- Nazwa przedmiotu:
- Technika mikroprocesorowa
- Koordynator przedmiotu:
- dr inż. Maciej Dzieniakowski, maciej.dzieniakowski@ee.pw.du.pl, +48222347880
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Informatyka
- Grupa przedmiotów:
- Wspólne
- Kod przedmiotu:
- Semestr nominalny:
- 3 / rok ak. 2011/2012
- Liczba punktów ECTS:
- 3
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład30h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- podstawy elektroniki, podstawy techniki cyfrowej
- Limit liczby studentów:
- Cel przedmiotu:
- Poznanie architektury mikroprocesorów i znajomość podstaw programowania
- Treści kształcenia:
- Wykład
1. (ca 4h) - Podstawy działania mikroprocesorów. Architektura mikroprocesorów i systemów mikroprocesorowych (budowa, zadania, specyfika programowania)
2. (ca 6h) - Podstawowe układy systemu: pamięci RAM i ROM, układy we/wy - charakterystyka i obsługa programowa
3. (ca 4h) - Mikrokontrolery (typowe rozszerzenia sprzętowe)
4. (ca 2h) - Narzędzia programistyczne i uruchomieniowe
5. (ca 8h) - Zasady programowania
6. (ca 2h) - Przesyłanie danych cyfrowych - typowe interfejsy komunikacyjne
7. (ca 2h) - Specjalizowane układy scalone w systemach mikroprocesorowych
8. (ca 2h) - Zasady projektowania układów mikroprocesorowych
- Metody oceny:
- brak
- Egzamin:
- Literatura:
- 1. "Microcontroller's Manuals and Application Notes" - wskazane przez prowadzącego adresy http ze stron www.infineon.com, www.ti.com, www.freescale.com, www.maxim-ic.com; 2. "Mikrokokomputery jednoukładowe rodziny MCS-51", A.Rydzewski, WNT; 3. "Mikrokontrolery - architektura, programowanie, zastosowania", R.Pełka, WKiŁ
- Witryna www przedmiotu:
- Uwagi:
Efekty uczenia się