- Nazwa przedmiotu:
- Społeczne aspekty technologii informatycznych
- Koordynator przedmiotu:
- dr hab. Marcin Paprzycki
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Informatyka
- Grupa przedmiotów:
- Wspólne
- Kod przedmiotu:
- Semestr nominalny:
- 4 / rok ak. 2011/2012
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład30h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- brak
- Limit liczby studentów:
- Cel przedmiotu:
- Wiedza dotycząca zagadnień omawianych w czasie zajęć.
- Treści kształcenia:
- Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z szeroko rozumianymi społecznymi konsekwencjami przenikania technologii komputerowych i telekomunikacyjnych we wszystkie aspekty życia codziennego. Rozważania będą dotyczyły aspektów etyczno-moralnych zachodzących przemian jak również ich szerszego aspektu społecznego i kulturowego. Przedmiot opracowany na podstawie ACM Model Curriculum.
- Metody oceny:
- Kolokwium zaliczeniowe -- 40% Prezentacja projektu -- 30% Artykuł przygotowany na podstawie projektu -- 30%
- Egzamin:
- Literatura:
- Literatura podstawowa: K. Bowyer, Ethics and Computing, 2nd edition, IEEE Press, 2001 Uzupełniająca: Zapiski na balonie - świat w oczach informatyków, Nakom, 2003 Źródła z Internetu (np. Gazeta IT - www.gazeta-it.pl - dział Etyka) D. Hester, P. Ford, Computers and Ethics in the Cyberage, Prentice Hall, 2001 E. Kallman, J. Grillo, Ethical Decision Making and Information Technology, 2nd edition, McGraw Hill, 1996
- Witryna www przedmiotu:
- Uwagi:
Efekty uczenia się