- Nazwa przedmiotu:
- Analiza rynku
- Koordynator przedmiotu:
- mgr Marek Seretny
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Zarządzanie
- Grupa przedmiotów:
- Wspólne
- Kod przedmiotu:
- ANRYN
- Semestr nominalny:
- 3 / rok ak. 2011/2012
- Liczba punktów ECTS:
- 5
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- ..
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład30h
- Ćwiczenia30h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Znajomość podstaw marketingu
- Limit liczby studentów:
- .
- Cel przedmiotu:
- Celem przedmiotu jest przedstawienie słuchaczom otoczenia, w którym działa przedsiębiorstwo, zachowania konsumentów oraz sposobów, w jaki informacja z otoczenia marketingowego staje się podstawą procesu podejmowania decyzji biznesowych.
- Treści kształcenia:
- Program ramowy przedmiotu.
1. Rynki przedsiębiorstw
a. Jakościowa charakterystyka rynku
i. Segmentowa struktura rynku
ii. Kanały rynku
b. Analiza ilościowa rynku
i. Wielkość i pojemność
ii. Dynamika rynku
iii. Cenowa struktura rynku
iv. Rentowność rynku
2. Analiza otoczenia marketingowego;
i. Mikrootoczenie przedsiębiorstwa
ii. Makrootoczenie przedsiębiorstwa
3. Analiza rynku konsumenta i zachowania nabywcy
a. Modele zachowań konsumenta
i. Zasadnicze czynniki wpływające na zachowania konsumenckie
ii. Proces podejmowania decyzji
iii. Zachowania nabywców w perspektywie międzynarodowej
4. Analiza gałęzi i konkurentów
a. Identyfikacja konkurentów przedsiębiorstwa
i. Gałęziowy wymiar konkurencji
ii. Rynkowy wymiar konkurencji
b. Projektowanie systemu wywiadu o konkurentach
c. Między orientacją na konkurenta i orientacją na Klienta
5. Badanie i wybór rynków docelowych.
a. Ocena segmentów rynku
b. Wybór segmentów docelowych
c. Problemy segmentacji.
- Metody oceny:
- 1. praca pisemna - przegląd minimum 5 artykułów (bieżąca literatura przedmiotu) - 20%
2. praca zespołowa - zespół 2-3 osobowy przygotowuje 40 minutowa prezentacje na temat przeanalizowanej sytuacji rynkowej - 30%
3. egzamin ustny - 50%
- Egzamin:
- tak
- Literatura:
- Kotler Philip, Hermawan Kartajya, Iwan Setiawan: Marketing 3.0, John Wiley & Sons, Inc. Hoboken New Jersey 2010.
Kotler Philip, John A. Caslione: Chaotics - the business of managing and marketing In the age of turbulencje, AMACOM American Management Association, New York, 2009.
Kotler Philip, Gary Armstrong, John Saunders, Veronica Wong: Principles of Marketing – Fifth European Edition, Pearson Education Limited, Edinburgh Gate 2008.
Kotler Philip: Kotler o marketingu – jak tworzyć, zdobywać i dominować na rynkach, Helion, Gliwice 2006.
Kotler Philip: Marketing Management, 12 edition, Prentice Hall; (January 1, 2006)
Kotler Philip: Marketing, analiza, planowanie, wdrażanie, kontrola. Warszawa 1994.
Niestrój Roman: Zarządzanie marketingiem, Wydawnictwo naukowe PWN, Warszawa 1996.
Strategor: Zarządzanie firmą, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne S.A. Warszawa 1995. G. Gierszewska, M. Romanowska, Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 1994 7. J. J. Murphy, Międzyrynkowa analiza techniczna, WIG PRESS, Warszawa 1998
- Witryna www przedmiotu:
- http://www.electurer.edu.pl/pw-wz/
- Uwagi:
Efekty uczenia się