Nazwa przedmiotu:
Elementy robotyki
Koordynator przedmiotu:
dr hab. inż. Andrzej Kosior, prof. nzw.
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Mechanika i Budowa Maszyn
Grupa przedmiotów:
Specjalnościowe
Kod przedmiotu:
brak
Semestr nominalny:
6 / rok ak. 2011/2012
Liczba punktów ECTS:
3
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład30h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Wiadomości dotyczące mechaniki ogólnej oraz teorii mechanizmów i maszyn, w tym kinematyki mechanizmów płaskich.
Limit liczby studentów:
Cel przedmiotu:
Student zapoznaje się z budową robotów i ich zastosowaniem, układami napędowymi, urządzeniami chwytającymi, układami sensorycznymi oraz kinematyką robotów jako mechanizmów przestrzennych.
Treści kształcenia:
Student zapoznaje się z:  budową robotów przemysłowych,  kinematyką robotów, opisami przestrzennymi, przekształceniami jednorodnymi, kinematyką prostą i odwrotną,  napędami pneumatycznymi, elektrohydraulicznymi i elektrycznymi robotów,  układami sensorycznymi pomiaru położenia, przemieszczenia, prędkości, dotyku, siły,  zastosowaniem robotów przemysłowych do robotyzacji stanowisk spawania, zgrzewania, cięcia laserowego, robotyzacji stanowisk manipulacji, paletyzacji i montażu.
Metody oceny:
-
Egzamin:
Literatura:
1. Morecki A., Knapczyk J. „Podstawy robotyki”, WNT, W-wa 1999, 2. Craig J.J. „Wprowadzenie do robotyki”,WNT W-wa 1995, 3. Honczarenko J. „Roboty przemysłowe”, WNT W-wa, 2004, 4. Tomaszewski K. „Roboty przemysłowe”, WNT W-wa, 1993, 5. Spong M.W., Vidyasagar M. „Dynamika i sterowanie robotów”, WNT W-wa, 1997, 6. Kaczmarek W. „Elementy robotyki przemysłowej”, WAT, W-wa, 2008.
Witryna www przedmiotu:
Uwagi:

Efekty uczenia się