Nazwa przedmiotu:
Marketing terytorialny
Koordynator przedmiotu:
dr Jadwiga Szymańska
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Gospodarka Przestrzenna
Grupa przedmiotów:
Obowiązkowe
Kod przedmiotu:
Semestr nominalny:
2 / rok ak. 2010/2011
Liczba punktów ECTS:
1
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład15h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Wiedza z ekonomii, o samorządzie terytorialnym
Limit liczby studentów:
Cel przedmiotu:
Wiedza o podstawowych instrumentach marketingu terytorialnego oraz ich zastosowanie w praktyce na wybranych przykładach
Treści kształcenia:
Marketing – podstawowe pojęcia. Teorie marketingu, badania marketingowe. Działania marketingowe. Koncepcja marketingu terytorialnego – charakterystyka. Koncepcje i zasady marketingu a marketing terytorialny. Cele, czynniki rozwoju marketingu terytorialnego. Rola marketingu w rozwoju gospodarczym regionu. Pozycja konkurencyjna i zdolność konkurencyjna gospodarki, kraju, regionu. Ocena atrakcyjności rynków, krajów, regionów. Branding narodowy. Marka kraju, marka regionu, marka miasta. Instrumenty terytorialnego marketingu mix – produkt, cena, promocja, dystrybucja, personel.
Metody oceny:
1 kolokwium w semestrze
Egzamin:
Literatura:
1. Andrzej Szromnik, Marketing terytorialny. Miasto i region na rynku, 2007, Oficyna a Wolters Kluwer business. 2. Simon Anholt. Tożsamość konkurencyjna. Nowe spojrzenie na markę, 2007, Warszawa. 3. Wally Olins, O marce, 2004, Warszawa.
Witryna www przedmiotu:
Uwagi:

Efekty uczenia się