Nazwa przedmiotu:
Inżynieria oprogramowania
Koordynator przedmiotu:
dr inż. Robert Szmurło, robert.szmurlo@ee.pw.edu.pl, +48222345760
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Elektrotechnika
Grupa przedmiotów:
Wspólne
Kod przedmiotu:
Semestr nominalny:
1 / rok ak. 2009/2010
Liczba punktów ECTS:
3
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład30h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt15h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Podstawy Infomatyki, Systemy Operacyjne Komputerów, Podstawy Programowania
Limit liczby studentów:
Cel przedmiotu:
Umiejetność tworzenia specyfikacji wymagań oraz specyfikacji funckjonalnych, umiejętność testowania aplikacji, umiejętnbość projektowania architektury systemów informatycznych
Treści kształcenia:
1. Przegląd procesów wytwarzania systemów informatycznych: kaskadowy, ewolucyjny, formalny, linie produkcyjne. 2. Wymagania użytkownika czyli analiza procesów biznesowych w odniesieniu do projektowanego systemu. Struktura specyfikacji wymagań. 3. Wymagania oprogramowania czyli wymagania funkcjonalne i niefunkcjonalne. Struktura specyfikacji funkcjonalnej. 4. Wprowadzenie do języka UML jako narzędzia uzupełniającego specyfikację. Diagramy przypadków użycia oraz czynności. 5. Diagramy komponentów i klas, drożenia. 6. Modelowanie obiektowe systemów informatycznych. 7. Integracja projektu oprogramowania z procesem implementacji. Testowanie oprogramowania na różnych poziomach: od testów jednostkowych po testy funkcjonalne typu „czarna skrzynka”. 8. Ewolucja oprogramowania. Podstawy zarządzania cyklem wytwarzania oprogramowania. Część projektowa: W ramach przedmiotu do wykonania są trzy projekty: 1) Stworzenie dokumentu wymagań funkcjonalnych dla zadanego przez prowadzącego systemu. 2) Stworzenie projektu i specyfikacji implementacyjnej dla systemu z pierwszego punktu. 3) Implementacja pierwszej iteracji zaprojektowanego systemu (zakres iteracji uzgadniany indywidualnie z prowadzącym)
Metody oceny:
Egzamin:
Literatura:
1. R. S. Pressman, „Praktyczne podejście do inżynierii oprogramowania”, Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, 2004 2. I. Sommerville, „Inżynieria oprogramowania”, Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, 2003 3. Michał Śmiałek, „Zrozumieć UML 2.0”, Helion, 2005 "
Witryna www przedmiotu:
Uwagi:

Efekty uczenia się