Program | Wydział | Rok akademicki | Stopień |
---|---|---|---|
Inżynieria Środowiska | Wydział Budownictwa, Mechaniki i Petrochemii w Płocku | 2023/2024 | mgr |
Rodzaj | Kierunek | Koordynator ECTS | |
Niestacjonarne zaoczne | Inżynieria Środowiska | mgr Dorota Chudzicka, tel.: +48243672223, e-mail: Dorota.Chudzicka@pw.edu.pl |
Cele:
Absolwent studiów drugiego stopnia kierunku Inżynieria środowiska specjalności Instalacje i sieci sanitarne, jest przygotowany do rozwiązywania skomplikowanych problemów dotyczących zagadnień projektowych, technologicznych, konstrukcyjnych i organizacyjnych z zakresu instalacji sanitarnych - wodociągowych, kanalizacyjnych, centralnego ogrzewania i ciepłej wody użytkowej, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych oraz gazowych. Ponadto posiada wiedzę i umiejętności niezbędne przy projektowaniu i wykonawstwie skomplikowanych zewnętrznych sieci sanitarnych i gazowych. Absolwent jest przygotowany do twórczego rozwiązywania różnych problemów, pracy w projektowaniu i wykonawstwie instalacji instalacji oraz sieci sanitarnych, służbach utrzymania ruchu systemów sanitarnych przedsiębiorstw komunalnych i zakładów przemysłowych, administracji samorządowej i państwowej. Po spełnieniu określonych przepisami państwowymi wymagań praktycznych i teoretycznych absolwent może ubiegać się o uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń: cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych. Zakres tych studiów przygotowuje również do pracy badawczej i naukowej.
Warunki przyjęć:
Dyplom ukończenia studiów wyższych; postępowanie kwalifikacyjne na podstawie złożonych dokumentów.
Efekty uczenia się
Semestr 1: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kierunkowe | Obieralne | Przedmiot kierunkowy do wyboru A (IIN2A_03) | 2 | 120 | 0 | 0 | 120 | 0 | 16 | sylabus |
  |   | Podstawy geotechniki (IIN2A_03_01) | 2 | 120 | 0 | 0 | 120 | 0 | 16 | sylabus |
  |   | Wzmacnianie i stabilizacja podłoża (IIN2A_03_02) | 2 | 120 | 0 | 0 | 120 | 0 | 16 | sylabus |
  | Wspólne dla kierunku | Angielska terminologia techniczna w inżynierii środowiska | 3 | 0 | 240 | 0 | 0 | 0 | 16 | sylabus |
  |   | Chemia środowiska | 2 | 240 | 0 | 0 | 0 | 0 | 16 | sylabus |
  |   | Fizyka budowli | 3 | 120 | 0 | 120 | 120 | 0 | 24 | sylabus |
  |   | Hydraulika | 2 | 120 | 0 | 120 | 0 | 0 | 16 | sylabus |
  |   | Instalacje sanitarne | 3 | 240 | 0 | 0 | 240 | 0 | 32 | sylabus |
  |   | Mechanika płynów | 2 | 120 | 0 | 0 | 120 | 0 | 16 | sylabus |
  |   | Metody komputerowe w instalacjach sanitarnych | 2 | 0 | 0 | 0 | 240 | 0 | 16 | sylabus |
  |   | Planowanie przestrzenne | 2 | 120 | 0 | 0 | 120 | 0 | 16 | sylabus |
  |   | Technologie i instalacje ochrony atmosfery | 2 | 120 | 0 | 0 | 120 | 0 | 16 | sylabus |
  |   | Wodociągi i kanalizacja | 2 | 120 | 0 | 0 | 120 | 0 | 16 | sylabus |
∑=25 | ||||||||||
Podstawowe | Wspólne dla wydziału | Matematyka | 5 | 300 | 150 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=5 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 2: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
HES | Wspólne dla wydziału | Etyczne i ekologiczne problemy w produkcji przemysłowej | 3 | 300 | 0 | 0 | 0 | 0 | 20 | sylabus |
  |   | Przedsiębiorstwo na rynku UE | 2 | 300 | 0 | 0 | 0 | 0 | 20 | sylabus |
∑=5 | ||||||||||
Kierunkowe | Obieralne | Pracownia problemowa | 3 | 0 | 0 | 0 | 360 | 0 | 24 | sylabus |
