Program | Wydział | Rok akademicki | Stopień |
---|---|---|---|
Informatyka i Systemy Informacyjne | Wydział Matematyki i Nauk Informacyjnych | 2018/2019 | mgr |
Rodzaj | Kierunek | Koordynator ECTS | |
Stacjonarne | Informatyka i Systemy Informacyjne | Prof. dr hab. Bohdan Macukow |
Cele:
Celem studiów drugiego stopnia na kierunku Informatyka i Systemy Informacyjne w języku polskim jest umożliwieniu studentom zdobycia wszechstronnej ogólnej wiedzy informatycznej i gruntownego przygotowania z zakresu matematyki, umożliwiające uzupełnianie wiedzy w szybko zmieniającej się rzeczywistości informatycznej, w zależności od wybranej specjalności studiów. Absolwenta specjalności Metody Sztucznej Inteligencji (ang. Artificial Inteligent) cechuje umiejętność samodzielnego rozwiązywania problemów i praktycznego stosowania informatyki w wybranych dziedzinach technologicznych i społecznych. Dysponuje wiedzą z zakresu zagadnień ogólnospołecznych, ułatwiającą komunikację interpersonalną. Posiada pogłębioną znajomość teoretyczną i praktyczną metod sztucznej inteligencji, metod inteligencji obliczeniowej, metod reprezentacji wiedzy oraz metod zarządzania przedsięwzięciami informatycznymi. Może znaleźć zatrudnienie jako kierownik zespołu programistycznego, projektant i twórca oprogramowania, administrator systemów informatycznych. Jest przygotowany do pracy w firmach o różnym profilu działalności, wykorzystujących nowoczesne rozwiązania informatyczne, w szczególności w firmach tworzących oprogramowanie, w firmach doradztwa informatycznego, w sektorze nowoczesnych technologii, instytucjach sektora finansowego, a także do pracy naukowej w wyższych uczelniach. Absolwent specjalności Projektowanie Systemów CAD/CAM posiada wszechstronną ogólną wiedzę informatyczną i gruntowne przygotowanie z zakresu matematyki, umożliwiające uzupełnianie wiedzy w szybko zmieniającej się rzeczywistości informatycznej. Cechuje go umiejętność samodzielnego rozwiązywania problemów i praktycznego stosowania informatyki w wybranych dziedzinach technologicznych i społecznych. Dysponuje wiedzą z zakresu zagadnień ogólnospołecznych, ułatwiającą komunikację interpersonalną. Sprawnie posługuje się metodami modelowania matematycznego, grafiki komputerowej i projektowania środowiska wirtualnego, nowoczesnymi systemami baz danych CAD/CAM, metodami numerycznymi oraz metodami zarządzania przedsięwzięciami informatycznymi. Może znaleźć zatrudnienie jako kierownik zespołu programistycznego, projektant i twórca oprogramowania, przede wszystkim gier komputerowych i systemów CAD/CAM, administrator systemów informatycznych. Jest przygotowany do pracy w firmach o różnym profilu działalności, wykorzystujących nowoczesne rozwiązania informatyczne, w szczególności w firmach tworzących oprogramowanie, w firmach doradztwa informatycznego, w sektorze nowoczesnych technologii, a także do pracy naukowej w wyższych uczelniach. Absolwent specjalności Przetwarzanie i Analiza Danych posiada wszechstronną ogólną wiedzę informatyczną i gruntowne przygotowanie z zakresu matematyki, umożliwiające uzupełnianie wiedzy w szybko zmieniającej się rzeczywistości informatycznej. Cechuje go umiejętność samodzielnego rozwiązywania problemów i praktycznego stosowania informatyki w wybranych dziedzinach technologicznych i społecznych. Posiada głęboką znajomość metod przetwarzania i analizy danych (ang. Data Science). Wyróżnia się zaawansowaną wiedzą i umiejętnością użycia w projektach informatycznych metod pozyskiwania i składowania danych oraz technik statystycznych i uczenia maszynowego. Dysponuje wiedzą z zakresu zagadnień ogólnospołecznych ułatwiającą komunikację interpersonalną i współpracę z odbiorcami analiz danych i systemów na nich opartych. Może znaleźć zatrudnienie jako analityk, architekt systemów przetwarzania danych, projektant i twórca oprogramowania. Jest przygotowany do pracy w firmach o różnym profilu działalności wykorzystujących nowoczesne rozwiązania informatyczne, w szczególności w firmach tworzących oprogramowanie, w firmach doradztwa informatycznego, w sektorze nowoczesnych technologii, instytucjach sektora finansowego, a także do pracy naukowej w instytutach badawczych i wyższych uczelniach.
