- Nazwa przedmiotu:
- Marketing
- Koordynator przedmiotu:
- mgr Ewa Pietras
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Energetyka
- Grupa przedmiotów:
- Systemy Informatyczne w Energetyce
- Kod przedmiotu:
- NK332
- Semestr nominalny:
- 5 / rok ak. 2009/2010
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład30h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- brak
- Limit liczby studentów:
- Cel przedmiotu:
- Przyswojenie wybranych zagadnień z marketingu, związanych z różnymi formami aktywności firmy oraz prowadzoną przez nią polityką marketingową adresowaną zarówno do indywidualnego klienta, jak i do uczestników otoczenia korporacyjnego.
- Treści kształcenia:
- Treści merytoryczne przedmiotu: 1. Zasady i instrumenty działalności marketingowej przedsiębiorstwa 2. Adaptacja marketingu do nowej gospodarki 3. Budowanie wartości dla klienta, jego zadowolenia i przywiązania. 4. Strategiczne planowanie marketingowe. 5. Macierz BCG i GE, analiza SWOT. 6. Analiza rynku konsumenta i zachowań nabywców. 7. Segmentacja rynku i pozycjonowanie produktu. 8. Strategie konkurencji 9. Programowanie atrybutów produktu indywidualnego. 10. Strategie produktu i marki. 11. Różnicowanie i pozycjonowanie oferty rynkowej. 12. Promocja i reklama. 13. Etyka w marketingu. 14. Decyzje dystrybucyjne.
- Metody oceny:
- zaliczenie w formie odpowiedzi ustnej
- Egzamin:
- Literatura:
- Zalecana literatura: Ph. Kotler, Marketing, Dom Wydawniczy REBIS, Warszawa 2005 Dodatkowe literatura: K.Podstawka, Marketing Menedżerski, WWZ, 2008 G.Sikorski, Sabotaż w dziale obsługi klienta, Wyd. HELION Materiały dostarczone przez wykładowcę
- Witryna www przedmiotu:
- Uwagi:
Efekty uczenia się