Program Wydział Rok akademicki Stopień
Informatyka Wydział Elektroniki i Technik Informacyjnych 2018/2019 mgr
Rodzaj Kierunek Koordynator ECTS
Niestacjonarne zaoczne Informatyka Rada Wydziału

Cele:

Podstawowe cele kształcenia: • przekazanie wiedzy w zakresie zaawansowanych metod informatyki i inżynierii oprogramowania, • pogłębienie umiejętności planowania i przeprowadzania procesu projektowania systemów informatycznych, realizacji oraz testowania systemów oraz udoskonalania tego procesu, tj. twórczego rozwijania metod analizy, projektowania i realizacji, • przygotowanie absolwenta do projektowania systemów informatycznych o charakterze innowacyjnym, • przygotowanie absolwenta do pracy zespołowej oraz kierowania małymi zespołami, • przygotowanie absolwenta do pracy badawczej, prowadzonej w szczególności w ramach kontynuowania kształcenia na studiach trzeciego stopnia. Studia są studiami zaocznymi, prowadzonymi z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość. Jest to wygodna forma studiowania dla osób pracujących, zamieszkujących poza Warszawą (również za granicą) i niepełnosprawnych ruchowo. Proces studiowania integruje elementy sprzyjające uczeniu się przez całe życie (LLL Life Long Learning) - dopuszcza się elastyczny sposób studiowania oraz uznawanie niektórych kwalifikacji uzyskanych na drodze kształcenia pozaformalnego. Część modułów kształcenia jest wspólna dla dwóch wydziałów Politechniki Warszawskiej: wydziału Elektroniki i Technik Informacyjnych oraz wydziału Elektrycznego.

Warunki przyjęć:

Warunkiem przyjęcia na studia jest dostarczenie wymaganych przez Komisję Rekrutacyjną dokumentów, po wcześniejszym złożeniu zapisu elektronicznego. O przyjęciu decyduje kolejność dostarczenie kompletu dokumentów. Limit miejsc przyjętych na studia wyznacza Rada Wydziału, po czym jest on zatwierdzany przez Rektora PW, zgodnie z Uchwałą 076/XLVIII Senatu Politechniki Warszawskiej z dnia 22.05.2013. Dziekan może rozszerzyć limit lub zamknąć rekrutację w momencie, gdy liczba złożonych wniosków o przyjęcie przekracza limit. Osoba ubiegająca się o przyjęcie na studia musi posiadać kwalifikacje I stopnia oraz kompetencje niezbędne do kontynuowania kształcenia na studiach II stopnia na tym kierunku, do których należą: • wiedza z zakresu matematyki umożliwiająca zrozumienie i rozwiązywanie prostych zadań projektowych z dziedziny informatyki, • wiedza i umiejętności z zakresu architektury systemów komputerowych, systemów operacyjnych, sieci komputerowych, algorytmów i struktur danych, baz danych, programowania oraz technik Internetu • umiejętności z zakresu interpretacji, prezentacji i dokumentacji projektów informatycznych oraz prezentacji i dokumentacji wyników, • umiejętność wykorzystania do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metod analitycznych, symulacyjnych i eksperymentalnych. W przypadku kandydatów, którzy nie spełniają w pełni wstępnych wymagań w zakresie informatyki lub umiejętności inżynierskich, ale ich braki programowe nie przekraczają 30 ECTS, program studiów jest rozszerzany o przedmioty uzupełniające.

Efekty uczenia się


Semestr 1:

Blok Grupa nazwa ECTS Wykłady Ćwiczenia Laboratoria Projekt Lekcje komputerowe Suma sylabus
Systemy Internetowe Wspomagania ZarządzaniaPrzedmioty ekonomiczno-społeczne Pozatechniczne aspekty działalności inżynierskiej w informatyce 4 30 15 0 0 0 45 sylabus
 Przedmioty kierunkowe Inteligentne techniki obliczeniowe 5 30 15 0 15 0 60 sylabus
   Organizacja i zarządzanie projektami informatycznymi 5 30 30 0 0 0 60 sylabus
   Systemy czasu rzeczywistego 5 30 0 0 30 0 60 sylabus
   Zaawansowane bazy danych 5 30 0 30 0 0 60 sylabus
   Zaawansowane C++ 5 30 0 0 30 0 60 sylabus
 Przedmioty podstawowe Matematyka dyskretna 5 30 30 0 0 0 60 sylabus
   Metody numeryczne 5 30 30 0 0 0 60 sylabus
∑=19
Suma semestr: ∑=

Semestr 2:

Blok Grupa nazwa ECTS Wykłady Ćwiczenia Laboratoria Projekt Lekcje komputerowe Suma sylabus
Systemy Internetowe Wspomagania ZarządzaniaFizyka Fizyczne podstawy transmisji i przechowywania informacji 4 30 0 0 15 0 45 sylabus
 Przedmioty kierunkowe Programowanie równoległe i rozproszone 5 30 0 0 30 0 60 sylabus
   Zjazd kierunkowy 5 0 0 45 0 0 40 sylabus
   Metodyka projektowania systemów informacyjnych 5 30 0 0 30 0 60 sylabus
   Obliczenia rozproszone w klastrach i gridach 5 30 0 0 30 0 60 sylabus
   Zawansowane technologie i bezpieczeństwo sieci komputerowych 5 30 30 0 0 0 0 sylabus
 Przedmioty podstawowe Metody optymalizacji 5 30 15 0 15 0 60 sylabus
   Podstawy teoretyczne informatyki 5 450 450 0 0 0 60 sylabus
∑=24
Suma semestr: ∑=

