- Nazwa przedmiotu:
- Laboratorium układów napedowych II
- Koordynator przedmiotu:
- -
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Mechanika i Budowa Maszyn
- Grupa przedmiotów:
- Obowiązkowe
- Kod przedmiotu:
- brak
- Semestr nominalny:
- 2 / rok ak. 2011/2012
- Liczba punktów ECTS:
- 1
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Wykład Układy napędowe II
- Limit liczby studentów:
- Cel przedmiotu:
- Zdobycie praktycznej wiedzy na temat budowy i zasad działania mechanicznych, hydraulicznych oraz elektrycznych układów napędowych pojazdów. Zapoznanie się z konstrukcjami i zadami działania oraz sposobami badania podstawowych zespołów układu napędowego
- Treści kształcenia:
- W laboratorium studenci zapoznają się z metodyką badań i sposobami wyznaczania podstawowych charakterystyk zespołów układu napędowego. Laboratorium będzie ilustracją zagadnień poruszanych na wykładzie, a badania stanowiskowe będą prowadzone na rzeczywistych obiektach zespołach układu napędowego.
- Metody oceny:
- -
- Egzamin:
- Literatura:
- 1. Górny A., Szwabik B.: Ciągniki, wybrane zagadnienia teorii i budowy. Warszawa, Oficyna Wydawnicza PW 1992
2. Jaśkiewicz Z.: Mechaniczne skrzynki przekładniowe. Warszawa: WKŁ 1975
3. Jaśkiewicz Z.: Mosty napędowe. Warszawa, WKŁ 1976
4. Jaśkiewicz Z.: Przekładnie stożkowe i hipoidalne. Warszawa: WKŁ 1978
5. Jaśkiewicz Z., Wąsiewski A.: Poradnik Inżyniera Samochodowego. Pr. zbiorowa pod red. Z. Jaśkiewicza, Tom I. Warszawa, WKŁ 1990
6. Jaśkiewicz Z., Wąsiewski A.: Układy napędowe samochodów. Przekładnie walcowe. Tom II. Projektowanie. Warszawa, WKŁ 1995
7. Instrukcje do ćwiczeń
- Witryna www przedmiotu:
- Uwagi:
Efekty uczenia się