Nazwa przedmiotu:
Wprowadzenie do studiów menedżerskich
Koordynator przedmiotu:
Prof. dr hab. inż. Jerzy Lewandowski
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Zarządzanie i Inżynieria Produkcji
Grupa przedmiotów:
wspólna
Kod przedmiotu:
WSTUM
Semestr nominalny:
1 / rok ak. 2011/2012
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
Godziny kontaktowe – 15h, zapoznanie się ze wskazaną literaturą 20h, przygotowanie do zaliczenia przedmiotu 25h. Razem 60 godz.= 2 ECTS.
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
Godziny kontaktowe 15h. Razem 15 godz. = 1 ECTS
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
Zapoznanie się ze wskazaną literaturą 20h przygotowanie do zaliczenia przedmiotu 25h. Razem 45 godz. = 1 ECTS
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład15h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Posiada wiedzę z zakresu: zarządzania, wartości przedsiębiorstwa, finansów, marketingu, przywództwa, zasobów informacyjnych, jakości.
Limit liczby studentów:
-
Cel przedmiotu:
Przedstawienie w sposób syntetyczny zagadnień wchodzących w zakres studiów menedżerskich oraz powiązanie problematyki zarządzania z praktyką.
Treści kształcenia:
WYKŁAD Wprowadzenie. Zarządzanie przedsiębiorstwem. Przedsiębiorczość i przedsiębiorca. Wartość przedsiębiorstwa. Zarządzanie finansami. Marketing w zarządzaniu. Przywódca w zarządzaniu. Systemy i technologie informacyjne w zarządzaniu. Zarządzanie produkcją. Logistyka produkcji. Zarządzanie jakością. Aspekty ptaktyczne przezentowanych zagadnień Kierunki rozwoju zarządzania.
Metody oceny:
brak
Egzamin:
tak
Literatura:
LITERATURA PODSTAWOWA 1. Górska E., Lewandowski J., Zarządzanie i organizacja środowiska pracy. OWPW, Warsawa 2010. 2. Lewandowski J., Planowanie w przedsiębiorstwie. WPŁ, Łódź 2002. LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA 1. Stoner J.A.F., Freeman R.E., Gilbert D.R., Kierowanie. PWE, Warszawa 2005. 2. Kotler Ph., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. Dom wydawniczy REBIS, Warszawa 2005.
Witryna www przedmiotu:
-
Uwagi:

Efekty uczenia się