Program Wydział Rok akademicki Stopień
Informatyka i Systemy Informacyjne Wydział Matematyki i Nauk Informacyjnych 2018/2019 mgr
Rodzaj Kierunek Koordynator ECTS
Stacjonarne Informatyka i Systemy Informacyjne Prof. dr hab. Bohdan Macukow

Cele:

Celem studiów drugiego stopnia na kierunku Informatyka i Systemy Informacyjne w języku polskim jest umożliwieniu studentom zdobycia wszechstronnej ogólnej wiedzy informatycznej i gruntownego przygotowania z zakresu matematyki, umożliwiające uzupełnianie wiedzy w szybko zmieniającej się rzeczywistości informatycznej, w zależności od wybranej specjalności studiów. Absolwenta specjalności Metody Sztucznej Inteligencji (ang. Artificial Inteligent) cechuje umiejętność samodzielnego rozwiązywania problemów i praktycznego stosowania informatyki w wybranych dziedzinach technologicznych i społecznych. Dysponuje wiedzą z zakresu zagadnień ogólnospołecznych, ułatwiającą komunikację interpersonalną. Posiada pogłębioną znajomość teoretyczną i praktyczną metod sztucznej inteligencji, metod inteligencji obliczeniowej, metod reprezentacji wiedzy oraz metod zarządzania przedsięwzięciami informatycznymi. Może znaleźć zatrudnienie jako kierownik zespołu programistycznego, projektant i twórca oprogramowania, administrator systemów informatycznych. Jest przygotowany do pracy w firmach o różnym profilu działalności, wykorzystujących nowoczesne rozwiązania informatyczne, w szczególności w firmach tworzących oprogramowanie, w firmach doradztwa informatycznego, w sektorze nowoczesnych technologii, instytucjach sektora finansowego, a także do pracy naukowej w wyższych uczelniach. Absolwent specjalności Projektowanie Systemów CAD/CAM posiada wszechstronną ogólną wiedzę informatyczną i gruntowne przygotowanie z zakresu matematyki, umożliwiające uzupełnianie wiedzy w szybko zmieniającej się rzeczywistości informatycznej. Cechuje go umiejętność samodzielnego rozwiązywania problemów i praktycznego stosowania informatyki w wybranych dziedzinach technologicznych i społecznych. Dysponuje wiedzą z zakresu zagadnień ogólnospołecznych, ułatwiającą komunikację interpersonalną. Sprawnie posługuje się metodami modelowania matematycznego, grafiki komputerowej i projektowania środowiska wirtualnego, nowoczesnymi systemami baz danych CAD/CAM, metodami numerycznymi oraz metodami zarządzania przedsięwzięciami informatycznymi. Może znaleźć zatrudnienie jako kierownik zespołu programistycznego, projektant i twórca oprogramowania, przede wszystkim gier komputerowych i systemów CAD/CAM, administrator systemów informatycznych. Jest przygotowany do pracy w firmach o różnym profilu działalności, wykorzystujących nowoczesne rozwiązania informatyczne, w szczególności w firmach tworzących oprogramowanie, w firmach doradztwa informatycznego, w sektorze nowoczesnych technologii, a także do pracy naukowej w wyższych uczelniach. Absolwent specjalności Przetwarzanie i Analiza Danych posiada wszechstronną ogólną wiedzę informatyczną i gruntowne przygotowanie z zakresu matematyki, umożliwiające uzupełnianie wiedzy w szybko zmieniającej się rzeczywistości informatycznej. Cechuje go umiejętność samodzielnego rozwiązywania problemów i praktycznego stosowania informatyki w wybranych dziedzinach technologicznych i społecznych. Posiada głęboką znajomość metod przetwarzania i analizy danych (ang. Data Science). Wyróżnia się zaawansowaną wiedzą i umiejętnością użycia w projektach informatycznych metod pozyskiwania i składowania danych oraz technik statystycznych i uczenia maszynowego. Dysponuje wiedzą z zakresu zagadnień ogólnospołecznych ułatwiającą komunikację interpersonalną i współpracę z odbiorcami analiz danych i systemów na nich opartych. Może znaleźć zatrudnienie jako analityk, architekt systemów przetwarzania danych, projektant i twórca oprogramowania. Jest przygotowany do pracy w firmach o różnym profilu działalności wykorzystujących nowoczesne rozwiązania informatyczne, w szczególności w firmach tworzących oprogramowanie, w firmach doradztwa informatycznego, w sektorze nowoczesnych technologii, instytucjach sektora finansowego, a także do pracy naukowej w instytutach badawczych i wyższych uczelniach.

