Program | Wydział | Rok akademicki | Stopień |
---|---|---|---|
Inzynieria Chemiczna i Procesowa | Wydział Inżynierii Chemicznej i Procesowej | 2019/2020 | inż |
Rodzaj | Kierunek | Koordynator ECTS | |
Stacjonarne | Inzynieria Chemiczna i Procesowa | brak |
Cele:
Absolwent powinien posiadać wiedzę ogólną z zakresu nauk matematyczno-przyrodniczych i technicznych oraz umiejętności wykorzystania jej w pracy zawodowej i życiu z zachowaniem zasad prawnych i etycznych. Absolwent powinien: rozumieć oraz umieć interpretować i opisać zjawiska i procesy inżynierii chemicznej i procesowej; rozumieć podstawowe zasady i prawa leżące u podstaw inżynierii chemicznej i procesowej i umieć wykorzystać je do rozwiązywania problemów inżynierii chemicznej i procesowej; zrozumieć przebieg procesów w stanie stacjonarnym i niestacjonarnym oraz podstawy kontroli i bezpiecznego prowadzenia procesów; umieć planować i prowadzić badania, korzystać z przyrządów pomiarowych oraz interpretować uzyskane wyniki; rozumieć podstawy inżynierii produktu; rozumieć podstawy technologii zrównoważonych i ochrony środowiska; umieć korzystać z podstawowego oprogramowania komercyjnego i przygotowywać własne, proste programy; rozumieć zasady projektowania procesów i aparatów; umieć korzystać z literatury fachowej i baz danych oraz umieć przygotowywać kalkulację kosztów procesowych. Absolwent studiów powinien być przygotowany do: komunikowania się z otoczeniem, w tym z wykorzystaniem nowoczesnych środków komunikacji i prezentacji oraz języka specjalistycznego z zakresu inżynierii chemicznej i procesowej; pracy zespołowej, w tym pracy grupowej w zespołach multi-dyscyplinarnych; stosowania zasad odpowiedzialności zawodowej; kształcenia ustawicznego oraz powinien znać język obcy na poziomie biegłości B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy. Absolwent powinien by przygotowany do pracy w: biurach inżynierskich i pracowniach projektowych, różnych gałęziach przemysłu przetwórczego, przemyśle – chemicznym, farmaceutycznym, spożywczym, kosmetycznym, metalurgicznym, energetycznym, maszynowym, elektronicznym – oraz drobnej wytwórczo ci. Powinien być przygotowany do pracy w administracji oraz do prowadzenia samodzielnej działalności gospodarczej. Absolwent powinien być przygotowany do podjęcia studiów drugiego stopnia.
Warunki przyjęć:
http://www.pw.edu.pl/Kandydaci
Efekty uczenia się
Semestr 1: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
HES | HES | Prawo gospodarcze | 1 | 0 | 15 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Prawo własności intelektualnej | 1 | 0 | 15 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
∑=2 | ||||||||||
Kierunkowe | Obowiązkowe | Chemia | 5 | 45 | 30 | 0 | 0 | 0 | 75 | sylabus |
  |   | Fizyka 1 | 4 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Grafika inżynierska | 2 | 0 | 0 | 30 | 30 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Matematyka 1 | 9 | 60 | 60 | 0 | 0 | 0 | 120 | sylabus |
  |   | Podstawy nauki o materiałach 1 | 3 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Podstawy obliczeń inżynierskich 1 | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Technologia informacyjna | 2 | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=28 | ||||||||||
Wychowanie Fizyczne | Wychowanie Fizyczne | Wychowanie Fizyczne | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=0 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 2: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
HES | HES | Marketing | 2 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Negocjacje - strategie i techniki | 2 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Podstawy zarządzania | 2 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=6 | ||||||||||
Język Obcy | Język Obcy | Język Obcy 1 | 4 | 0 | 60 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
∑=4 | ||||||||||
Kierunkowe | Obowiązkowe | Podstawy obliczeń inżynierskich 2 | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Wstęp do inżynierii chemicznej | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
∑=3 | ||||||||||
Podstawowe | Obowiązkowe | Chemia – laboratorium | 5 | 0 | 0 | 60 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Elektrotechnika i elektronika | 2 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Fizyka 2 | 5 | 30 | 15 | 30 | 0 | 0 | 75 | sylabus |
  |   | Matematyka 2 | 7 | 45 | 45 | 0 | 0 | 0 | 90 | sylabus |
  |   | Podstawy obliczeń inżynierskich 2 projekt | 2 | 0 | 0 | 0 | 30 | 0 | 30 | sylabus |
