Program | Wydział | Rok akademicki | Stopień |
---|---|---|---|
Technologia Chemiczna | Wydział Budownictwa, Mechaniki i Petrochemii w Płocku | 2019/2020 | mgr |
Rodzaj | Kierunek | Koordynator ECTS | |
Stacjonarne | Technologia Chemiczna | mgr Dorota Chudzicka, tel.: +48243672223, e-mail: dchudzicka@pw.plock.pl |
Cele:
Absolwent jest przygotowany do: prowadzenia badań technologicznych w wybranej specjalności; formułowania koncepcji chemicznej procesu; tworzenia koncepcji technologicznej i projektowania procesu; modernizacji procesu; rozwijania technologii we współpracy ze specjalistami z innych dyscyplin oraz wdrażania procesów i produktów do praktyki. Jest zaznajomiony z problematyką ochrony środowiska oraz bezpiecznego i zrównoważonego prowadzenia procesów technologicznych. Posiada umiejętności samodzielnego rozwiązywania zagadnień technologicznych z zachowaniem zasad prawnych, ekonomicznych oraz etycznych. Potrafi organizować pracę grupową i kierować pracą zespołów. Absolwent posiada umiejętności umożliwiające podjęcie pracy w przemyśle, technologicznych instytutach badawczych, biurach projektowych, sektorach administracji i zarządzania.
Warunki przyjęć:
Dyplom ukończenia studiów wyższych; postępowanie kwalifikacyjne na podstawie złożonych dokumentów
Efekty uczenia się
Semestr 1: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kierunkowe | Wspólne dla kierunku | Inżynieria reaktorów chemicznych | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Inżynieria reaktorów chemicznych - projekt | 2 | 0 | 0 | 0 | 30 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Metody badania struktury związków chemicznych - projekt | 2 | 0 | 0 | 0 | 30 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Modelowanie i symulacje procesów technologicznych | 2 | 0 | 0 | 0 | 30 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Podstawy biotechnologii | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Procesy rafineryjne i petrochemiczne - projekt | 1 | 0 | 0 | 0 | 15 | 0 | 15 | sylabus |
  | Wspólne dla wydziału | Matematyka | 5 | 30 | 30 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
∑=15 | ||||||||||
Podstawowe | Wspólne dla kierunku | Badania operacyjne i analiza danych | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Badania operacyjne i analiza danych - projekt | 2 | 0 | 0 | 0 | 30 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Chemia fizyczna | 3 | 15 | 30 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Metody badania struktury związków chemicznych | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Metrologia chemiczna | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Statystyka w technologii chemicznej | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Statystyka w technologii chemicznej - projekt | 2 | 0 | 0 | 0 | 30 | 0 | 30 | sylabus |
∑=15 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 2: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Specjalność: specjalnościowe - Technologia Petrochemiczna
(Rozwiń)
|
||||||||||
specjalnościowe - Technologia Petrochemiczna | Wspólne dla specjalności | Tworzywa sztuczne jako materiały konstrukcyjne | 2 | 300 | 0 | 0 | 0 | 0 | 20 | sylabus |
  |   | Tworzywa sztuczne jako materiały konstrukcyjne - projekt | 2 | 0 | 0 | 0 | 30 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Wybrane zagadnienia z technologii procesów rafineryjnych i petrochemicznych | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Wybrane zagadnienia z technologii procesów rafineryjnych i petrochemicznych - projekt | 2 | 0 | 0 | 0 | 30 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Wybrane zagadnienia z technologii tworzyw sztucznych | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Wybrane zagadnienia z technologii tworzyw sztucznych - projekt | 2 | 0 | 0 | 0 | 30 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Postępy w technologii procesów rafineryjnych i petrochemicznych | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Postępy w technologii procesów rafineryjnych i petrochemicznych - projekt | 2 | 0 | 0 | 0 | 30 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Procesy otrzymywania tworzyw sztucznych | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Procesy otrzymywania tworzyw sztucznych - projekt | 2 | 0 | 0 | 0 | 30 | 0 | 30 | sylabus |
∑=12 | ||||||||||
HES | Wspólne dla wydziału | Etyczne i ekologiczne problemy w produkcji przemysłowej | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Przedsiębiorstwo na rynku UE | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=5 | ||||||||||
