- Nazwa przedmiotu:
- Programowanie w języku Python
- Koordynator przedmiotu:
- dr inż. Łukasz Makowski, lukasz.makowski@ee.pw.edu.pl, +48222347357
- Status przedmiotu:
- Fakultatywny ograniczonego wyboru
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Informatyka
- Grupa przedmiotów:
- Wspólne
- Kod przedmiotu:
- Semestr nominalny:
- 2 / rok ak. 2011/2012
- Liczba punktów ECTS:
- 4
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład30h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Podstawy inżynierii oprogramowania
- Limit liczby studentów:
- Cel przedmiotu:
- znajomość języka Python pozwalająca na uczestniczenie w realizacji projektów o co najmniej średniej wielkości (do 100KLOC)
- Treści kształcenia:
- Wykład:
Przypomnienie paradygmatów obiektowości
Środowisko programowania i podstawy Pythona
Typy i podstawowe operacje na danych (2h)
Struktura programu i instrukcje sterujące (3h)
Funkcje i klasy (4h)
Wykorzystanie istniejących i samodzielne tworzenie modułów (6h)
Wprowadzenie do modułów GUI (1h)
Biblioteki okienkowe: PyQT oraz PyGTK (7h)
Biblioteka szybkiej grafiki rastrowej i 3D – Pygame (4h)
Laboratorium:
Operacje matematyczne (1h)
Operacje na łańcuchach tekstowych (1h)
Zaawansowane struktury danych (listy, krotki) (2h)
Instrukcje warunkowe i pętle (2h)
Operacje wejścia-wyjścia (2h)
Funkcje i klasy (4h)
Moduły (4h)
Biblioteka PyQT (6h)
Biblioteka PyGTK (6h)
Biblioteka Pygame (2h)
- Metody oceny:
- Za wykład: 40 pkt., za laboratorium: 60 pkt. Zaliczenie na podstawie sumy punktów (od 51 pkt. ocena 3,0; od 61 pkt. ocena 3,5 itd.). Należy zaliczyć obydwie części (uzyskać ponad połowę punktów).
- Egzamin:
- Literatura:
- 1. P. Norton, Python: od podstaw
2. M. Mysior,Ćwiczenia z języka Python
3. A. Martelli, Python: receptury
- Witryna www przedmiotu:
- Uwagi:
Efekty uczenia się