Nazwa przedmiotu:
Laboratorium sterowania silników spalinowych
Koordynator przedmiotu:
dr hab. inż. Stanisław Kruczyński, prof. nzw.
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Mechatronika
Grupa przedmiotów:
Obowiązkowe
Kod przedmiotu:
Semestr nominalny:
5 / rok ak. 2011/2012
Liczba punktów ECTS:
1
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Podstawowe wiadomości z fizyki na poziomie szkoły średniej oraz podstawowe wiadomości z dziedziny budowy i sterowana silników spalinowych. Podstawowy kurs matematyki wyższej.
Limit liczby studentów:
Cel przedmiotu:
Opanowanie podstawowej wiedzy z zakresu charakterystyk i sposobu pracy podstawowych układów mechatronicznych silnika spalinowego, niezbędnych do poznania metod ich sterowania i diagnozowania
Treści kształcenia:
Laboratorium sterowania silników spalinowych: (15 godz.) 1. Badania charakterystyk sensora binarnego składu mieszanki palnej 2. Badania charakterystyk sensora szeroko-zakresowego składu mieszanki palnej 3. Badania charakterystyk przepływomierza powietrza (lub charakterystyka MAP Sensora) 4. Diagnostyka silnika o zapłonie samoczynnym z wykorzystaniem urządzenia diagnostycznego KTS 5. Sterowanie recyrkulacja spalin w silniku o zapłonie samoczynnym 6. Badania sensorów temperatur i ciśnień spalin
Metody oceny:
brak
Egzamin:
Literatura:
Kneba Z., Makowski S. Zasilanie i sterowanie silników. WKiŁ 2002 Gasoline Engine Management. Robert Bosch GmbH. John Wiley & Sons 2006 Diesel Engine Management. Robert Bosch GmbH. John Wiley & Sons 2005 Merkisz J., Mazurek S.: Pokładowe systemy diagnostyczne pojazdów samochodowych. WKiŁ 2002
Witryna www przedmiotu:
Uwagi:

Efekty uczenia się