Warunki przyjęć:

http://www.pw.edu.pl/Kandydaci

Efekty uczenia się


Semestr 1:

Blok Grupa nazwa ECTS Wykłady Ćwiczenia Laboratoria Projekt Lekcje komputerowe Suma sylabus
Specjalność: Metody Sztucznej Inteligencji
(Rozwiń)
Metody Sztucznej InteligencjiWspólne Metody sztucznej inteligencji 2 4 15 15 0 30 0 60 sylabus
   Reprezentacja wiedzy 6 45 0 0 30 0 75 sylabus
   Wstęp do algorytmów ewolucyjnych 4 30 0 0 15 0 45 sylabus
   Zarządzanie przedsięwzięciami informatycznymi 4 30 0 0 30 0 60 sylabus
∑=18
Specjalność: Projektowanie systemów CAD/CAM
(Rozwiń)
Projektowanie systemów CAD/CAMWspólne Grafika komputerowa 2 5 30 0 30 0 0 60 sylabus
   Modelowanie geometryczne 1 6 45 30 30 0 0 105 sylabus
   Projektowanie systemów CAD/CAM 3 0 0 0 30 0 30 sylabus
   Zarządzanie przedsięwzięciami informatycznymi 4 30 0 0 30 0 60 sylabus
∑=18
WspólneWspólne Algorytmy zaawansowane 4 30 0 0 15 0 45 sylabus
   Przedmiot humanistyczny 2 0 30 0 0 0 30 sylabus
   Przedmiot obieralny 1 4 0 0 0 0 0 45 sylabus
∑=10
Suma semestr: ∑=

Semestr 2:

Blok Grupa nazwa ECTS Wykłady Ćwiczenia Laboratoria Projekt Lekcje komputerowe Suma sylabus
Specjalność: Metody Sztucznej Inteligencji
(Rozwiń)
Metody Sztucznej InteligencjiWspólne Fizyka 3 45 0 0 0 0 45 sylabus
   Grafika komputerowa 3D 4 30 0 15 0 0 45 sylabus
   Programowanie w LISP i PROLOG 5 15 0 0 30 0 45 sylabus
   Seminarium dyplomowe 1 2 0 30 0 0 0 30 sylabus
   Sieci neuronowe 6 45 0 0 30 0 75 sylabus
∑=20
Specjalność: Projektowanie systemów CAD/CAM
(Rozwiń)
Projektowanie systemów CAD/CAMWspólne Pracownia programowania VR 5 0 0 0 45 0 45 sylabus
   Programowanie urządzeń sterowanych numerycznie 6 30 30 30 0 0 90 sylabus
   Projektowanie środowiska wirtualnego 6 30 30 30 0 0 90 sylabus
   Seminarium dyplomowe 1 2 0 30 0 0 0 30 sylabus
∑=19
Specjalność: Przetwarzanie i analiza danych
(Rozwiń)
Przetwarzanie i analiza danychWspólne Fizyka 4 45 0 0 0 0 45 sylabus
   Przetwarzanie danych w platformach Big Data 4 15 0 30 0 0 45 sylabus
   Seminarium dyplomowe 1 2 0 30 0 0 0 30 sylabus
   Techniki wizualizacji danych 5 15 0 30 15 0 60 sylabus
   Warsztaty badawcze 4 3 0 3 55 0 60 sylabus
   Zaawansowane metody uczenia maszynowego 5 0 0 50 25 0 75 sylabus
∑=24
WspólneWspólne Programowanie matematyczne (tylko MSI i CC) 6 45 15 15 0 0 75 sylabus
   Przedmiot humanistyczny 3 0 30 0 0 0 30 sylabus
   Wychowanie fizyczne 0 0 30 0 0 0 30 sylabus
   Zaawansowane zagadnienia matematyki (blok obieralny) 4 30 15 0 0 0 45 sylabus
∑=13
Suma semestr: ∑=