Warunki przyjęć:
http://www.pw.edu.pl/Kandydaci
Efekty uczenia się
Semestr 1: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Specjalność: Metody Sztucznej Inteligencji
(Rozwiń)
|
||||||||||
Metody Sztucznej Inteligencji | Wspólne | Metody sztucznej inteligencji 2 | 4 | 15 | 15 | 0 | 30 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Reprezentacja wiedzy | 6 | 45 | 0 | 0 | 30 | 0 | 75 | sylabus |
  |   | Wstęp do algorytmów ewolucyjnych | 4 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Zarządzanie przedsięwzięciami informatycznymi | 4 | 30 | 0 | 0 | 30 | 0 | 60 | sylabus |
∑=18 | ||||||||||
Specjalność: Projektowanie systemów CAD/CAM
(Rozwiń)
|
||||||||||
Projektowanie systemów CAD/CAM | Wspólne | Grafika komputerowa 2 | 5 | 30 | 0 | 30 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Modelowanie geometryczne 1 | 6 | 45 | 30 | 30 | 0 | 0 | 105 | sylabus |
  |   | Projektowanie systemów CAD/CAM | 3 | 0 | 0 | 0 | 30 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Zarządzanie przedsięwzięciami informatycznymi | 4 | 30 | 0 | 0 | 30 | 0 | 60 | sylabus |
∑=18 | ||||||||||
Wspólne | Wspólne | Algorytmy zaawansowane | 4 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Przedmiot humanistyczny | 2 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Przedmiot obieralny 1 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
∑=10 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 2: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Specjalność: Metody Sztucznej Inteligencji
(Rozwiń)
|
||||||||||
Metody Sztucznej Inteligencji | Wspólne | Fizyka | 3 | 45 | 0 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Grafika komputerowa 3D | 4 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Programowanie w LISP i PROLOG | 5 | 15 | 0 | 0 | 30 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Seminarium dyplomowe 1 | 2 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Sieci neuronowe | 6 | 45 | 0 | 0 | 30 | 0 | 75 | sylabus |
∑=20 | ||||||||||
Specjalność: Projektowanie systemów CAD/CAM
(Rozwiń)
|
||||||||||
Projektowanie systemów CAD/CAM | Wspólne | Pracownia programowania VR | 5 | 0 | 0 | 0 | 45 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Programowanie urządzeń sterowanych numerycznie | 6 | 30 | 30 | 30 | 0 | 0 | 90 | sylabus |
  |   | Projektowanie środowiska wirtualnego | 6 | 30 | 30 | 30 | 0 | 0 | 90 | sylabus |
  |   | Seminarium dyplomowe 1 | 2 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=19 | ||||||||||
Specjalność: Przetwarzanie i analiza danych
(Rozwiń)
|
||||||||||
Przetwarzanie i analiza danych | Wspólne | Fizyka | 4 | 45 | 0 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Przetwarzanie danych w platformach Big Data | 4 | 15 | 0 | 30 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Seminarium dyplomowe 1 | 2 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Techniki wizualizacji danych | 5 | 15 | 0 | 30 | 15 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Warsztaty badawcze | 4 | 3 | 0 | 3 | 55 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Zaawansowane metody uczenia maszynowego | 5 | 0 | 0 | 50 | 25 | 0 | 75 | sylabus |
∑=24 | ||||||||||
Wspólne | Wspólne | Programowanie matematyczne (tylko MSI i CC) | 6 | 45 | 15 | 15 | 0 | 0 | 75 | sylabus |
  |   | Przedmiot humanistyczny | 3 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Wychowanie fizyczne | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Zaawansowane zagadnienia matematyki (blok obieralny) | 4 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
∑=13 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 3: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Specjalność: Metody Sztucznej Inteligencji
(Rozwiń)
|
||||||||||
