- Nazwa przedmiotu:
  - Wstęp do Inżynierii Chemicznej
 
    - Koordynator przedmiotu:
  - Prof. dr hab. inż. Ryszard Pohorecki
 
    - Status przedmiotu:
  - Obowiązkowy
 
    - Poziom kształcenia:
  - Studia I stopnia
 
    - Program:
  - Inzynieria Chemiczna i Procesowa
 
    - Grupa przedmiotów:
  - Obowiązkowe
 
    - Kod przedmiotu:
  - brak
 
    - Semestr nominalny:
  - 3 / rok ak. 2011/2012
 
    - Liczba punktów ECTS:
  - 1
 
    - Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
  
    - Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
  
    - Język prowadzenia zajęć:
  - polski
 
    - Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
  
    - Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
 
        - 
            
                - Wykład15h
 
                - Ćwiczenia0h
 
                - Laboratorium0h
 
                - Projekt0h
 
                - Lekcje komputerowe0h
 
            
         
    - Wymagania wstępne:
  - brak
 
    - Limit liczby studentów:
  
    - Cel przedmiotu:
  - Przedmiot ma na celu zaznajomienie studentów z genezą, podstawowymi pojęciami, historią i obszarem zainteresowań inżynierii chemicznej i procesowej.
 
    - Treści kształcenia:
  - Geneza, historia i podstawowe koncepcje inżynierii chemicznej. Znaczenie inżynierii chemicznej dla przemysłu chemicznego, farmaceutycznego, spożywczego i innych przemysłów przetwórczych. Znaczenie inżynierii chemicznej dla biotechnologii i ochrony środowiska. Pojęcia zrównoważonego rozwoju i podejścia systemowego. Modele matematyczne procesów, pojęcie eksperymentu numerycznego, optymalizacja procesów. Program studiów z dziedziny inżynierii chemicznej, rola i zakres poszczególnych przedmiotów. Perspektywy zatrudnienia absolwentów.
 
    - Metody oceny:
  - Pisemny sprawdzian po wysłuchaniu wykładów.
 
    - Egzamin:
  
    - Literatura:
  - Materiały rozdawane na zajęciach.
 
    - Witryna www przedmiotu:
  
    - Uwagi:
  
    Efekty uczenia się