Semestr 3:

Blok Grupa nazwa ECTS Wykłady Ćwiczenia Laboratoria Projekt Lekcje komputerowe Suma sylabus
Specjalność: Metody Sztucznej Inteligencji
(Rozwiń)
Metody Sztucznej InteligencjiWspólne Przedmiot obieralny 2 4 0 0 0 0 0 45 sylabus
   Przedmiot obieralny 4 4 0 0 0 0 0 45 sylabus
   Seminarium dyplomowe 2 2 0 30 0 0 0 30 sylabus
∑=10
Specjalność: Projektowanie systemów CAD/CAM
(Rozwiń)
Projektowanie systemów CAD/CAMWspólne Przedmiot obieralny 2 4 0 0 0 0 0 45 sylabus
   Seminarium dyplomowe 2 2 0 30 0 0 0 30 sylabus
   Wprowadzenie do termomechaniki ciał odkształcalnych 4 30 30 0 0 0 60 sylabus
∑=10
Specjalność: Przetwarzanie i analiza danych
(Rozwiń)
Przetwarzanie i analiza danychWspólne Projekt zespołowy – budowa systemu analizy danych 4 0 0 0 45 0 45 sylabus
   Seminarium dyplomowe 2 2 0 30 0 0 0 30 sylabus
   Zarządzanie przedsięwzięciami informatycznymi 4 30 0 0 30 0 60 sylabus
∑=10
WspólneWspólne Przedmiot obieralny 3 4 0 0 0 0 0 45 sylabus
   Przygotowanie pracy dyplomowej 16 0 0 0 0 0 180 sylabus
∑=20
Suma semestr: ∑=