Metody Sztucznej Inteligencji | Wspólne | Przedmiot obieralny 2 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Przedmiot obieralny 4 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Seminarium dyplomowe 2 | 2 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=10 | ||||||||||
Specjalność: Projektowanie systemów CAD/CAM
(Rozwiń)
|
||||||||||
Projektowanie systemów CAD/CAM | Wspólne | Przedmiot obieralny 2 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Seminarium dyplomowe 2 | 2 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Wprowadzenie do termomechaniki ciał odkształcalnych | 4 | 30 | 30 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
∑=10 | ||||||||||
Specjalność: Przetwarzanie i analiza danych
(Rozwiń)
|
||||||||||
Przetwarzanie i analiza danych | Wspólne | Projekt zespołowy – budowa systemu analizy danych | 4 | 0 | 0 | 0 | 45 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Seminarium dyplomowe 2 | 2 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Zarządzanie przedsięwzięciami informatycznymi | 4 | 30 | 0 | 0 | 30 | 0 | 60 | sylabus |
∑=10 | ||||||||||
Wspólne | Wspólne | Przedmiot obieralny 3 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Przygotowanie pracy dyplomowej | 16 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 180 | sylabus |
∑=20 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= |
Efekty kierunkowe
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt CC_W01
- posiada pogłębioną wiedzę z matematyki w zakresie programowania liniowego i optymalizacji liniowej i nieliniowej; zna podstawy teorii liczb i możliwości jej wykorzystania w kryptografii
- Efekt CC_W02
- posiada podstawową wiedzę w zakresie fizyki klasycznej i geometrii różniczkowej; posiada wiedzę z zakresu mechaniki ciał odkształcalnych i zna podstawy numerycznego modelowania zagadnień tej dziedziny
- Efekt CC_W03
- posiada wiedzę o przydatnych algorytmach numerycznych i kombinatorycznych do modelowania sceny 3D
- Efekt CC_W04
- posiada wiedzę o przydatnych algorytmach numerycznych i kombinatorycznych modelowania przestrzeni konfiguracji takich jak: bryła sztywna lub łańcuch kinematyczny .
- Efekt CC_W05
- ma wiedzę o zasadach programowania równoległego i rozproszonego
- Efekt CC_W06
- zna zasady etyczne związane z wykonywaniem zawodu informatyka oraz rozumie konieczność rozważania społecznych skutków technologii informacyjnych
- Efekt CC_W08
- posiada wiedzę o przydatnych algorytmach numerycznych i kombinatorycznych modelowania pól wektorowych oraz sterowania w przestrzeniach stanu
- Efekt CC_W09
- posiada wiedzę o parametrach dynamiki interakcji użytkownika z środowiskiem wirtualnym
- Efekt CC_W10
- posiada wiedzę o podstawowych algorytmach numerycznych i kombinatorycznych modelowania pól tensorowych na rozmaitościach Riemanna
- Efekt CC_W11
- posiada wiedzę o zaawansowanej algorytmice; strukturach danych i metodach tworzenia algorytmów
- Efekt CC_W12
- zna metody zarządzania złożonymi przedsięwzięciami informatycznymi
- Efekt CC_W13
- ma szczegółową wiedzę o metodach grafiki komputerowej i przetwarzania scen 3D
- Efekt CC_W14
- posiada wiedzę w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej; praw własności intelektualnej; prawa autorskiego oraz zasobów informacji patentowej
- Efekt PD_W01
- Posiada pogłębioną wiedzę z matematyki, w tym z metod optymalizacji wykorzystywanych w uczeniu maszynowym
- Efekt PD_W02
- Posiada wiedzę z fizyki współczesnej
- Efekt PD_W03
- Posiada pogłębioną wiedzę na temat metod wnioskowania statystycznego
- Efekt PD_W04
- Posiada pogłębioną wiedzę nt. metod, technik, narzędzi i technologii inżynierskich stosowanych do tworzenia systemów przetwarzania danych Big Data
- Efekt PD_W05
- Ma wiedzę o zasadach przetwarzania równoległego i rozproszonego oraz zna metody, techniki, narzędzia i technologie inżynierskie stosowane do równoległego i rozproszonego przetwarzania danych w środowisku klastrowym
- Efekt PD_W06
- Zna zasady etyczne związane z wykonywaniem zawodu informatyka
- Efekt PD_W07
