Nazwa przedmiotu:
Technika oświetlenia proj
Koordynator przedmiotu:
dr inż. Piotr Pracki; piotr.pracki@ien.pw.edu.pl; tel. +48222347505
Status przedmiotu:
Fakultatywny ograniczonego wyboru
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Elektrotechnika
Grupa przedmiotów:
Wspólne
Kod przedmiotu:
Semestr nominalny:
2 / rok ak. 2011/2012
Liczba punktów ECTS:
3
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt30h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Rozumienie kryteriów projektowania oświetlenia wnętrz i umiejętność obliczania parametrów charakteryzujących oświetlenie wnętrz. Umiejętność korzystania z komputerowego wspomagania oświetlenia w stopniu podstawowym. Wykaz przedmiotów lub programów, które należy zaliczyć wcześniej: Technika oświetlania 1.
Limit liczby studentów:
Cel przedmiotu:
Umiejętność projektowania oświetlenia we wnętrzach w stopniu zaawansowanym. Formułowanie koncepcji oświetlenia, dobór sprzętu oświetleniowego, obliczenia parametrow oświetleniowych, dobór systemu konserwacji i rozmieszczanie opraw oświetleniowych. Przygotowanie i prezentacja wyników projektu.
Treści kształcenia:
Projektowanie oświetlenia wnętrz. Projekty oświetlenia ze wspomaganiem komputerowym. Projekt oświetlenia pomieszczenia biurowego w wykonaniu wariantowym (10h). Projekt oświetlenia hali przemysłowej w ujęciu wariantowym (10h). Projekt oświetlenia wnętrz wybranego obiektu (10h)
Metody oceny:
Egzamin:
Literatura:
Bąk J.: Technika oświetlania. PWN, Warszawa 1981. Bąk J.: Obliczanie oświetlenia ogólnego wnętrz. WNT, Warszawa 1983. IESNA Lighting Handbook, 9th edition, IESNA, New York 2000. CIBSE Code for Lighting, Butterworth – Heinemann, Oxford 2002. IESNA Lighting Design Process, IESNA, New York 1994.
Witryna www przedmiotu:
Uwagi:

Efekty uczenia się