Nazwa przedmiotu:
Programowanie w LISP i PROLOG
Koordynator przedmiotu:
Dr inż. Felicja Okulicka-Dłużewska
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Informatyka
Grupa przedmiotów:
Wspólne
Kod przedmiotu:
Semestr nominalny:
1 / rok ak. 2011/2012
Liczba punktów ECTS:
5
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład15h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Struktury danych, algorytmy na listach (wiadomości zawarte w przedmiocie „Algorytmy i struktury danych”) Logiki 1-go rzędu
Limit liczby studentów:
Cel przedmiotu:
do uzupełnienia
Treści kształcenia:
Wykład:Języki programowania stosowane w Sztucznej Inteligencji: Lisp (List Processing) - do obliczeń symbolicznych struktury danych predykaty listy i funkcje na listach formy warunkowe iteracje, pętle funkcje i makra listy własności funkcje wejścia/wyjścia Prolog (PROgramming in LOGic) - używany do programowania systemów eksperckich Dziedziny Struktura programu Logika w prologu Mechanizm wnioskowania Metoda UDR (user defined repeat) Metoda CAF (cut and fail) Bazy danych w Prologu. Systemy eksperckie   Laboratorium W ramach laboratorium  Student przygotowuje  programy: 2 w Lispie i 2 w Prologu
Metody oceny:
W ramach laboratorium  Student przygotowuje 2 programy: 2 w Lispie i 2 w Prologu
Egzamin:
Literatura:
1. Anderson, John R., Albert T Corbett, and Brian J. Reiser. (1987). Essential LISP. Addison-Wesley Publishing Company, Reading, Massachusetts. 2. Wilensky, Robert. (1986). Common LISPcraft. W. W. Norton & Company, New York, New York. 3. Sebesta, Robert W., (1996). Concepts of Programming Languages, Third Edition. Addison-Wesley Publishing Company, Menlo Park, California.
Witryna www przedmiotu:
Uwagi:

Efekty uczenia się