  | Wspólne dla kierunku | Aspekty budowlane w instalacjach sanitarnych | 2 | 120 | 0 | 0 | 120 | 0 | 16 | sylabus |
  |   | Niezawodność i bezpieczeństwo systemów inżynieryjnych | 3 | 240 | 0 | 0 | 120 | 0 | 24 | sylabus |
  |   | Odnawialne źródła energii | 2 | 120 | 0 | 0 | 120 | 0 | 16 | sylabus |
  |   | Ogrzewnictwo i ciepłownictwo | 3 | 120 | 0 | 120 | 120 | 0 | 24 | sylabus |
  |   | Remediacja gruntów i wód podziemnych | 3 | 240 | 0 | 120 | 0 | 0 | 24 | sylabus |
  |   | Technologie odpadów biodegradowalnych | 2 | 120 | 120 | 0 | 0 | 0 | 16 | sylabus |
  |   | Wentylacja i klimatyzacja | 3 | 120 | 0 | 120 | 120 | 0 | 24 | sylabus |
  |   | Zarządzanie środowiskiem | 3 | 240 | 0 | 0 | 120 | 0 | 24 | sylabus |
  | Wspólne dla wydziału | Przedmiot ogólnowydziałowy do wyboru (WN2A_05) | 1 | 150 | 0 | 0 | 0 | 0 | 10 | sylabus |
  |   | Automotive fuels (WN2A_05_04) | 1 | 150 | 0 | 0 | 0 | 0 | 10 | sylabus |
  |   | Natural organic compounds (WN2A_05_05) | 1 | 150 | 0 | 0 | 0 | 0 | 10 | sylabus |
  |   | Prawo budowlane, wodne i ochrony środowiska (WN2A_05_01) | 1 | 150 | 0 | 0 | 0 | 0 | 10 | sylabus |
  |   | Problem adhezji i łączenia materiałów (WN2A_05_02) | 1 | 150 | 0 | 0 | 0 | 0 | 10 | sylabus |
  |   | Zarządzanie przedsięwzięciami (WN2A_05_03) | 1 | 150 | 0 | 0 | 0 | 0 | 10 | sylabus |
∑=25 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 3: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Kierunkowe | Obieralne | Przedmiot kierunkowy do wyboru A (IIN2A_13) | 2 | 120 | 0 | 0 | 120 | 0 | 16 | sylabus |
  |   | Przedmiot kierunkowy do wyboru B (IIN2A_24) | 2 | 120 | 0 | 0 | 120 | 0 | 16 | sylabus |
  |   | Przydomowe oczyszczalnie ścieków (IIN2A_13_01) | 2 | 120 | 0 | 0 | 120 | 0 | 16 | sylabus |
  |   | Systemy smart w gospodarce obiegu zamkniętego (IIN2A_13_02) | 2 | 120 | 0 | 0 | 120 | 0 | 16 | sylabus |
  |   | Technologia i organizacja robót instalacyjnych (IIN2A_24_02) | 2 | 120 | 0 | 0 | 120 | 0 | 16 | sylabus |
  |   | Warunki techniczne i zarządzanie robotami instalacyjnymi (IIN2A_24_01) | 2 | 120 | 0 | 0 | 120 | 0 | 16 | sylabus |
  | Wspólne dla kierunku | Monitoring środowiska | 2 | 120 | 0 | 0 | 120 | 0 | 16 | sylabus |
  |   | Praca dyplomowa | 20 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
  |   | Seminarium dyplomowe | 2 | 0 | 0 | 0 | 240 | 0 | 16 | sylabus |
  |   | Technologie proekologiczne | 2 | 120 | 0 | 0 | 120 | 0 | 16 | sylabus |
∑=30 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= |
Efekty kierunkowe
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt I2A_W01_01
- Ma rozszerzoną i ugruntowaną wiedzę z zakresu matematyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań związanych z inżynierią środowiska.
- Efekt I2A_W01_02
- Ma rozszerzoną i ugruntowaną wiedzę z zakresu fizyki budowli, właściwą dla studiowanego kierunku studiów i przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań związanych z inżynierią lądową.
- Efekt I2A_W02
- Ma szczegółową wiedzę w zakresie dyscyplin naukowych i kierunków studiów powiązanych z inżynierią środowiska, w tym z inżynierią lądową.
- Efekt I2A_W03_01
- Ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu inżynierii środowiska.
- Efekt I2A_W03_02
- Ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą zagadnienia z zakresu inżynierii lądowej.
- Efekt I2A_W04
- Ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu inżynierii środowiska.
- Efekt I2A_W05
- Ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach z zakresu inżynierii środowiska.
