Program | Wydział | Rok akademicki | Stopień |
---|---|---|---|
Fizyka Techniczna | Wydział Fizyki | 2012/2013 | inż |
Rodzaj | Kierunek | Koordynator ECTS | |
Stacjonarne | Fizyka Techniczna | dr inż. Aleksander Urbaniak |
Cele:
Studia I stopnia trwają 7 semestrów. Przez 5 semestrów studenci studiują według wspólnego programu. W tym czasie, w ramach kursu fizyki, poznają prawa rządzące przyrodą uczestnicząc w wykładach, ćwiczeniach audytoryjnych i zajęciach laboratoryjnych. Równolegle przerabiają niezbędny dla przyszłych inżynierów kurs matematyki, elektroniki, programowania i grafiki inżynierskiej. Po 5-tym semestrze studenci wybierają jedną z czterech specjalności : fizykę komputerową, optoelektronikę, materiały i nanostruktury lub fizykę medyczną. W ramach specjalności Materiały i Nanostruktury kształceni są inżynierowie przygotowani do pracy z problemami dotyczącymi procesów zachodzących w ciałach stałych. Absolwenci tej specjalności posiadają dobre przygotowanie teoretyczne i umiejętności eksperymentalne do prowadzenia badań w zakresie inżynierii materiałowej i nanotechnologii. Studia inżynierskie na specjalności Fizyka Medyczna przygotowują do pracy w szpitalach, placówkach medycznych i firmach specjalizujących się w aparaturze medycznej, gdzie wymagana jest wiedza z zakresu fizyki technicznej. Program kształcenia obejmuje fizykę promieniowania elektromagnetycznego i jądrowego, podstawy techniki obrazowania w medycynie, metody pomiarowe fizyki jądrowej, a także anatomię i fizjologię oraz dozymetrię. Zdobywane umiejętności obejmują stosowanie metod statystycznych komputerowej analizy sygnałów w diagnostyce medycznej, jak również nowoczesne techniki optyki i optoelektroniki stosowane w medycynie. Studia na specjalności Optoelektronika przygotowują inżynierów w zakresie optycznego przetwarzania informacji, optoelektroniki światłowodowej (czujniki światłowodowe, układy przełączające i sterujące światłem), holografii , zintegrowanych struktur optycznych i optyki nieliniowej. Fizyka Komputerowa jest specjalnością interdyscyplinarną, kształcącą studentów fizyki technicznej ze szczególnym uwzględnieniem zaawansowanych technik komputerowych takich jak: programowanie obiektowe, modelowanie, symulacja, analiza i wizualizacja danych doświadczalnych, tworzenie baz danych, a także sterowanie przyrządami pomiarowymi i akwizycją danych pomiarowych w czasie rzeczywistym. Absolwenci kierunku Fizyka Techniczna dobrze znają matematykę i zawansowane techniki komputerowe, potrafią programować, sterować za pomocą komputerów urządzeniami pomiarowymi, znają metody symulacji, akwizycji, analizy i prezentacji danych oraz zagadnienia związane z sieciami komputerowymi. Nieobce im są także wszelkie zagadnienia związane wykonywaniem pomiarów i aparaturą pomiarową. Zawód inżyniera fizyka daje szerokie możliwości pracy w firmach handlowych i produkcyjnych, w laboratoriach przemysłowych i medycznych, w firmach optycznych i telekomunikacyjnych, w sektorze IT oraz w instytucjach naukowo-badawczych.
