Nazwa przedmiotu:
Grafika Komputerowa
Koordynator przedmiotu:
Mgr inż. Kamil Nagórski
Status przedmiotu:
Fakultatywny ograniczonego wyboru
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Geodezja i Kartografia
Grupa przedmiotów:
Wspólne
Kod przedmiotu:
Semestr nominalny:
7 / rok ak. 2010/2011
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt30h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Zaliczony przedmiot „Grafika Inżynierska”
Limit liczby studentów:
Cel przedmiotu:
Dostosowywanie środowiska Microstation do potrzeb użytkownika: - pliki projektowe, - pliki prototypowe, - przestrzeń robocza, - modyfikacja zmiennych konfiguracyjnych, - modyfikacja interfejsu (okna narzędziowe, menu rozwijalne, narzędzia użytkownika). Zaawansowane techniki rysunkowe: - grupowanie elementów, - praca z modelami, - kreskowanie, - wymiarowanie (tworzenie własnych stylów), - export plików do innych formatów. Praca z rastrami na przykładnie Bentley Descartes: - podstawowe operacje na plikach rastrowych (wstawania, przenoszenie, obrót, kalibracja), - edycja plików („czyszczenie” rastrów, rysowanie na rastrach), - wektoryzacja (ręczna i automatyczna), - praca z tekstami w plikach rastrowych. Wprowadzanie do projektowania i modelowania w 3D: - układy współrzędnych, - umieszczanie elementów w projektach 3D, - modyfikacja elementów 3D, - rendering (materiały, światło).
Treści kształcenia:
Zaawansowane techniki rysunkowe: grupowanie elementów, praca z modelami, kreskowania, wymiarowanie, druk, export plików do innych formatów. Dostosowywanie środowiska Microstation do potrzeb użytkownika: pliki projektowe, pliki prototypowe, przestrzeń robocza, modyfikacja zmiennych konfiguracyjnych, modyfikacja interfejsu (okna narzędziowe, menu rozwijalne, narzędzia użytkownika). Praca z rastrami na przykładnie Bentley Descartes: podstawowe operacje na wielu rastrach (wstawania, przenoszenie, obrót, kalibracja), edycja plików („czyszczenie” rastrów, rysowanie na rastrach), wektoryzacja (ręczna i automatyczna), praca z tekstami. Wprowadzanie do projektowania i modelowania w 3D: układy współrzędnych, umieszczanie elementów w projektach 3D, modyfikacja elementów 3D, rendering.
Metody oceny:
Zaliczenie na podstawie czterech obowiązkowych (zapowiedzianych) prac podsumowujących wiedzę z części semestru, wykonywanych na zajęciach i podlegających ocenie przez prowadzącego.
Egzamin:
Literatura:
Tadeusz Zieliński. MicroStation V8 PL 2004 Edition : program do komputerowego wspomagania projektowania. Tadeusz Zieliński. MicroStation V8 XM Edition, wersja 8.9 polska i angielska.
Witryna www przedmiotu:
Uwagi:

Efekty uczenia się