Nazwa przedmiotu:
Rozwój myślenia twórczego.
Koordynator przedmiotu:
Dr Mroz Małgorzata
Status przedmiotu:
Fakultatywny ograniczonego wyboru
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Geodezja i Kartografia
Grupa przedmiotów:
Wspólne
Kod przedmiotu:
0
Semestr nominalny:
7 / rok ak. 2010/2011
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład30h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
rejestracja na bieżącym semestrze
Limit liczby studentów:
Cel przedmiotu:
Celem zajęć jest przedstawienie i zapoznanie studentów z technikami stymulującymi rozwój myślenia twórczego u człowieka.
Treści kształcenia:
1.Zagadnienia twórczości, stymulacje, wspieranie, ograniczenie, poszerzanie możliwości. 2.Płynność werbalna jako czynnik warunkujący rozwój twórczości. 3.Niekonwencjonalne sposoby rozwiązywania problemów. 4.Analiza funkcjonalna. 5.Metoda konstruktywnej krytyki jako klucz do wynalazczości i pomysłów innowacyjnych. 6. Problemy stymulacji myślenia twórczego. 7. Zagadnienia synektyki w nawiązaniu do problemu racjonalizacji. 8.Metody ćwiczenia wyobraźni i podwyższanie poziomu myślenia abstrakcyjnego. 9.Zasady obrony swoich praw w promowaniu własnych programów. 10.Uwarunkowanie oporu i blokad w rozwoju własnych procesów poznawczych.
Metody oceny:
praca zaliczeniowa
Egzamin:
Literatura:
1. Dombrowska E. - Twórczość - wyzwanie XXI wieku, wyd. IMPULS, Kraków 2003. 2. Hawkins B. - Bądź kreatywny i pomysłowy, wyd. Helion, Gliwice 2004. 3. Szmidt K.J. (red.) Dydaktyka twórczości, wyd. IMPULS, Kraków 2003.
Witryna www przedmiotu:
Uwagi:

Efekty uczenia się