∑=21 | ||||||||||
Wychowanie Fizyczne | Wychowanie Fizyczne | Wychowanie Fizyczne | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=0 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 3: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
HES | HES | Komputer w kulturze współczesnej | 2 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Podstawy gospodarki rynkowej | 2 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Public relation i reklama we współczesnym świecie | 2 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=6 | ||||||||||
Język Obcy | Język Obcy | Język Obcy 2 | 4 | 0 | 60 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
∑=4 | ||||||||||
Kierunkowe | Obieralne | Biomechanika przepływów | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Emulsje proste i wielokrotne w nowoczesnych technologiach | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Informacja naukowa i patentowa | 2 | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Metody dekontaminacji zanieczyszczeń w środowisku naturalnym | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Polimery naturalne | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Problemy bezpieczeństwa procesowego w reaktorach chemicznych | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Programowanie obiektowe | 2 | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  | Obowiązkowe | Podstawy mechaniki płynów | 4 | 45 | 0 | 0 | 30 | 0 | 75 | sylabus |
∑=16 | ||||||||||
Podstawowe | Obowiązkowe | Chemia analityczna | 2 | 15 | 0 | 30 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Chemia fizyczna | 5 | 60 | 45 | 0 | 0 | 0 | 105 | sylabus |
  |   | Chemia organiczna | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Fizyka 3 | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Matematyka 3 | 5 | 30 | 30 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
∑=17 | ||||||||||
Wychowanie Fizyczne | Wychowanie Fizyczne | Wychowanie Fizyczne | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=0 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 4: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Język Obcy | Język Obcy | Język obcy B2 Egzamin | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
  |   | Język obcy przed B2 | 4 | 0 | 60 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
∑=4 | ||||||||||
Kierunkowe | Obieralne | Inżynieria sztucznych narządów wewnętrznych | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Kinetyka chemiczna i kataliza | 2 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Laboratorium enzymologii | 1 | 0 | 0 | 15 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Media specjalne w inżynierii chemicznej | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Termodynamika środowiska | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Wstęp do enzymologii | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  | Obowiązkowe | Projektowanie procesów przenoszenia ciepła | 2 | 0 | 0 | 0 | 30 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Termodynamika procesowa | 3 | 45 | 0 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Wymiana ciepła | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Zagadnienia termodynamiczne w projektowaniu procesowym | 2 | 0 | 0 | 0 | 30 | 0 | 30 | sylabus |
∑=21 | ||||||||||
Podstawowe | Obowiązkowe | Informatyka | 5 | 30 | 0 | 45 | 0 | 0 | 75 | sylabus |
  |   | Laboratorium chemii fizycznej | 3 | 0 | 0 | 45 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Laboratorium chemii organicznej | 2 | 0 | 0 | 45 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
∑=10 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 5: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Kierunkowe | Obieralne | Inżynieria produktu chemicznego | 2 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Komputerowe projektowanie schematów technologicznych i tworzenie dokumentacji procesowej | 2 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Mikroreaktory | 2 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Modelowanie układów rozproszonych | 3 | 15 | 0 | 0 | 30 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Nowoczesne metody separacji w czystych technologiach | 3 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Wstęp do obliczeniowej mechaniki płynów | 2 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