Warunki przyjęć:
http://www.pw.edu.pl/Kandydaci
Efekty uczenia się
Semestr 1: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
HES | HES | Przedmiot humanistyczny | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=2 | ||||||||||
Podstawowe | Obowiązkowe | Algebra z geometrią | 5 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Analiza matematyczna 1 | 9 | 45 | 60 | 0 | 0 | 0 | 105 | sylabus |
  |   | Opracowanie danych doświadczalnych | 3 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Podstawy fizyki 1 | 7 | 45 | 30 | 0 | 0 | 0 | 105 | sylabus |
  |   | Podstawy technologii informacyjnej | 4 | 0 | 0 | 450 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=28 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 2: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Język obcy | Język obcy | Język obcy | 4 | 0 | 60 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
∑=4 | ||||||||||
Podstawowe | Obowiązkowe | Analiza matematyczna 2 | 9 | 45 | 60 | 0 | 0 | 0 | 105 | sylabus |
  |   | Laboratorium fizyki 1 | 4 | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Podstawy fizyki 2 | 9 | 60 | 60 | 0 | 0 | 0 | 120 | sylabus |
  |   | Podstawy programowania | 4 | 30 | 0 | 30 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
∑=26 | ||||||||||
Wychowanie fizyczne | Wychowanie fizyczne | Wychowanie Fizyczne | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=0 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 3: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Język obcy | Język obcy | Język obcy | 4 | 0 | 60 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
∑=4 | ||||||||||
Kierunkowe wspólne | Obowiązkowe | Mechanika | 6 | 30 | 30 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
∑=6 | ||||||||||
Podstawowe | Obowiązkowe | Analiza matematyczna 3 | 6 | 30 | 30 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Chemia | 5 | 30 | 0 | 30 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Języki programowania | 4 | 30 | 0 | 30 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Podstawy elektroniki | 5 | 30 | 15 | 30 | 0 | 0 | 75 | sylabus |
∑=20 | ||||||||||
Wychowanie fizyczne | Wychowanie fizyczne | Wychowanie Fizyczne | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=0 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 4: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Język obcy | Język obcy | Język obcy | 4 | 0 | 60 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
∑=4 | ||||||||||
Kierunkowe wspólne | Obowiązkowe | Elektrodynamika | 5 | 30 | 30 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Elektronika w eksperymencie fizycznym | 4 | 15 | 0 | 30 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Fizyka kwantowa | 6 | 45 | 30 | 0 | 0 | 0 | 75 | sylabus |
  |   | Metody matematyczne fizyki | 5 | 30 | 30 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Programowanie obiektowe | 4 | 15 | 0 | 30 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
∑=24 | ||||||||||
Podstawowe | Obowiązkowe | Probabilistyka | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=2 | ||||||||||
Wychowanie fizyczne | Wychowanie fizyczne | Wychowanie Fizyczne | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=0 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 5: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Kierunkowe wspólne | Obowiązkowe | Fizyka statystyczna i termodynamika | 5 | 30 | 30 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Laboratorium fizyki 2 | 4 | 0 | 0 | 45 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Podstawy optyki | 4 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Podstawy projektowania przyrządów wirtualnych | 4 | 15 | 0 | 45 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Sieci komputerowe | 2 | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Wstęp do fizyki ciała stałego | 4 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Wstęp do fizyki jądrowej | 4 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
∑=27 | ||||||||||
Podstawowe | Obowiązkowe | Grafika inżynierska | 3 | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=3 | ||||||||||
Wychowanie fizyczne | Wychowanie fizyczne | Wychowanie Fizyczne | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=0 | ||||||||||
Obieralne | Kreatywny Semestr Projektowania | Informacje | ||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 6: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Specjalność: Fizyka komputerowa
(Rozwiń)
|
||||||||||
Fizyka komputerowa | Obowiązkowe | Dynamika układów nieliniowych | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Komputerowa analiza danych doświadczalnych | 3 | 15 | 0 | 30 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Laboratorium fizyki 3 | 3 | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Laboratorium technik jądrowych | 4 | 0 | 0 | 45 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Podstawy systemów mikroprocesorowych | 4 | 15 | 0 | 45 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Sieci neuronowe | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=20 | ||||||||||
