- Nazwa przedmiotu:
- Analiza rynku 
- Koordynator przedmiotu:
-  mgr Marek Seretny
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Zarządzanie
- Grupa przedmiotów:
- Wspólne
- Kod przedmiotu:
- ANRYN 
- Semestr nominalny:
- 3 / rok ak. 2011/2012
- Liczba punktów ECTS:
- 5
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- ..
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
- 
            
                - Wykład30h
- Ćwiczenia30h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
 
- Wymagania wstępne:
- Znajomość podstaw marketingu
- Limit liczby studentów:
- .
- Cel przedmiotu:
- Celem przedmiotu jest przedstawienie słuchaczom otoczenia, w którym działa przedsiębiorstwo, zachowania konsumentów oraz sposobów, w jaki informacja z otoczenia marketingowego staje się podstawą procesu podejmowania decyzji biznesowych. 
- Treści kształcenia:
- Program ramowy przedmiotu.
1.	Rynki przedsiębiorstw
a.	Jakościowa charakterystyka rynku
i.	Segmentowa struktura rynku
ii.	Kanały rynku
b.	Analiza ilościowa rynku
i.	Wielkość i pojemność
ii.	Dynamika rynku
iii.	Cenowa struktura rynku
iv.	Rentowność rynku
2.	Analiza otoczenia marketingowego;
i.	Mikrootoczenie przedsiębiorstwa
ii.	Makrootoczenie przedsiębiorstwa
3.	Analiza rynku konsumenta i zachowania nabywcy
a.	Modele zachowań konsumenta
i.	Zasadnicze czynniki wpływające na zachowania konsumenckie
ii.	Proces podejmowania decyzji
iii.	Zachowania nabywców w perspektywie międzynarodowej
4.	Analiza gałęzi i konkurentów
a.	Identyfikacja konkurentów przedsiębiorstwa
i.	Gałęziowy wymiar konkurencji
ii.	Rynkowy wymiar konkurencji
b.	Projektowanie systemu wywiadu o konkurentach
c.	Między orientacją na konkurenta i orientacją na Klienta
5.	Badanie i wybór rynków docelowych.
a.	Ocena segmentów rynku
b.	Wybór segmentów docelowych
c.	Problemy segmentacji.
- Metody oceny:
- 1. praca pisemna - przegląd minimum 5 artykułów (bieżąca literatura przedmiotu) - 20%
2. praca zespołowa - zespół 2-3 osobowy przygotowuje 40 minutowa prezentacje na temat przeanalizowanej sytuacji rynkowej - 30%
3. egzamin ustny - 50% 
- Egzamin:
- tak
- Literatura:
- Kotler Philip, Hermawan Kartajya, Iwan Setiawan: Marketing 3.0, John Wiley & Sons, Inc. Hoboken New Jersey 2010. 
Kotler Philip, John A. Caslione: Chaotics -  the business of managing and marketing In the age of turbulencje, AMACOM American Management Association, New York, 2009.
Kotler Philip, Gary Armstrong, John Saunders, Veronica Wong: Principles of Marketing – Fifth European Edition, Pearson Education Limited, Edinburgh Gate 2008. 
Kotler Philip: Kotler o marketingu – jak tworzyć, zdobywać i dominować na rynkach, Helion, Gliwice 2006.
Kotler Philip: Marketing Management, 12 edition, Prentice Hall; (January 1, 2006)
Kotler Philip: Marketing, analiza, planowanie, wdrażanie, kontrola. Warszawa 1994.
Niestrój Roman: Zarządzanie marketingiem, Wydawnictwo naukowe PWN, Warszawa 1996.
Strategor: Zarządzanie firmą, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne S.A. Warszawa 1995. G. Gierszewska, M. Romanowska, Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 1994 7. J. J. Murphy, Międzyrynkowa analiza techniczna, WIG PRESS, Warszawa 1998 
- Witryna www przedmiotu:
- http://www.electurer.edu.pl/pw-wz/
- Uwagi:
Efekty uczenia się