  | Obowiązkowe | Kinetyka procesowa | 6 | 45 | 15 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Laboratorium termodynamiki procesowej | 4 | 0 | 0 | 45 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Podstawy ochrony środowiska | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Procesy podstawowe i aparatura procesowa 1 | 3 | 45 | 0 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Projektowanie procesów podstawowych i aparatury 1 | 4 | 0 | 0 | 0 | 60 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Projektowanie procesów przenoszenia pędu i masy | 3 | 0 | 0 | 0 | 30 | 0 | 30 | sylabus |
∑=37 | ||||||||||
Obieralne | Kreatywny Semestr Projektowania | Informacje | ||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 6: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Kierunkowe | Obieralne | Odnawialne i alternatywne źródła energii | 2 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Procesy zintegrowane | 2 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Wykorzystanie programu Matlab do modelowania procesów transportowych | 2 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Komputerowy rysunek techniczny | 2 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  | Obowiązkowe | Inżynieria reaktorów chemicznych 1 | 5 | 45 | 0 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Laboratorium aparatury procesowej | 5 | 0 | 0 | 60 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Laboratorium kinetyki procesowej | 4 | 0 | 0 | 45 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Podstawy biotechnologii | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Procesy podstawowe i aparatura procesowa 2 | 3 | 45 | 0 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Projektowanie procesów podstawowych i aparatury 2 | 4 | 0 | 0 | 0 | 60 | 0 | 60 | sylabus |
∑=29 | ||||||||||
Podstawowe | Obowiązkowe | Automatyka | 3 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=3 | ||||||||||
Obieralne | Kreatywny Semestr Projektowania | Informacje | ||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 7: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Kierunkowe | Obowiązkowe | Bezpieczeństwo procesów przemysłowych | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Inżynieria reaktorów chemicznych 2 | 2 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Podstawy projektowania reaktorów chemicznych | 3 | 0 | 0 | 0 | 45 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Praca dyplomowa inżynierska | 15 | 0 | 0 | 150 | 0 | 0 | 150 | sylabus |
  |   | Procesy rozdzielania | 3 | 45 | 0 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Projektowanie procesów rozdzielania | 3 | 0 | 0 | 0 | 45 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Zasady tworzenia technologii przemysłowych | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=30 | ||||||||||
Obieralne | Kreatywny Semestr Projektowania | Informacje | ||||||||
Suma semestr: | ∑= |
Efekty kierunkowe
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt K1_W01
- Ma wiedzę z matematyki niezbędną do stosowania metod matematycznych do opisu przebiegu procesów fizycznych i chemicznych.
- Efekt K1_W02
- Ma wiedzę z fizyki przydatną do rozumienia zjawisk fizycznych w przyrodzie i technice.
- Efekt K1_W03
- Ma wiedzę z chemii przydatną do rozumienia przebiegu przemian chemicznych oraz wykonywania analiz jakościowych i ilościowych związków chemicznych.
- Efekt K1_W04
- Ma wiedzę w zakresie podstawowych operacji i procesów inżynierii chemicznej i procesowej oraz budowy aparatury przemysłu chemicznego i przetwórczego.
- Efekt K1_W05
- Ma wiedzę niezbędną do sporządzania bilansów termodynamicznych procesów.
- Efekt K1_W06
- Ma wiedzę niezbędną do określania równowag fazowych i chemicznych w układach jedno- i wielofazowych.
- Efekt K1_W07
- Ma wiedzę niezbędną do sporządzania bilansów masy, składników, pędu i energii z uwzględnieniem zjawisk przenoszenia pędu, masy i energii.
- Efekt K1_W08
- Ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej.
- Efekt K1_W09
- Ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością i prowadzenia działalności gospodarczej.
- Efekt K1_W10
- Zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego.
- Efekt K1_W11
- Ma podstawową wiedzę z zakresu zagadnień inżynierskich powiązanych z inżynierią chemiczną.
- Efekt K1_W12
- Posiada ogólną wiedzę o aktualnych kierunkach rozwoju inżynierii chemicznej i procesowej.
- Efekt K1_W13
- Ma podstawową wiedzę dotyczącą automatyki przemysłowej oraz przetworników pomiarowych parametrów procesowych, a także elektroniki i elektrotechniki.