Specjalność: Fizyka medyczna
(Rozwiń)
|
||||||||||
Fizyka medyczna | Obowiązkowe | Analiza sygnału w dziedzinie czasu i częstości | 3 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Anatomia i fizjologia | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Dynamika układów nieliniowych | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Laboratorium technik jądrowych | 4 | 0 | 0 | 45 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Sieci neuronowe | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Wprowadzenie do nauk medycznych | 4 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=20 | ||||||||||
Specjalność: Materiały i nanostruktury
(Rozwiń)
|
||||||||||
Materiały i nanostruktury | Obowiązkowe | Fizyka półprzewodników | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Fizyka procesów jonowych w ciałach stałych | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Komputerowa analiza danych doświadczalnych | 3 | 15 | 0 | 30 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Laboratorium fizyki 3 | 3 | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Podstawy systemów mikroprocesorowych | 4 | 15 | 0 | 45 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Technologia i charakteryzacja układów niskowymiarowych | 4 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
∑=20 | ||||||||||
Specjalność: Optoelektronika
(Rozwiń)
|
||||||||||
Optoelektronika | Obowiązkowe | Fizyka laserów | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Komputerowa analiza danych doświadczalnych | 3 | 15 | 0 | 30 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Laboratorium fizyki 3 | 3 | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Optyka fourierowska | 4 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Podstawy systemów mikroprocesorowych | 4 | 15 | 0 | 45 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Układy optoelektroniczne | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=20 | ||||||||||
HES | HES | Przedmiot humanistyczny | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=2 | ||||||||||
Kierunkowe wspólne | Obowiązkowe | Laboratorium przeddyplomowe | 3 | 0 | 0 | 15 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Metody numeryczne | 3 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Przedsiębiorczość technologiczna | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=6 | ||||||||||
Obieralne | Kreatywny Semestr Projektowania | Informacje | ||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 7: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Specjalność: Fizyka komputerowa
(Rozwiń)
|
||||||||||
Fizyka komputerowa | Obieralne | Przedmioty obieralne do wyboru | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
  | Obowiązkowe | Komputerowe metody symulacji | 4 | 30 | 30 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Komputerowe systemy pomiarowe | 3 | 15 | 0 | 30 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  | Specjalistyczne | Przedmioty specjalistyczne do wyboru | 4 | 60 | 0 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Algorytmy genetyczne | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Dozymetria | 3 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Metody i techniki jądrowe | 3 | 45 | 0 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Wprowadzenie do fizyki układów złożonych | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=13 | ||||||||||
Specjalność: Fizyka medyczna
(Rozwiń)
|
||||||||||
Fizyka medyczna | Obowiązkowe | Dozymetria | 3 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Metody i techniki jądrowe | 3 | 45 | 0 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Podstawy technik obrazowania w medycynie | 5 | 30 | 0 | 30 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Wstęp do fizyki medycznej | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=13 | ||||||||||
Specjalność: Materiały i nanostruktury
(Rozwiń)
|
||||||||||
Materiały i nanostruktury | Obowiązkowe | Komputerowe metody symulacji | 4 | 30 | 0 | 30 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Metody chakteryzacji materiałów | 5 | 30 | 0 | 45 | 0 | 0 | 75 | sylabus |
  |   | Nanostruktury | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Przedmioty obieralne do wyboru | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=13 | ||||||||||
Specjalność: Optoelektronika
(Rozwiń)
|
||||||||||
Optoelektronika | Obowiązkowe | Laboratorium optyki falowej | 4 | 0 | 0 | 60 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Laboratorium układów optoelektronicznych | 5 | 0 | 0 | 60 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Przedmioty obieralne do wyboru | 4 | 60 | 0 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
∑=13 | ||||||||||
Kierunkowe wspólne | Obowiązkowe | Praca dyplomowa | 15 | 0 | 0 | 90 | 0 | 0 | 90 | sylabus |
  |   | Seminarium dyplomowe | 2 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=17 | ||||||||||
Obieralne | Obieralne | Bazy danych | 2 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Metody optyki molekularnej w fizyce eksperymentalnej | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Radiacyjna modyfikacja materiałów | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Wielkie eksperymenty w historii fizyki | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=0 | ||||||||||