- Rozumie konieczność rozważania społecznych skutków rozwoju technologii informacyjnych
- Efekt PD_W08
- Posiada pogłębioną znajomość metod analizy danych w zastosowaniach praktycznych, z uwzględnieniem m.in. wstępnego przetwarzania danych
- Efekt PD_W09
- Zna zaawansowane metody wizualizacji danych
- Efekt PD_W10
- Zna zaawansowane metody uczenia maszynowego, metody ewolucyjne oraz metody inteligencji obliczeniowej
- Efekt PD_W11
- Posiada wiedzę o zaawansowanej algorytmice, strukturach danych i metodach tworzenia algorytmów
- Efekt PD_W12
- Zna metody zarządzania złożonymi przedsięwzięciami informatycznymi
- Efekt PD_W13
- Zna kluczowe języki programowania wykorzystywane w analizie danych, np. języki R, Python lub inne
- Efekt PD_W14
- Posiada wiedzę w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej, praw własności intelektualnej, prawa autorskiego oraz zasobów informacji patentowej
- Efekt PD_W15
- Zna metody filtrowania, agregacji i integracji zbiorów danych
- Efekt PD_W16
- Ma elementarną wiedzę w zakresie elektroniki i telekomunikacji, potrzebną do zrozumienia technik cyfrowych i zasad funkcjonowania współczesnych komputerów, a także sieci bezprzewodowych
- Efekt PD_W17
- Ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną w zakresie informatyki, w tym w zakresie języków i paradygmatów programowania, komunikacji człowiek-komputer, baz danych i inżynierii oprogramowania
- Efekt PD_W18
- Zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i technologie inżynierskie stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań informatycznych z zakresu budowy systemów komputerowych, sieci komputerowych i technologii sieciowych
- Efekt SI_W01
- posiada pogłębioną wiedzę z matematyki w zakresie programowania liniowego i optymalizacji liniowej i nieliniowej; zna podstawy teorii liczb i możliwości jej wykorzystania w kryptografii
- Efekt SI_W02
- posiada wiedzę z fizyki współczesnej
- Efekt SI_W03
- posiada szeroką wiedzę w zakresie teorii grafów
- Efekt SI_W04
- posiada wiedzę nt. tworzenia aplikacji wielowarstwowych z wykorzystaniem serwerów aplikacyjnych i standardów JAVA EE
- Efekt SI_W05
- ma wiedzę o zasadach programowania równoległego i rozproszonego
- Efekt SI_W06
- zna zasady etyczne związane z wykonywaniem zawodu informatyka oraz rozumie konieczność rozważania społecznych skutków technologii informacyjnych
- Efekt SI_W08
- zna metody wykorzystania inteligencji obliczeniowej w zastosowaniach ekonomicznych (Business Intelligence)
- Efekt SI_W09
- zna podstawowe systemy logiczne stosowane w sztucznej inteligencji oraz podstawowe metody reprezentacji wiedzy w tych systemach
- Efekt SI_W10
- zna zaawansowane metody uczenia maszynowego; metody ewolucyjne oraz metody inteligencji obliczeniowej
- Efekt SI_W11
- posiada wiedzę o zaawansowanej algorytmice; strukturach danych i metodach tworzenia algorytmów
- Efekt SI_W12
- zna metody zarządzania złożonymi przedsięwzięciami informatycznymi
- Efekt SI_W13
- zna języki Lisp; Prolog lub inne języki wykorzystywane w metodach sztucznej inteligencji
- Efekt SI_W14
- posiada wiedzę w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej; praw własności intelektualnej; prawa autorskiego oraz zasobów informacji patentowej
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt CC_U01
- posiada umiejętność gromadzenia; selekcji i krytycznej interpretacji informacji technicznej oraz zdolność formułowania poglądów; idei; problemów i ich rozwiązań oraz zdolność ich wyrażania i prezentowania specjalistom i niespecjalistom
- Efekt CC_U02
- potrafi pracować indywidualnie; w zespole oraz kierować niedużym zespołem
- Efekt CC_U03
- potrafi bezproblemowo posługiwać się językiem angielskim w różnych obszarach tematycznych
- Efekt CC_U04
- potrafi samodzielnie określić kierunki dalszego uczenia się i realizować proces samokształcenia
- Efekt CC_U05
