbardo Psychologia i życie PWN W-wa 1996. 5.E.Aronson, T.Wilson, R.Akert Psychologia społeczna Serce i umysł Zysk i S-ka Poznań 1997. 6.Franken Psychologia motywacji GWP Gdańsk 2005. 7.J.Strelau Psychologia temperamentu PWN W-wa 1998
- Witryna www przedmiotu:
- brak
- Uwagi:
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt Wpisz opis
- Ma uporządkowaną wiedzę z zakresu psychologii ogólnej umożliwiającą samodzielne rozumienie faktów i procesów psychologicznych oraz ich analize i interpretację
Weryfikacja: Zaliczenie pisemne
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt Wpisz opis
- Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych źródeł, integrować je, dokonywać interpretacji oraz wyciągać wnioski i formułować opinie.
Weryfikacja: Zaliczenie pisemne
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt Wpisz opis
- Rozumie potrzebę zachowań personalnych i przestrzega zasad etyki, w tym uczciwości.
Weryfikacja: zaliczenie pisemne
Powiązane efekty kierunkowe:
Wpisz opis
Powiązane efekty obszarowe:
S1A_K01, S1A_K02, S1A_K03, S1A_K04, S1A_K05, S1A_K06