Obieralne | Kreatywny Semestr Projektowania | Informacje | ||||||||
Suma semestr: | ∑= |
Efekty kierunkowe
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt FT1_W01
- ma uporządkowaną wiedzę z matematyki obejmującą rachunek różniczkowy i całkowy, równania różniczkowe, logikę matematyczną, algebrę, geometrię oraz ich zastosowania w zakresie niezbędnym do rozwiązywania problemów fizycznych w technice, medycynie oraz innych naukach korzystających z metod fizyki
- Efekt FT1_W02
- posiada uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną z fizyki w zakresie mechaniki, elektrodynamiki, termodynamiki, fizyki statystycznej, mechaniki kwantowej i fizyki materiałowej
- Efekt FT1_W03
- posiada podstawową wiedzę z zakresu optyki, fizyki jądrowej, fizyki ciała stałego oraz innych wybranych działów fizyki
- Efekt FT1_W04
- ma wiedzę pozwalającą rozumieć związki pomiędzy koncepcjami, zasadami i teoriami fizyki, nauk technicznych i medycznych
- Efekt FT1_W05
- posiada podstawową wiedzę z zakresu nauk technicznych, przyrodniczych lub medycznych, niezbędną dla zrozumienia roli i zastosowań fizyki technicznej w problemach inżynierskich w ramach swojej specjalności
- Efekt FT1_W06
- posiada podstawową wiedzę na temat zastosowania metod fizycznych w technice, medycynie oraz innych naukach w ramach swojej specjalności
- Efekt FT1_W07
- ma wiedzę z zakresu fizyki niezbędną do rozwiązywania problemów fizycznych w technice, medycynie oraz innych naukach korzystających z metod fizyki
- Efekt FT1_W08
- posiada podstawową wiedzę z zakresu chemii, niezbędną do rozwiązywania problemów fizyko-chemicznych w technice, medycynie oraz innych naukach korzystających z metod fizyki i chemii
- Efekt FT1_W09
- ma uporządkowaną wiedzę z probabilistyki oraz statystyki matematycznej niezbędną do opisu statystycznych procesów fizycznych, technicznych lub społecznych oraz analizy danych doświadczalnych
- Efekt FT1_W10
- posiada podstawową wiedzę w zakresie elektroniki, w tym: teorii obwodów elektrycznych oraz budowy i działania układów analogowych i cyfrowych
- Efekt FT1_W11
- posiada podstawową wiedzę w zakresie aparatury kontrolno-pomiarowej współpracującej z komputerami, w tym dotyczącą budowy aparatury oraz jej oprogramowania
- Efekt FT1_W12
- ma szczegółową wiedzę na temat przeprowadzania i opracowania pomiarów fizycznych z zakresu posiadanej wiedzy fizycznej, rodzajów niepewności pomiarowych, sposobów jej wyznaczania i zastosowania w zadaniach inżynierskich
- Efekt FT1_W13
- posiada wiedzę w zakresie informatyki, w tym: systemów operacyjnych, podstawowych aplikacji, metodyki i technik programowania oraz wybranych języków programowania
- Efekt FT1_W14
- ma podstawową wiedzę w zakresie architektury systemów i sieci komputerowych, w tym: tworzenia stron, komunikowania się i korzystania z zasobów internetowych
- Efekt FT1_W15
- orientuje się w obecnym stanie oraz najnowszych trendach rozwojowych swojej specjalności
- Efekt FT1_W16
- ma podstawową wiedzę niezbędna do rozumienia pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej; zna podstawowe zasady bezpieczeństwa i higieny pracy
- Efekt FT1_W17
- ma elementarną wiedzę w zakresie ochrony własności intelektualnej oraz prawa patentowego
- Efekt FT1_W18
- ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością i prowadzenia działalności gospodarczej
- Efekt FT1_W19
- ma podstawową wiedzę o cyklach życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
- Efekt FT1_W20
- zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu fizyki technicznej
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt FT1_U01
- potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych, zasobów internetowych i innych źródeł; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
- Efekt FT1_U02
- potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz innych środowiskach
- Efekt FT1_U03
- potrafi zastosować poznane narzędzia matematyczne do opisu, modelowania oraz rozwiązywania problemów z zakresu fizyki i techniki, w szczególności: - umie korzystać z rachunku różniczkowego w celu rozwiązywania zadań optymalizacyjnych i aproksymacyjnych- umie rozwiązywać podstawowe typy równań różniczkowych opisujących zjawiska fizyczne- umie korzystać z rachunku macierzowego, rozwiązywać układy równań liniowych - umie stosować opis analityczny krzywych i powierzchni w przestrzeni
- Efekt FT1_U04
- umie posługiwać się regułami logiki matematycznej w zastosowaniach technicznych, potrafi wyciągać wnioski, analizować i przewidywać skutki podejmowanych działań - zwłaszcza w zakresie reprezentowanej dyscypliny inżynierskiej
- Efekt FT1_U05
- posiada umiejętność zastosowania poznanych metod i zasad fizyki do rozwiązywania typowych problemów fizycznych i zadań inżynierskich
- Efekt FT1_U06