Efekty kierunkowe

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt CC_W01
posiada pogłębioną wiedzę z matematyki w zakresie programowania liniowego i optymalizacji liniowej i nieliniowej; zna podstawy teorii liczb i możliwości jej wykorzystania w kryptografii
Efekt CC_W02
posiada podstawową wiedzę w zakresie fizyki klasycznej i geometrii różniczkowej; posiada wiedzę z zakresu mechaniki ciał odkształcalnych i zna podstawy numerycznego modelowania zagadnień tej dziedziny
Efekt CC_W03
posiada wiedzę o przydatnych algorytmach numerycznych i kombinatorycznych do modelowania sceny 3D
Efekt CC_W04
posiada wiedzę o przydatnych algorytmach numerycznych i kombinatorycznych modelowania przestrzeni konfiguracji takich jak: bryła sztywna lub łańcuch kinematyczny .
Efekt CC_W05
ma wiedzę o zasadach programowania równoległego i rozproszonego
Efekt CC_W06
zna zasady etyczne związane z wykonywaniem zawodu informatyka oraz rozumie konieczność rozważania społecznych skutków technologii informacyjnych
Efekt CC_W08
posiada wiedzę o przydatnych algorytmach numerycznych i kombinatorycznych modelowania pól wektorowych oraz sterowania w przestrzeniach stanu
Efekt CC_W09
posiada wiedzę o parametrach dynamiki interakcji użytkownika z środowiskiem wirtualnym
Efekt CC_W10
posiada wiedzę o podstawowych algorytmach numerycznych i kombinatorycznych modelowania pól tensorowych na rozmaitościach Riemanna
Efekt CC_W11
posiada wiedzę o zaawansowanej algorytmice; strukturach danych i metodach tworzenia algorytmów
Efekt CC_W12
zna metody zarządzania złożonymi przedsięwzięciami informatycznymi
Efekt CC_W13
ma szczegółową wiedzę o metodach grafiki komputerowej i przetwarzania scen 3D
Efekt CC_W14
posiada wiedzę w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej; praw własności intelektualnej; prawa autorskiego oraz zasobów informacji patentowej
Efekt PD_W01
Posiada pogłębioną wiedzę z matematyki, w tym z metod optymalizacji wykorzystywanych w uczeniu maszynowym
Efekt PD_W02
Posiada wiedzę z fizyki współczesnej
Efekt PD_W03
Posiada pogłębioną wiedzę na temat metod wnioskowania statystycznego
Efekt PD_W04
Posiada pogłębioną wiedzę nt. metod, technik, narzędzi i technologii inżynierskich stosowanych do tworzenia systemów przetwarzania danych Big Data
Efekt PD_W05
Ma wiedzę o zasadach przetwarzania równoległego i rozproszonego oraz zna metody, techniki, narzędzia i technologie inżynierskie stosowane do równoległego i rozproszonego przetwarzania danych w środowisku klastrowym
Efekt PD_W06
Zna zasady etyczne związane z wykonywaniem zawodu informatyka
Efekt PD_W07
Rozumie konieczność rozważania społecznych skutków rozwoju technologii informacyjnych
Efekt PD_W08
Posiada pogłębioną znajomość metod analizy danych w zastosowaniach praktycznych, z uwzględnieniem m.in. wstępnego przetwarzania danych
Efekt PD_W09
Zna zaawansowane metody wizualizacji danych
Efekt PD_W10
Zna zaawansowane metody uczenia maszynowego, metody ewolucyjne oraz metody inteligencji obliczeniowej
Efekt PD_W11
Posiada wiedzę o zaawansowanej algorytmice, strukturach danych i metodach tworzenia algorytmów
Efekt PD_W12
Zna metody zarządzania złożonymi przedsięwzięciami informatycznymi
Efekt PD_W13
Zna kluczowe języki programowania wykorzystywane w analizie danych, np. języki R, Python lub inne
Efekt PD_W14
Posiada wiedzę w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej, praw własności intelektualnej, prawa autorskiego oraz zasobów informacji patentowej
Efekt PD_W15
Zna metody filtrowania, agregacji i integracji zbiorów danych
Efekt PD_W16
Ma elementarną wiedzę w zakresie elektroniki i telekomunikacji, potrzebną do zrozumienia technik cyfrowych i zasad funkcjonowania współczesnych komputerów, a także sieci bezprzewodowych
Efekt PD_W17
Ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną w zakresie informatyki, w tym w zakresie języków i paradygmatów programowania, komunikacji człowiek-komputer, baz danych i inżynierii oprogramowania
Efekt PD_W18
Zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i technologie inżynierskie stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań informatycznych z zakresu budowy systemów komputerowych, sieci komputerowych i technologii sieciowych
Efekt SI_W01
posiada pogłębioną wiedzę z matematyki w zakresie programowania liniowego i optymalizacji liniowej i nieliniowej; zna podstawy teorii liczb i możliwości jej wykorzystania w kryptografii
Efekt SI_W02
posiada wiedzę z fizyki współczesnej
Efekt SI_W03
posiada szeroką wiedzę w zakresie teorii grafów
Efekt SI_W04
posiada wiedzę nt. tworzenia aplikacji wielowarstwowych z wykorzystaniem serwerów aplikacyjnych i standardów JAVA EE
Efekt SI_W05
ma wiedzę o zasadach programowania równoległego i rozproszonego
Efekt SI_W06
zna zasady etyczne związane z wykonywaniem zawodu informatyka oraz rozumie konieczność rozważania społecznych skutków technologii informacyjnych
Efekt SI_W08
zna metody wykorzystania inteligencji obliczeniowej w zastosowaniach ekonomicznych (Business Intelligence)
Efekt SI_W09
zna podstawowe systemy logiczne stosowane w sztucznej inteligencji oraz podstawowe metody reprezentacji wiedzy w tych systemach
Efekt SI_W10
zna zaawansowane metody uczenia maszynowego; metody ewolucyjne oraz metody inteligencji obliczeniowej
Efekt SI_W11
posiada wiedzę o zaawansowanej algorytmice; strukturach danych i metodach tworzenia algorytmów
Efekt SI_W12
zna metody zarządzania złożonymi przedsięwzięciami informatycznymi
Efekt SI_W13
zna języki Lisp; Prolog lub inne języki wykorzystywane w metodach sztucznej inteligencji
Efekt SI_W14
posiada wiedzę w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej; praw własności intelektualnej; prawa autorskiego oraz zasobów informacji patentowej