- Efekt I2A_W06
- Ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych stosowanych w inżynierii środowiska.
- Efekt I2A_W07_01
- Zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu inżynierii środowiska.
- Efekt I2A_W07_02
- Zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu zadań inżynierskich z zakresu inżynierii lądowej.
- Efekt I2A_W08
- Ma niezbędną wiedzę do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w praktyce inżynierskiej.
- Efekt I2A_W09
- Ma wiedzę niezbędną dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością i prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie inżynierii środowiska.
- Efekt I2A_W10
- Zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej; potrafi korzystać z zasobów informacji patentowej.
- Efekt I2A_W11
- Zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości wykorzystującej wiedzę z zakresu inżynierii środowiska.
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt I2A_U01
- Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie w zakresie inżynierii środowiska; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie.
- Efekt I2A_U02
- Potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku angielskim w zakresie inżynierii środowiska.
- Efekt I2A_U03
- Potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku angielskim, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych.
- Efekt I2A_U04
- Potrafi przygotować i przedstawić krótką prezentację, także w języku angielskim, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu inżynierii środowiska.
- Efekt I2A_U05
- Potrafi określić kierunki dalszego kształcenia się i zrealizować proces samokształcenia.
- Efekt I2A_U06
- Ma umiejętności językowe w zakresie dyscyplin naukowych właściwych dla inżynierii środowiska na poziomie B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego.
- Efekt I2A_U07
- Potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej w zakresie inżynierii środowiska.
- Efekt I2A_U08
- Potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty z zakresu inżynierii środowiska; potrafi interpretować uzyskane wyniki i wyciągać na ich podstawie wnioski.
- Efekt I2A_U09
- Potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych w zakresie inżynierii środowiska metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne.
- Efekt I2A_U10_01
- Potrafi, przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich, integrować wiedzę z zakresu inżynierii środowiska oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne.
- Efekt I2A_U10_02
- Potrafi, przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich, integrować wiedzę z zakresu inżynierii lądowej uwzględniając także aspekty pozatechniczne.
- Efekt I2A_U11
- Potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi z zakresu inżynierii środowiska.
- Efekt I2A_U12
- Potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych technik i technologii z zakresu inżynierii środowiska.
- Efekt I2A_U13
- Ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z pracą, w szczególności w czasie wykonywania robót instalacyjnych, w tym pracując indywidualnie i w zespole.
- Efekt I2A_U14
- Potrafi dokonać wstępnej oceny ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich w zakresie inżynierii środowiska.
- Efekt I2A_U15_01
- Potrafi dokonać krytycznej analizy procesu technologicznego w zakresie inżynierii środowiska i ocenić istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy i procesy.
- Efekt I2A_U15_02
- Potrafi dokonać krytycznej analizy istniejących rozwiązań obiektów budowlanych i systemów technicznych.
- Efekt I2A_U16
- Potrafi zaproponować ulepszenia istniejących rozwiązań technicznych w zakresie inżynierii środowiska.
- Efekt I2A_U17_01
- Potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację niezbędnych działań inżynierskich koniecznych do wykonania złożonego zadania projektowego w zakresie inżynierii środowiska, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne.
- Efekt I2A_U17_02
- Potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację niezbędnych działań inżynierskich koniecznych do wykonania zadania projektowego w zakresie inżynierii lądowej.
- Efekt I2A_U18
- Potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadań inżynierskich typowych dla inżynierii środowiska, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi. Potrafi, stosując także koncepcyjne nowe metody, rozwiązywać złożone zadania inżynierskie charakterystyczne dla inżynierii środowiska, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy.
- Efekt I2A_U19_01
- Potrafi zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne, zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces związane z zakresem inżynierii środowiska, używając właściwych metod, technik i narzędzi.
- Efekt I2A_U19_02
- Potrafi zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą warunki techniczne jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, zaprojektować złożony system, używając właściwych metod, technik i narzędzi.
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt I2A_K01
- Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób.
- Efekt I2A_K02
- Ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko oraz związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje.
- Efekt I2A_K03
- Potrafi współdziałać i pracować w grupie przyjmując w niej różne role.
- Efekt I2A_K04
- Potrafi określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie i/lub innych zadania.
- Efekt I2A_K05
- Prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu.
- Efekt I2A_K06
- Potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy.
- Efekt I2A_K07
- Ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały z uzasadnieniem różnych punktów widzenia.