Kierunkowe | Wspólne dla kierunku | Angielska terminologia chemiczna | 2 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Kataliza przemysłowa | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Przedmiot kierunkowy do wyboru A | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Przedmiot kierunkowy do wyboru B | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Przedmiot kierunkowy do wyboru A: Analiza termiczna w badaniach właściwości substancji | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Przedmiot kierunkowy do wyboru A: Procesy sorpcji i sorbenty w technologii chemicznej | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Przedmiot kierunkowy do wyboru A: Struktura i hydrodynamika dyspersji zagregowanych | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Przedmiot kierunkowy do wyboru A: Zastosowanie promieniotwórczości w technologii chemicznej | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Przedmiot kierunkowy do wyboru B: Analiza śladowa | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Przedmiot kierunkowy do wyboru B: Spektralna analiza pierwiastkowa | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  | Wspólne dla wydziału | Fizyka | 4 | 15 | 30 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Przedmiot ogólnowydziałowy do wyboru | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Przedmiot ogólnowydziałowy do wyboru: Prawo budowlane, wodne i ochrony środowiska | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Przedmiot ogólnowydziałowy do wyboru: Problem adhezji i łączenia materiałów | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Przedmiot ogólnowydziałowy do wyboru: Zarządzanie przedsięwzięciami | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
∑=13 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 3: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Specjalność: specjalnościowe - Technologia Petrochemiczna
(Rozwiń)
|
||||||||||
specjalnościowe - Technologia Petrochemiczna | Wspólne dla specjalności | Logistyka ropy i produktów naftowych | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Logistyka ropy i produktów naftowych - projekt | 1 | 0 | 0 | 0 | 15 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Paliwa do pojazdów samochodowych | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Praca dyplomowa | 12 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
  |   | Reologia polimerów | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Seminarium dyplomowe | 4 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Wybrane zagadnienia z technologii procesów rafineryjnych i petrochemicznych - laboratorium | 3 | 0 | 0 | 60 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Wybrane zagadnienia z technologii tworzyw sztucznych - laboratorium | 3 | 0 | 0 | 60 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Paliwa lotnicze | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Postępy w technologii procesów rafineryjnych i petrochemicznych - laboratorium | 3 | 0 | 0 | 60 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Procesy otrzymywania tworzyw sztucznych - laboratorium | 3 | 0 | 0 | 60 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Reologia bitumów | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=28 | ||||||||||
Kierunkowe | Wspólne dla kierunku | Ochrona środowiska w technologii chemicznej | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Ochrona środowiska w technologii chemicznej - projekt | 1 | 0 | 0 | 0 | 15 | 0 | 15 | sylabus |
∑=2 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= |
Efekty kierunkowe
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt C2A_W01
- Ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu matematyki przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań inżynierskich.
- Efekt C2A_W02
- Ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu fizyki przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań inżynierskich.
- Efekt C2A_W03
- Ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu chemii przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu technologii chemicznej.
- Efekt C2A_W04
- Ma wiedzę z zakresu biotechnologii o znaczeniu przemysłowym, prowadzenia procesów biosyntezy, biokonwersji i biotransformacji metodami biotechnologicznymi.
- Efekt C2A_W05
- Ma wiedzę w zakresie inżynierii reaktorów chemicznych.
- Efekt C2A_W06
- Ma wiedzę z zakresu logistyki produktów przerobu ropy naftowej i produktów polimerowych.
- Efekt C2A_W07
- Posiada wiedzę z zakresu współczesnych problemów informatyki, systemów operacyjnych, sieci komputerowych, baz danych, grafiki komputerowej umożliwiającą udział w realizacji zadań inżynierskich.
- Efekt C2A_W08
- Ma wiedzę w zakresie projektowania przemysłowych procesów technologicznych, w tym szczególnie z zakresu procesów przerobu ropy naftowej i produkcji polimerów.
- Efekt C2A_W09
- Ma wiedzę z zakresu tworzenia modeli zjawisk i procesów w technologii chemicznej.
- Efekt C2A_W10
- Ma wiedzę w zakresie stosowania podstawowych katalizatorów w technologii chemicznej.
- Efekt C2A_W11
- Ma wiedzę w zakresie ochrony środowiska w technologii chemicznej, oceny źródeł i monitorowania zanieczyszczeń przemysłowych, podejmowania działań zapobiegających przedostawaniu się zanieczyszczeń do środowiska, stosowania przepisów prawnych z zakresu ochrony środowiska.
- Efekt C2A_W12
- Ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę z zakresu technologii przerobu ropy naftowej, syntezy polimerów i technologii otrzymywania materiałów polimerowych.
- Efekt C2A_W13
- Ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę z zakresu właściwości i zastosowania produktów przerobu ropy naftowej, właściwości, przetwórstwa i zastosowania tworzyw sztucznych.
- Efekt C2A_W14
- Ma rozszerzoną wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu technologii chemicznej, technologii przerobu ropy naftowej i technologii polimerów.