- potrafi zaprojektować system modelowania CAD
- Efekt CC_U06
- potrafi wykorzystać wiedzę matematyczną do analizy i optymalizacji rozwiązań informatycznych
- Efekt CC_U07
- potrafi projektować modele rzeczywistości wirtualnej
- Efekt CC_U08
- potrafi stawiać hipotezy na tematy inżynierskie i naukowe w obszarze informatyki
- Efekt CC_U09
- potrafi projektować wydajne algorytmy i uzasadniać ich poprawność; rozumie wpływ architektury komputera na wykonanie algorytmu oraz potrafi przeprowadzić analizę czasowej złożoności obliczeniowej algorytmu
- Efekt CC_U10
- potrafi wykonać wstępną analizę ekonomiczną przedsięwzięcia informatycznego
- Efekt CC_U11
- potrafi analizować algorytmy wielowątkowe oraz wykorzystać możliwości programowania równoległego do rozwiązywania złożonych problemów
- Efekt CC_U12
- potrafi wykorzystać architekturę GPU do stworzenia algorytmów
- Efekt CC_U13
- potrafi formułować i rozwiązywać złożone zadania numerycznej symulacji i analizy procesów technicznych (MES; CAE)
- Efekt CC_U14
- posiada umiejętność przetwarzania tekstów o sformalizowanej strukturze
- Efekt CC_U15
- potrafi zaprojektować system modelowania CAM w zakresie programowania urządzeń sterowanych numerycznie
- Efekt CC_U16
- potrafi zaprojektować wydajne algorytmy wyświetlania scen 3D z uwzględnieniem wymagań technicznych i aspektów pozatechnicznych
- Efekt CC_U17
- dostrzega ograniczenia i słabe strony istniejących narzędzi informatycznych
- Efekt CC_U18
- potrafi zaprojektować poprawną dynamicznie interakcję użytkownika z systemem czasu rzeczywistego
- Efekt CC_U19
- rozumie i potrafi biegle posługiwać się zaawansowanymi pojęciami mechaniki w kontekście symulacji procesów technicznych
- Efekt CC_U20
- potrafi zredagować i przeanalizować wymagania w przedsięwzięciach związanych z wizualizacją komputerową
- Efekt CC_U21
- potrafi zdefiniować fazy realizacji oraz praktycznie przeprowadzić złożone przedsięwzięcie informatyczne
- Efekt CC_U22
- jest przygotowany do pracy w środowisku przemysłowym; zna podstawowe zasady bezpieczeństwa i higieny pracy
- Efekt CC_U23
- Jest przygotowany do prac informatycznych w zespole badawczym w zakresie mechaniki klasycznej
- Efekt PD_U01
- Posiada umiejętność gromadzenia, selekcji i krytycznej interpretacji informacji technicznej oraz zdolność formułowania poglądów, idei, problemów i ich rozwiązań oraz zdolność ich wyrażania i prezentowania specjalistom i niespecjalistom
- Efekt PD_U02
- Potrafi pracować indywidualnie, w zespole oraz kierować niedużym zespołem
- Efekt PD_U03
- Potrafi bezproblemowo posługiwać się językiem angielskim w różnych obszarach tematycznych
- Efekt PD_U04
- Potrafi samodzielnie określić kierunki dalszego uczenia się i realizować proces samokształcenia
- Efekt PD_U05
- Potrafi stosować metody uczenia maszynowego
- Efekt PD_U06
- Potrafi wykorzystać metody wnioskowania statystycznego w budowie rozwiązań informatycznych
- Efekt PD_U07
- Potrafi stworzyć system gromadzenia i analizy danych Big Data
- Efekt PD_U08
- Potrafi stawiać hipotezy na tematy inżynierskie i naukowe w obszarze informatyki
- Efekt PD_U09
- Potrafi projektować wydajne metody przetwarzania danych i rozumie wpływ architektury systemu na wykonanie tych metod
- Efekt PD_U10
- Potrafi wykonać wstępną analizę ekonomiczną przedsięwzięcia informatycznego
- Efekt PD_U11
- Potrafi wykorzystać możliwości równoległego przetwarzania danych do rozwiązywania złożonych problemów
- Efekt PD_U12
- Potrafi wykorzystać architekturę klastrową do składowania danych i tworzenia algorytmów
- Efekt PD_U13
- Potrafi zaprojektować system wykorzystujący metody klasyfikacji i regresji
- Efekt PD_U14
- Potrafi ocenić jakość systemów wspomagania decyzji wykorzystujących metody uczenia maszynowego
- Efekt PD_U15
- Potrafi projektować systemy wspomagania podejmowania decyzji
- Efekt PD_U16
- Potrafi tworzyć systemy informatyczne wykorzystujące metody optymalizacji
- Efekt PD_U17
- Dostrzega ograniczenia i słabe strony istniejących narzędzi informatycznych
- Efekt PD_U18
- Potrafi wykonać wizualizację danych o złożonej strukturze i o wysokim wymiarze
- Efekt PD_U19
- Potrafi przedstawić wyniki analizy danych w sposób czytelny dla odbiorcy
- Efekt PD_U20
- Potrafi zredagować i przeanalizować wymagania w przedsięwzięciach związanych z wizualizacją komputerową
- Efekt PD_U21
- Potrafi zdefiniować fazy realizacji oraz praktycznie przeprowadzić złożone przedsięwzięcie informatyczne
- Efekt PD_U22
- Jest przygotowany do pracy w środowisku przemysłowym, zna podstawowe zasady bezpieczeństwa i higieny pracy
- Efekt PD_U23
- Potrafi stosować metody analizy danych w problemach z obszaru zarządzania
- Efekt PD_U24
- Ma umiejętność projektowania sieci komputerowych; potrafi pełnić funkcję administratora sieci komputerowej i zabezpieczyć dane przed nieuprawnionym odczytem
- Efekt PD_U25
- Ma umiejętność rozwiązywania zagadnień z zakresu komunikacji człowiek-komputer, formułowania algorytmów i projektowania złożonych lub nietypowych systemów informatycznych
- Efekt PD_U26
- Potrafi stworzyć model obiektowy prostego systemu
- Efekt PD_U27
- Potrafi sformułować specyfikację systemów informatycznych w odniesieniu do sprzętu, oprogramowania systemowego i cech funkcjonalnych aplikacji
- Efekt PD_U28
- Potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować system informatyczny, używając właściwych metod, technik i narzędzi
- Efekt SI_U01
- posiada umiejętność gromadzenia; selekcji i krytycznej interpretacji informacji technicznej oraz zdolność formułowania poglądów; idei; problemów i ich rozwiązań oraz zdolność ich wyrażania i prezentowania specjalistom i niespecjalistom
- Efekt SI_U02
- potrafi pracować indywidualnie; w zespole oraz kierować niedużym zespołem
- Efekt SI_U03
- potrafi bezproblemowo posługiwać się językiem angielskim w różnych obszarach tematycznych
- Efekt SI_U04
- potrafi samodzielnie określić kierunki dalszego uczenia się i realizować proces samokształcenia
- Efekt SI_U05
- potrafi stosować metody automatycznego wnioskowania i zasady rezolucji stworzyć model przeszukiwania heurystycznego dla grafów (OR; AND/OR)
- Efekt SI_U06
- potrafi wykorzystać wiedzę matematyczną do analizy i optymalizacji rozwiązań informatycznych
- Efekt SI_U08
- potrafi stawiać hipotezy na tematy inżynierskie i naukowe w obszarze informatyki
- Efekt SI_U09
- potrafi projektować wydajne algorytmy i uzasadniać ich poprawność; rozumie wpływ architektury komputera na wykonanie algorytmu oraz potrafi przeprowadzić analizę czasowej złożoności obliczeniowej algorytmu
- Efekt SI_U10
- potrafi wykonać wstępną analizę ekonomiczną przedsięwzięcia informatycznego
- Efekt SI_U11
- potrafi analizować algorytmy wielowątkowe oraz wykorzystać możliwości programowania równoległego do rozwiązywania złożonych problemów
- Efekt SI_U12
- potrafi wykorzystać architekturę GPU do stworzenia algorytmów
- Efekt SI_U13
- potrafi zaprojektować efektywne języki komunikacji użytkownika z zaawansowanymi systemami informatycznymi (bazy wiedzy; MAS)
- Efekt SI_U14
- posiada umiejętność przetwarzania tekstów o sformalizowanej strukturze
- Efekt SI_U15
- potrafi projektować systemy informatyczne wykorzystujące sztuczne sieci neuronowe
- Efekt SI_U16
- potrafi projektować systemy informatyczne oparte o algorytmy genetyczne i metody ewolucyjne
- Efekt SI_U17
- dostrzega ograniczenia i słabe strony istniejących narzędzi informatycznych
- Efekt SI_U18
- potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę do zbudowania systemu ekspertowego oraz bazy wiedzy
- Efekt SI_U19
- potrafi wykorzystać agentów programowych jako metodologię tworzenia oprogramowania
- Efekt SI_U20
- potrafi zredagować i przeanalizować wymagania w przedsięwzięciach związanych z wizualizacją komputerową
- Efekt SI_U21
