- Nazwa przedmiotu:
- Modelowanie i projektowanie inteligentnych układów technicznych w pojazdach
- Koordynator przedmiotu:
- dr inż. Jacek Dybała, adiunkt
- Status przedmiotu:
- Fakultatywny ograniczonego wyboru
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Mechatronika
- Grupa przedmiotów:
- Obieralne
- Kod przedmiotu:
- brak
- Semestr nominalny:
- 2 / rok ak. 2011/2012
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład15h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- mechatroniczne systemy sensoryczne i wykonawcze, inżynieria oprogramowania, teoria ruchu pojazdu, metody sztucznej inteligencji, projektowanie mechatroniczne, systemy informatyczne pojazdów, pokładowa diagnostyka pojazdów
- Limit liczby studentów:
- Cel przedmiotu:
- Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z nowoczesnymi układami mechatronicznymi stosowanymi we współczesnych pojazdach oraz problematyką ich modelowania i projektowania.
- Treści kształcenia:
- Europejskie inicjatywy odnośnie inteligentnych pojazdów, rola i znaczenie inteligentnych układów mechatronicznych stosowanych w pojazdach w rozwoju bezpiecznego i ekologicznego transportu, koncepcja "inteligentnego pojazdu", zagadnienia komunikacji pojazd człowiek, przegląd inteligentnych układów technicznych stosowanych w pojazdach, systemy sensoryczne wykorzystywane w inteligentnych układach pojazdów, tendencje rozwojowe inteligentnych systemów pokładowych, metody modelowania i prototypowania inteligentnych układów technicznych, projektowanie zorientowane na realizację założonego celu, wpływ warunków brzegowych i lokalizacji elementów pomiarowo-wykonawczych na optymalne rozwiązanie, ograniczenia i dopuszczalne rozwiązania w konstrukcjach mechatronicznych układów stosowanych w pojazdach. W laboratorium studenci zapoznają się ze stosowanymi rozwiązaniami softwarowymi w zakresie modelowania i symulacji działania inteligentnych układów technicznych oraz wykonają ćwiczenia, których celem jest zamodelowanie i przetestowanie wybranych układów.
- Metody oceny:
- brak
- Egzamin:
- Literatura:
- Materiały opracowane w postaci preskryptu
- Witryna www przedmiotu:
- Uwagi:
Efekty uczenia się