- Efekt K1_W14
- Ma podstawową wiedzę z zakresu biotechnologii.
- Efekt K1_W15
- Ma podstawową wiedzę z zakresu ochrony środowiska i ekologii.
- Efekt K1_W16
- Ma podstawową wiedzę dotyczącą zasad zapewniania bezpieczeństwa procesowego.
- Efekt K1_W17
- Zna zasady technologiczne i metody powiększania skali stosowane przy projektowaniu przemysłowych procesów przetwórczych.
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt K1_U01
- Potrafi pozyskiwać informacje z literatury oraz zasobów informacji naukowej i patentowej, w tym w języku obcym; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie.
- Efekt K1_U02
- Potrafi komunikować się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym.
- Efekt K1_U03
- Potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i obcym prezentację ustną dotyczącą zagadnień technicznych i brać udział w debacie.
- Efekt K1_U04
- Potrafi stosować narzędzia informatyczne oraz opracowane samodzielnie programy komputerowe do rozwiązywania zadań inżynierskich typowych dla inżynierii chemicznej i procesowej.
- Efekt K1_U05
- Potrafi planować i prowadzić badania, korzystać z przyrządów pomiarowych oraz interpretować uzyskane wyniki pomiarów.
- Efekt K1_U06
- Potrafi projektować podstawowe aparaty stosowane w przemyśle przetwórczym.
- Efekt K1_U07
- Potrafi projektować procesy i operacje realizowane w reaktorach chemicznych i bioreaktorach.
- Efekt K1_U08
- Ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą.
- Efekt K1_U09
- Ma umiejętności językowe zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego.
- Efekt K1_U10
- Potrafi przedstawić wyniki własnych badań w postaci samodzielnie przygotowanej prezentacji.
- Efekt K1_U11
- Potrafi projektować podstawowe procesy i operacje jednostkowe w inżynierii chemicznej i procesowej.
- Efekt K1_U12
- Potrafi interpretować i opisywać matematycznie przebieg fizycznych i chemicznych procesów przetwórczych oraz operacji jednostkowych.
- Efekt K1_U13
- Potrafi wykonać i odczytać rysunek techniczny oraz korzystać z oprogramowania grafiki komputerowej.
- Efekt K1_U14
- Potrafi postępować zgodnie z wymogami ekologii i zasad ochrony środowiska.
- Efekt K1_U15
- Potrafi dobrać surowce, stosować technologie bezodpadowe oraz ocenić możliwości zagospodarowania odpadów w przemyśle chemicznym.
- Efekt K1_U16
- Potrafi dobrać urządzenia i nadzorować działanie układów automatyki przemysłowej.
- Efekt K1_U17
- Potrafi planować i organizować pracę indywidualną oraz w zespole.
- Efekt K1_U18
- Potrafi stosować zasady powiększania skali przy projektowaniu procesów przemysłowych.
- Efekt K1_U19
- Potrafi stosować zasady bezpieczeństwa procesowego.
- Efekt K1_U20
- Potrafi projektować procesy przetwórcze w skali przemysłowej zgodnie z zasadami technologicznymi.
- Efekt K1_U21
- Ma umiejętność planowania rozwoju swoich kompetencji zawodowych i osobistych oraz uczenia się przez całe życie.
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt K1_K01
- Jest gotów do krytycznej oceny swojej wiedzy i jej doskonalenia z wykorzystaniem różnych źródeł informacji.
- Efekt K1_K02
- Jest gotów do identyfikacji i prawidłowego rozwiązywania problemów związanych z wykonywaniem zawodu inżyniera przestrzegając zasad etyki i dbając o dorobek zawodowy.
- Efekt K1_K03
- Jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy.
- Efekt K1_K04
- Ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej i jest gotów do formułowania oraz przekazywania społeczeństwu informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i działalności inżynierskiej w sposób powszechnie zrozumiały.
- Efekt K1_K05
- Ma świadomość ważności pozatechnicznych aspektów oraz skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje.