- Nazwa przedmiotu:
- Integracja programowa systemów multimedialnych
- Koordynator przedmiotu:
- dr inż. Robert Sitnik
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Mechatronika
- Grupa przedmiotów:
- Obowiązkowe
- Kod przedmiotu:
- Semestr nominalny:
- 6 / rok ak. 2011/2012
- Liczba punktów ECTS:
- 3
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład15h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt15h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Kurs inżynierski matematyki. Podstawy programowania strukturalnego.
- Limit liczby studentów:
- Cel przedmiotu:
- Znajomość podstaw programowania obiektowego na przykładzie języków C++ i Java. Znajomość podstaw UML.
- Treści kształcenia:
- Podstawowe pojęcia języka obiektowego: obiekt i klasa. Notacja C++ a Java: typy, deklaracje, wskaźniki, struktury, tablice, wyrażenia. Przykłady implementacji dla przetwarzania obrazów. Omówienie podstawowych zasad programowania obiektowego: abstrakcji i kapsułkowania danych, dziedziczenia i polimorfizmu. Wstęp do wyjątków. Rozwinięcie przykładów dla przetwarzania obrazów. Wprowadzenie do UML. Definicje podstawowych pojęć: przypadki użycia, diagramy klas, definiowanie właściwości dynamicznych systemu, diagramy implementacji. Dokumentacja. Przykład dla przetwarzania obrazów. Omówienie podstawowej funkcjonalności biblioteki standardowej C++. Przykład projektu oraz implementacji prostej aplikacji do przetwarzania obrazów. Dwa kolokwia zaliczeniowe.
Projekt dotyczący zagadnień przetwarzania obrazów. Dla każdego projektu przygotowany jest zestaw wymagań oraz zbiór danych początkowych (testowych). W trakcie realizacji projektu należy wyko-nać następujące etapy: stworzyć model UML, dokonać implementacji, testowania i poprawek na danych początkowych, stworzyć dokumentację.
- Metody oceny:
- Suma punktów z dwóch kolokwiów zaliczeniowych (40%) i projektu (60%).
- Egzamin:
- Literatura:
- 1. B. Strostroup, Język C++, Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Warszawa 1997.
2. B. Eckel, Thinking in C++, edycja polska, Helion, Warszawa 2004.
3. G. Booch, J. Rumbaugh, I. Jacobson, UML przewodnik użytkownika, Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Warszawa 2002.
- Witryna www przedmiotu:
- Uwagi:
Efekty uczenia się