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt CC_U01
posiada umiejętność gromadzenia; selekcji i krytycznej interpretacji informacji technicznej oraz zdolność formułowania poglądów; idei; problemów i ich rozwiązań oraz zdolność ich wyrażania i prezentowania specjalistom i niespecjalistom
Efekt CC_U02
potrafi pracować indywidualnie; w zespole oraz kierować niedużym zespołem
Efekt CC_U03
potrafi bezproblemowo posługiwać się językiem angielskim w różnych obszarach tematycznych
Efekt CC_U04
potrafi samodzielnie określić kierunki dalszego uczenia się i realizować proces samokształcenia
Efekt CC_U05
potrafi zaprojektować system modelowania CAD
Efekt CC_U06
potrafi wykorzystać wiedzę matematyczną do analizy i optymalizacji rozwiązań informatycznych
Efekt CC_U07
potrafi projektować modele rzeczywistości wirtualnej
Efekt CC_U08
potrafi stawiać hipotezy na tematy inżynierskie i naukowe w obszarze informatyki
Efekt CC_U09
potrafi projektować wydajne algorytmy i uzasadniać ich poprawność; rozumie wpływ architektury komputera na wykonanie algorytmu oraz potrafi przeprowadzić analizę czasowej złożoności obliczeniowej algorytmu
Efekt CC_U10
potrafi wykonać wstępną analizę ekonomiczną przedsięwzięcia informatycznego
Efekt CC_U11
potrafi analizować algorytmy wielowątkowe oraz wykorzystać możliwości programowania równoległego do rozwiązywania złożonych problemów
Efekt CC_U12
potrafi wykorzystać architekturę GPU do stworzenia algorytmów
Efekt CC_U13
potrafi formułować i rozwiązywać złożone zadania numerycznej symulacji i analizy procesów technicznych (MES; CAE)
Efekt CC_U14
posiada umiejętność przetwarzania tekstów o sformalizowanej strukturze
Efekt CC_U15
potrafi zaprojektować system modelowania CAM w zakresie programowania urządzeń sterowanych numerycznie
Efekt CC_U16
potrafi zaprojektować wydajne algorytmy wyświetlania scen 3D z uwzględnieniem wymagań technicznych i aspektów pozatechnicznych
Efekt CC_U17
dostrzega ograniczenia i słabe strony istniejących narzędzi informatycznych
Efekt CC_U18
potrafi zaprojektować poprawną dynamicznie interakcję użytkownika z systemem czasu rzeczywistego
Efekt CC_U19
rozumie i potrafi biegle posługiwać się zaawansowanymi pojęciami mechaniki w kontekście symulacji procesów technicznych
Efekt CC_U20
potrafi zredagować i przeanalizować wymagania w przedsięwzięciach związanych z wizualizacją komputerową
Efekt CC_U21
potrafi zdefiniować fazy realizacji oraz praktycznie przeprowadzić złożone przedsięwzięcie informatyczne
Efekt CC_U22
jest przygotowany do pracy w środowisku przemysłowym; zna podstawowe zasady bezpieczeństwa i higieny pracy
Efekt CC_U23
Jest przygotowany do prac informatycznych w zespole badawczym w zakresie mechaniki klasycznej
Efekt PD_U01
Posiada umiejętność gromadzenia, selekcji i krytycznej interpretacji informacji technicznej oraz zdolność formułowania poglądów, idei, problemów i ich rozwiązań oraz zdolność ich wyrażania i prezentowania specjalistom i niespecjalistom
Efekt PD_U02
Potrafi pracować indywidualnie, w zespole oraz kierować niedużym zespołem
