Nazwa przedmiotu:
Analiza rynku
Koordynator przedmiotu:
mgr Marek Seretny
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Zarządzanie
Grupa przedmiotów:
Wspólne
Kod przedmiotu:
ANRYN
Semestr nominalny:
3 / rok ak. 2011/2012
Liczba punktów ECTS:
5
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
..
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład30h
  • Ćwiczenia30h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Znajomość podstaw marketingu
Limit liczby studentów:
.
Cel przedmiotu:
Celem przedmiotu jest przedstawienie słuchaczom otoczenia, w którym działa przedsiębiorstwo, zachowania konsumentów oraz sposobów, w jaki informacja z otoczenia marketingowego staje się podstawą procesu podejmowania decyzji biznesowych.
Treści kształcenia:
Program ramowy przedmiotu. 1. Rynki przedsiębiorstw a. Jakościowa charakterystyka rynku i. Segmentowa struktura rynku ii. Kanały rynku b. Analiza ilościowa rynku i. Wielkość i pojemność ii. Dynamika rynku iii. Cenowa struktura rynku iv. Rentowność rynku 2. Analiza otoczenia marketingowego; i. Mikrootoczenie przedsiębiorstwa ii. Makrootoczenie przedsiębiorstwa 3. Analiza rynku konsumenta i zachowania nabywcy a. Modele zachowań konsumenta i. Zasadnicze czynniki wpływające na zachowania konsumenckie ii. Proces podejmowania decyzji iii. Zachowania nabywców w perspektywie międzynarodowej 4. Analiza gałęzi i konkurentów a. Identyfikacja konkurentów przedsiębiorstwa i. Gałęziowy wymiar konkurencji ii. Rynkowy wymiar konkurencji b. Projektowanie systemu wywiadu o konkurentach c. Między orientacją na konkurenta i orientacją na Klienta 5. Badanie i wybór rynków docelowych. a. Ocena segmentów rynku b. Wybór segmentów docelowych c. Problemy segmentacji.
Metody oceny:
1. praca pisemna - przegląd minimum 5 artykułów (bieżąca literatura przedmiotu) - 20% 2. praca zespołowa - zespół 2-3 osobowy przygotowuje 40 minutowa prezentacje na temat przeanalizowanej sytuacji rynkowej - 30% 3. egzamin ustny - 50%
Egzamin:
tak
Literatura:
Kotler Philip, Hermawan Kartajya, Iwan Setiawan: Marketing 3.0, John Wiley & Sons, Inc. Hoboken New Jersey 2010. Kotler Philip, John A. Caslione: Chaotics - the business of managing and marketing In the age of turbulencje, AMACOM American Management Association, New York, 2009. Kotler Philip, Gary Armstrong, John Saunders, Veronica Wong: Principles of Marketing – Fifth European Edition, Pearson Education Limited, Edinburgh Gate 2008. Kotler Philip: Kotler o marketingu – jak tworzyć, zdobywać i dominować na rynkach, Helion, Gliwice 2006. Kotler Philip: Marketing Management, 12 edition, Prentice Hall; (January 1, 2006) Kotler Philip: Marketing, analiza, planowanie, wdrażanie, kontrola. Warszawa 1994. Niestrój Roman: Zarządzanie marketingiem, Wydawnictwo naukowe PWN, Warszawa 1996. Strategor: Zarządzanie firmą, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne S.A. Warszawa 1995. G. Gierszewska, M. Romanowska, Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 1994 7. J. J. Murphy, Międzyrynkowa analiza techniczna, WIG PRESS, Warszawa 1998
Witryna www przedmiotu:
http://www.electurer.edu.pl/pw-wz/
Uwagi:

Efekty uczenia się