- Nazwa przedmiotu:
- Pracowania komputerowa- informatyka
- Koordynator przedmiotu:
- dr inż. J.Bucki
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Inżynieria Materiałowa
- Grupa przedmiotów:
- inż.
- Kod przedmiotu:
- Semestr nominalny:
- 4 / rok ak. 2010/2011
- Liczba punktów ECTS:
- 4
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia30h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- brak
- Limit liczby studentów:
- Cel przedmiotu:
- Praktyczne zapoznanie studentów z podstawami algorytmów, metodami notacji i prezentacji algorytmów; implementacja prostych algorytmów w języku programowania; przekazanie informacji związane z architekturą i działaniem systemów komputerowych; tworzenie prostych programów komputerowych z użyciem języka programowania obiektowego JAVA oraz wykorzystanie technik programowania proceduralnego; zastosowanie bibliotek graficznych, czyniąc tworzone programy bardziej przyjazne użytkownikowi.
- Treści kształcenia:
- Programowanie proceduralne i obiektowe. Techniki multimedialne. Oprogramowanie i narzędzia internetowe: tworzenie stron www, tekst, grafika, animacja, dźwięk nastronach internetowych. Systemy komputerowego wspomagania prac inżynierskich w inżynierii materiałowej i technice.
- Metody oceny:
- Kolokwium
- Egzamin:
- Literatura:
- J. Ogrodzki: Wstęp do systemów komputerowych. Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2005. N. Wirth: Algorytmy + struktury danych = programy. WNT, Warszawa, 2004. David Harel, Rzecz o istocie informatyki, Algorytmika, WNT, 2000. Bruce Eckel, Thinking in Java, Helion, 2006. Eksploracja zasobów sieci Internet w tym dokumentacji elektronicznej.
- Witryna www przedmiotu:
- Uwagi:
Efekty uczenia się