- posiada umiejętność łączenia i doboru poznanych metod i zasad, należących do różnych działów fizyki, w celu rozwiązania typowych zadań z zakresu mechaniki, elektrodynamiki, termodynamiki, fizyki statystycznej, mechaniki kwantowej, fizyki materiałowej oraz innych wybranych działów fizyki zgodnych ze studiowaną specjalnością
- Efekt FT1_U07
- potrafi dokonać analizy sposobu funkcjonowania i ocenić – w zakresie wynikającym z reprezentowanej dyscypliny inżynierskiej – istniejące rozwiązania techniczne; urządzenia, obiekty, systemy, procesy i usługi
- Efekt FT1_U08
- posiada umiejętność dyskusji poprawności rozwiązania typowych zadań inżynierskich z zakresu posiadanej wiedzy fizycznej, zakresu ich stosowalności, przybliżeń i przypadków granicznych
- Efekt FT1_U09
- potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznym dla studiowanej specjalności
- Efekt FT1_U10
- posiada umiejętność obsługi wybranej aparatury przemysłowej, laboratoryjnej i naukowej, zgodnie ze studiowaną specjalnością
- Efekt FT1_U11
- potrafi zastosować wiedzę z zakresu probabilistyki do obróbki danych doświadczalnych, w szczególności umie wyznaczać prawdopodobieństwa typowych zdarzeń zarówno dla rozkładów dyskretnych jak i ciągłych
- Efekt FT1_U12
- posiada umiejętność samodzielnego i zespołowego przeprowadzenia podstawowych pomiarów z zakresu posiadanej wiedzy fizycznej, zgodnie z zadanym schematem i specyfikacją oraz umie oszacować czas potrzebny na realizację zleconego pomiaru
- Efekt FT1_U13
- posiada umiejętność zaprojektowania i zbudowania podstawowego układu pomiarowego, zgodnie z zadanym schematem i specyfikacją, z wykorzystaniem standardowych urządzeń pomiarowych w tym elektronicznych
- Efekt FT1_U14
- potrafi wykorzystać poznane metody i modele matematyczne oraz właściwe oprogramowanie do opracowania wyników pomiarów, umie dokonać oceny wiarygodności tych wyników, zanalizować ich niepewność oraz zinterpretować w kontekście wiedzy fizycznej
- Efekt FT1_U15
- potrafi posłużyć się nabytą wiedzą z zakresu chemii, umie przeprowadzać wybrane pomiary chemiczne
- Efekt FT1_U16
- potrafi zaprojektować i zbudować urządzenia i przyrządy wirtualne
- Efekt FT1_U17
- potrafi zastosować grafikę inżynierską do rozwiązywania typowych zadań inżynierskich z zakresu posiadanej wiedzy fizycznej
- Efekt FT1_U18
- potrafi zaprojektować i zbudować, z wykorzystaniem standardowych urządzeń, podstawowe układy do przesyłania sygnałów, odporne na zakłócenia zewnętrzne
- Efekt FT1_U19
- potrafi tworzyć strony internetowe i komunikować się za pomocą sieci komputerowych
- Efekt FT1_U20
- potrafi posłużyć się właściwie dobranym środowiskiem programistycznym i językiem programowania oraz wykorzystać odpowiednie narzędzia informatyczne i techniki komputerowe do wykonywanego zadania
- Efekt FT1_U21
- wykorzystując standardowe metody obliczeniowe oraz metody numeryczne potrafi modelować zagadnienia z zakresu swojej specjalności
- Efekt FT1_U22
- potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla danej specjalności, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanej specjalności
- Efekt FT1_U23
- potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i obcym prezentację ustną, dotycząca szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanej specjalności
- Efekt FT1_U24
- w znanym sobie języku obcym rozumie znaczenie głównych wątków przekazu w złożonych tekstach z zakresu swojej specjalności, umie prowadzić dyskusje na tematy z tego zakresu, umie określać i uzasadniać swoje stanowisko w oparciu o rozważane cechy poszczególnych jego elementów
- Efekt FT1_U25
- ma umiejętność samokształcenia się, zna możliwości dokształcania się (studia II i III stopnia, studia podyplomowe, kursy) w celu podnoszenia kompetencji zawodowych
- Efekt FT1_U26
- ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku zawodowym, zgodnie ze studiowaną specjalnością oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
- Efekt FT1_U27
- potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty pozatechniczne
- Efekt FT1_U28
- potrafi dokonać wstępnej oceny ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt FT1_K01
- rozumie potrzebę kształcenia się przez całe życie w celu podnoszenia kompetencji osobistych i społecznych
- Efekt FT1_K02
- ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżyniera-fizyka, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
- Efekt FT1_K03
- potrafi pracować indywidualnie i w zespole przyjmując w nim różne role
- Efekt FT1_K04
- potrafi określić priorytet oraz identyfikować i rozstrzygać dylematy związane z realizacją określonego przez siebie lub innych zadania
- Efekt FT1_K05
- rozumie społeczne aspekty praktycznego stosowania zdobytej wiedzy i umiejętności oraz związaną z tym odpowiedzialność
- Efekt FT1_K06
- potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
- Efekt FT1_K07
- ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu – m.in. poprzez środki masowego przekazu – informacji i opinii dotyczących osiągnięć fizyki i innych aspektów działalności inżyniera fizyka; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały
- Efekt FT1_K08
- ma świadomość ważności zachowania w sposób profesjonalny, przestrzegania zasad etyki zawodowej i poszanowania różnorodności poglądów i kultur