- Efekt C2A_W15
- Zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu technologii chemicznej.
- Efekt C2A_W16
- Ma niezbędną wiedzę do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w praktyce inżynierskiej.
- Efekt C2A_W17
- Ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej.
- Efekt C2A_W18
- Zna i rozumie pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej; potrafi korzystać z zasobów informacji patentowej.
- Efekt C2A_W19
- Zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu technologii chemicznej.
- Efekt C2A_W20
- Zna technologie inżynierskie w zakresie technologii chemicznej, w tym szczególnie w zakresie technologii rafineryjnej, petrochemicznej i technologii materiałów polimerowych.
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt C2A_U01
- Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku obcym w zakresie technologii chemicznej; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie.
- Efekt C2A_U02
- Potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz innych środowiskach, także w języku obcym w zakresie technologii chemicznej.
- Efekt C2A_U03
- Potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym przedstawiające wyniki własnych badań naukowych.
- Efekt C2A_U04
- Potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i obcym prezentacje ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu technologii chemicznej.
- Efekt C2A_U05
- Potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i realizować proces samokształcenia.
- Efekt C2A_U06
- Ma zaawansowane umiejętności językowe w zakresie technologii chemicznej.
- Efekt C2A_U07
- Potrafi posłużyć się właściwie dobranymi narzędziami komputerowego wspomagania projektowania i symulacji procesów technologicznych.
- Efekt C2A_U08
- Potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski.
- Efekt C2A_U09
- Potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne.
- Efekt C2A_U10
- Potrafi – przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich – integrować wiedzę z zakresu technologii chemicznej oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne.
- Efekt C2A_U11
- Potrafi określać wpływ właściwości chemicznych i fizykochemicznych produktów przerobu ropy naftowej i produktów polimerowych na ich jakość.
- Efekt C2A_U12
- Potrafi dobrać koncepcje i narzędzia logistyczne w zależności od typu produktów przerobu ropy naftowej i produktów polimerowych.
- Efekt C2A_U13
- Potrafi dokonać oceny źródeł zanieczyszczeń w przemyśle chemicznym oraz zaproponować działania zapobiegające przedostawaniu się zanieczyszczeń do środowiska z uwzględnieniem przepisów prawnych w zakresie ochrony środowiska.
- Efekt C2A_U14
- Potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi.
- Efekt C2A_U15
- Potrafi dokonać oceny jakości produktów naftowych i produktów polimerowych z wykorzystaniem nowoczesnych technik analitycznych.
- Efekt C2A_U16
- Ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą.
- Efekt C2A_U17
- Potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich.
- Efekt C2A_U18
- Potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązywania prostych zadań inżynierskich typowych dla technologii chemicznej, w tym szczególnie technologii przerobu ropy naftowej i technologii polimerów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia.
- Efekt C2A_U19
- Potrafi dokonać oceny efektywności procesów technologicznych za pomocą głównych wskaźników technologicznych.
- Efekt C2A_U20
- Potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla technologii chemicznej, szczególnie technologii przerobu ropy naftowej i technologii polimerów, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne.
- Efekt C2A_U21
- Potrafi rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla technologii chemicznej, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy.
- Efekt C2A_U22
- Potrafi dobrać właściwą technologię w celu uzyskania produktów o założonych właściwościach, w tym szczególnie produktów przerobu ropy naftowej i polimerowych.
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt C2A_K01
- Rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się (studia trzeciego stopnia, studia podyplomowe, kursy), podnoszenia kompetencji zawodowych, osobistych i społecznych.
- Efekt C2A_K02
- Ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej w zakresie technologii chemicznej, w tym jej wpływ na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje.
- Efekt C2A_K03
- Ma świadomość konieczności przestrzegania praw własności przemysłowej i praw autorskich.
- Efekt C2A_K04
- Potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role.
- Efekt C2A_K05
- Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania.
- Efekt C2A_K06
- Potrafi określić priorytety oraz identyfikować i rozstrzygać problemy związane z realizacją określonego przez siebie i innych zadania.
- Efekt C2A_K07
- Ma świadomość ważności zachowania w sposób profesjonalny, przestrzegania zasad etyki zawodowej i poszanowania różnorodności poglądów i kultur.
- Efekt C2A_K08
- Potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy.
- Efekt C2A_K09
- Ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu – m.in. poprzez środki masowego przekazu – informacji i opinii dotyczących osiągnięć technologii chemicznej i innych aspektów działalności inżyniera; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały z uzasadnieniem różnych punktów widzenia.