- potrafi zdefiniować fazy realizacji oraz praktycznie przeprowadzić złożone przedsięwzięcie informatyczne
- Efekt SI_U22
- Jest przygotowany do pracy w środowisku przemysłowym; zna podstawowe zasady bezpieczeństwa i higieny pracy
- Efekt SI_U23
- potrafi stosować metody sztucznej inteligencji w problemach z obszaru zarządzania
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt CC_K01
- posiada zdolność do kontynuacji kształcenia oraz świadomość potrzeby samokształcenia w ramach procesu kształcenia ustawicznego
- Efekt CC_K02
- ma świadomość wpływu nauki i techniki na środowisko naturalne i funkcjonowanie społeczeństwa
- Efekt CC_K03
- ma świadomość ważności zachowywania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej
- Efekt CC_K04
- ma świadomość odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania w ramach pracy zespołowej
- Efekt CC_K05
- potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
- Efekt CC_K06
- rozumie społeczne konsekwencje przenikania technologii komputerowych i telekomunikacyjnych do wszystkich aspektów życia społecznego; potrzebę przekazywania społeczeństwu – m.in. poprzez środki masowego przekazu – informacji o osiągnięciach informatyki i innych aspektach działalności informatyka oraz potrafi przekazać takie informacje w sposób powszechnie zrozumiały
- Efekt CC_K07
- potrafi stosować w praktyce techniki zarządzania projektami informatycznymi
- Efekt CC_K08
- potrafi posługiwać się językiem angielskim w stopniu umożliwiającym bezproblemową komunikację w zakresie zagadnień zawodowych
- Efekt PD_K01
- Posiada zdolność do kontynuacji kształcenia oraz świadomość potrzeby samokształcenia w ramach procesu kształcenia ustawicznego
- Efekt PD_K02
- Ma świadomość wpływu nauki i techniki na środowisko naturalne i funkcjonowanie społeczeństwa
- Efekt PD_K03
- Ma świadomość ważności zachowywania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej
- Efekt PD_K04
- Ma świadomość odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania w ramach pracy zespołowej
- Efekt PD_K05
- Potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
- Efekt PD_K06
- Rozumie społeczne konsekwencje przenikania technologii komputerowych i telekomunikacyjnych do wszystkich aspektów życia społecznego; potrzebę przekazywania społeczeństwu – m.in. poprzez środki masowego przekazu – informacji o osiągnięciach informatyki i innych aspektach działalności informatyka oraz potrafi przekazać takie informacje w sposób powszechnie zrozumiały
- Efekt PD_K07
- Potrafi stosować w praktyce techniki zarządzania projektami informatycznymi
- Efekt PD_K08
- Potrafi posługiwać się językiem angielskim w stopniu umożliwiającym bezproblemową komunikację w zakresie zagadnień zawodowych
- Efekt SI_K01
- posiada zdolność do kontynuacji kształcenia oraz świadomość potrzeby samokształcenia w ramach procesu kształcenia ustawicznego
- Efekt SI_K02
- ma świadomość wpływu nauki i techniki na środowisko naturalne i funkcjonowanie społeczeństwa
- Efekt SI_K03
- ma świadomość ważności zachowywania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej
- Efekt SI_K04
- ma świadomość odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania w ramach pracy zespołowej
- Efekt SI_K05
- potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
- Efekt SI_K06
- rozumie społeczne konsekwencje przenikania technologii komputerowych i telekomunikacyjnych do wszystkich aspektów życia społecznego; potrzebę przekazywania społeczeństwu – m.in. poprzez środki masowego przekazu – informacji o osiągnięciach informatyki i innych aspektach działalności informatyka oraz potrafi przekazać takie informacje w sposób powszechnie zrozumiały
- Efekt SI_K07
- potrafi stosować w praktyce techniki zarządzania projektami informatycznymi
- Efekt SI_K08
- potrafi posługiwać się językiem angielskim w stopniu umożliwiającym bezproblemową komunikację w zakresie zagadnień zawodowych