Nazwa przedmiotu:
Planowanie badań i analiza wyników
Koordynator przedmiotu:
Dr inż. Janusz Bucki, adiunkt
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Inżynieria Materiałowa
Grupa przedmiotów:
Wspólny
Kod przedmiotu:
Semestr nominalny:
11 / rok ak. 2009/2010
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład15h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Wymagane przedmioty poprzedzające: Matematyka
Limit liczby studentów:
Cel przedmiotu:
Przygotowanie studentów do efektywnego planowania badań eksperymentalnych i samodzielnej, krytycznej analizy wyników eksperymentalnych. Przygotowanie do prezentacji otrzymanych wyników. Uzyskanie umiejętności niezbędnych do opisu zmiennych losowych i analizy zależności między zmiennymi.
Treści kształcenia:
Populacja i próba. Próba losowa i tendencyjna. Opis ilościowy próby. Eliminacja wyników wątpliwych i błędów grubych. Zmienne losowe, i ich zastosowanie. Graficzna prezentacja wyników pomiarów i zmiennych losowych. Porównanie wyników pomiarów z teoretycznym rozkładem zmiennej losowej i formułowanie wniosków. Korelacja, współczynnik korelacji, test istotności. Regresja, regresja liniowa, prosta regresji, korytarz ufności prostej regresji. Przygotowanie i realizacja badań doświadczalnych. Obiekt badań i funkcja obiektu badań. Plany badań. Metody kontroli jakości. Aplikacje technik komputerowych w statystycznym opisie wyników badań struktury i własności materiałów.
Metody oceny:
-
Egzamin:
Literatura:
L. Kukiełka „Podstawy badań inżynierskich” PWN, 2002 M.Maliński „Weryfikacja hipotez statystycznych wspomagana komputerowo” WPŚl, 2004 W.Klonecki „Statystyka dla inżynierów” PWN, 1999
Witryna www przedmiotu:
Uwagi:

Efekty uczenia się