Semestr 3:

Blok Grupa nazwa ECTS Wykłady Ćwiczenia Laboratoria Projekt Lekcje komputerowe Suma sylabus
Systemy Internetowe Wspomagania ZarządzaniaPrzedmioty specjalnościowe Architektury i technologie systemów internetowych 5 30 0 0 30 0 60 sylabus
   Synteza mechanizmów decyzyjnych 5 30 0 0 30 0 60 sylabus
   Wspomaganie decyzji 5 30 0 0 30 0 60 sylabus
   Zaawansowane aplikacje internetowe 5 30 0 0 30 0 60 sylabus
   Informatyczne systemy zarządzania 5 30 0 0 30 0 60 sylabus
   Zarządzanie i harmonogramowanie procesów 5 30 0 0 30 0 60 sylabus
∑=20
Suma semestr: ∑=

Semestr 4:

Blok Grupa nazwa ECTS Wykłady Ćwiczenia Laboratoria Projekt Lekcje komputerowe Suma sylabus
Systemy Internetowe Wspomagania ZarządzaniaDyplomowanie magisterskie Praca dyplomowa magisterska 15 0 0 0 120 0 120 sylabus
   Pracownia dyplomowa magisterska 5 0 0 0 60 0 60 sylabus
   Seminarium dyplomowe magisterskie 2 0 30 0 0 0 30 sylabus
∑=22
Suma semestr: ∑=

Efekty kierunkowe

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt K1_W01
Ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu: architektury systemów komputerowych, systemów operacyjnych, sieci komputerowych, algorytmów i struktur danych, baz danych, programowania oraz technik Internetu.
Efekt K1_W02
Ma podstawową wiedzę o cyklu życia systemów informatycznych.
Efekt K2_W01
Ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu matematyki dyskretnej, metod numerycznych oraz fizyki.
Efekt K2_W02
Ma szczegółową wiedzę w zakresie Elektroniki i Telekomunikacji dotyczącą wybranych problemów powiązanych z informatyką.
Efekt K2_W03
Ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę dotyczącą: projektowania, modelowania, analizy, programowania i użytkowania systemów informatycznych.
Efekt K2_W04
Ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach z zakresu informatyki a także Elektroniki i Telekomunikacji.
Efekt K2_W05
Ma szczegółową wiedzę w zakresie inżynierii systemów internetowych lub inżynierii oprogramowania lub zastosowań informatyki do wspomagania zarządzania.
Efekt K2_W06
Ma rozszerzoną wiedzę z zakresu metod sztucznej inteligencji stosowanych w projektowaniu złożonych systemów informatycznych.
Efekt K2_W07
Zna podstawowe metody, techniki i narzędzia stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu informatyki.
Efekt K2_W08
Ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w praktyce inżynierskiej.
Efekt K2_W09
Ma rozszerzoną wiedzę z zakresu programowania rozproszonego i systemów czasu rzeczywistego.
Efekt K2_W10
Ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej.
Efekt K2_W11
Zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej; potrafi korzystać z zasobów informacji patentowej.
Efekt K2_W12
Zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu informatyki.

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt K1_K01
Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób.
Efekt K1_K02
Potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role.
Efekt K1_U01
Potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku angielskim prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu informatyki.
Efekt K1_U02
Potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej.
Efekt K1_U03
Potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski.
Efekt K1_U04
Ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą.
Efekt K2_K04
Potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania.
Efekt K2_U01
Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie.
Efekt K2_U02
Potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku angielskim.
Efekt K2_U03
Potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku angielskim, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych.
Efekt K2_U04
Potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia.
Efekt K2_U05
Ma umiejętności językowe w zakresie informatyki, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego.
Efekt K2_U06
Potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne.
Efekt K2_U07
Potrafi – przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich – integrować wiedzę z zakresu informatyki, matematyki oraz elektroniki i telekomunikacji a także zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne.
Efekt K2_U08
Potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi dotyczącymi systemów informatycznych.
Efekt K2_U09
Potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć w zakresie inżynierii oprogramowania, metod analizy systemów informatycznych, nowych metod obliczeniowych.
Efekt K2_U10
Potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej działań inżynierskich związanych z implementacją systemów informatycznych.
Efekt K2_U11
Potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić systemy informatyczne.
Efekt K2_U12
Potrafi zaproponować ulepszenia (usprawnienia) istniejących rozwiązań programistycznych oraz z zakresu organizacji systemów informatycznych.
Efekt K2_U13
Potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych systemów informatycznych, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne.
Efekt K2_U14
Potrafi  stosując także koncepcyjnie nowe metody  rozwiązywać złożone zadania z zakresu informatyki, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy.
Efekt K2_U15
Potrafi  zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne  zaprojektować złożony system informatyczny oraz zrealizować projekt – co najmniej w części  używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia.

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt K1_K01
Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób.
Efekt K1_K02
Potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role.
Efekt K2_K01
Potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy.
Efekt K2_K02
Ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływ na środowisko, i związaną z tym odpowiedzialność za podejmowane decyzje.
Efekt K2_K03
Podejmuje starania, aby przekazać informacje i opinie dotyczące osiągnięć informatyki i jej różnych aspektów w sposób powszechnie zrozumiały, z uzasadnieniem różnych punktów widzenia.
Efekt K2_K04
Potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania.
Efekt K2_K05
Prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu.