Nazwa przedmiotu:
Grafika komputerowa proj
Koordynator przedmiotu:
dr hab. inż. Dariusz Sawicki, dariusz.sawicki@ee.pw.edu.pl, +48222347328 dasa@iem.pw.edu.pl, tel.7327
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Informatyka
Grupa przedmiotów:
Wspólne
Kod przedmiotu:
Semestr nominalny:
7 / rok ak. 2011/2012
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt30h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Analiza matematyczna, Algebra liniowa, Geometria, Fizyka, Algorytmy i Struktury Danych, Grafika komputerowa 1
Limit liczby studentów:
Cel przedmiotu:
Poznanie podstawowych algorytmów grafiki komputerowej oraz tendencji rozwojowych grafiki. Realizacja zadania projektowego pozwala nabyć praktyczne umiejętności stosowania omawianych metod.
Treści kształcenia:
Projekt: Trzy zadania projektowe: 1. Zadanie obejmuje podstawowe operacje i rzutowanie. 2. Zadanie obejmuje wybrane algorytmy modelowanie i eliminacji elementów zasłoniętych. 3. Zadanie obejmuje wybrane algorytmy zaawansowanej grafiki trójwymiarowej. (modelowanie odbicia i metodę śledzenia promieni).
Metody oceny:
brak
Egzamin:
Literatura:
Shirley P.: Fundamentals of Computer Graphics, A.K. Peters 2002. Hearn D., Baker P., M.: Computer Graphics with Open GL, Prentice-Hall 2003. Foley J.D., van Dam A.: Wprowadzenie do grafiki komputerowej, WNT 1995. Zabrodzki J. i inni : Grafika komputerowa, metody i narzędzia, WNT 1994. Jankowski M.: Elementy grafiki komputerowej, WNT 1990.; 2. Foley J.D. i inni.: Computer Graphics, Principles and Practice, Addison-Wesley Publ.Co.1996; 3. Zabrodzki J. i inni : Grafika komputerowa, metody i narzędzia, WNT 1994
Witryna www przedmiotu:
Uwagi:

Efekty uczenia się