Efekt PD_U03
Potrafi bezproblemowo posługiwać się językiem angielskim w różnych obszarach tematycznych
Efekt PD_U04
Potrafi samodzielnie określić kierunki dalszego uczenia się i realizować proces samokształcenia
Efekt PD_U05
Potrafi stosować metody uczenia maszynowego
Efekt PD_U06
Potrafi wykorzystać metody wnioskowania statystycznego w budowie rozwiązań informatycznych
Efekt PD_U07
Potrafi stworzyć system gromadzenia i analizy danych Big Data
Efekt PD_U08
Potrafi stawiać hipotezy na tematy inżynierskie i naukowe w obszarze informatyki
Efekt PD_U09
Potrafi projektować wydajne metody przetwarzania danych i rozumie wpływ architektury systemu na wykonanie tych metod
Efekt PD_U10
Potrafi wykonać wstępną analizę ekonomiczną przedsięwzięcia informatycznego
Efekt PD_U11
Potrafi wykorzystać możliwości równoległego przetwarzania danych do rozwiązywania złożonych problemów
Efekt PD_U12
Potrafi wykorzystać architekturę klastrową do składowania danych i tworzenia algorytmów
Efekt PD_U13
Potrafi zaprojektować system wykorzystujący metody klasyfikacji i regresji
Efekt PD_U14
Potrafi ocenić jakość systemów wspomagania decyzji wykorzystujących metody uczenia maszynowego
Efekt PD_U15
Potrafi projektować systemy wspomagania podejmowania decyzji
Efekt PD_U16
Potrafi tworzyć systemy informatyczne wykorzystujące metody optymalizacji
Efekt PD_U17
Dostrzega ograniczenia i słabe strony istniejących narzędzi informatycznych
Efekt PD_U18
Potrafi wykonać wizualizację danych o złożonej strukturze i o wysokim wymiarze
Efekt PD_U19
Potrafi przedstawić wyniki analizy danych w sposób czytelny dla odbiorcy
Efekt PD_U20
Potrafi zredagować i przeanalizować wymagania w przedsięwzięciach związanych z wizualizacją komputerową
Efekt PD_U21
Potrafi zdefiniować fazy realizacji oraz praktycznie przeprowadzić złożone przedsięwzięcie informatyczne
Efekt PD_U22
Jest przygotowany do pracy w środowisku przemysłowym, zna podstawowe zasady bezpieczeństwa i higieny pracy
Efekt PD_U23
Potrafi stosować metody analizy danych w problemach z obszaru zarządzania
Efekt PD_U24
Ma umiejętność projektowania sieci komputerowych; potrafi pełnić funkcję administratora sieci komputerowej i zabezpieczyć dane przed nieuprawnionym odczytem
Efekt PD_U25
Ma umiejętność rozwiązywania zagadnień z zakresu komunikacji człowiek-komputer, formułowania algorytmów i projektowania złożonych lub nietypowych systemów informatycznych
Efekt PD_U26
Potrafi stworzyć model obiektowy prostego systemu
Efekt PD_U27
Potrafi sformułować specyfikację systemów informatycznych w odniesieniu do sprzętu, oprogramowania systemowego i cech funkcjonalnych aplikacji
Efekt PD_U28
Potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować system informatyczny, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Efekt SI_U01
posiada umiejętność gromadzenia; selekcji i krytycznej interpretacji informacji technicznej oraz zdolność formułowania poglądów; idei; problemów i ich rozwiązań oraz zdolność ich wyrażania i prezentowania specjalistom i niespecjalistom
Efekt SI_U02
potrafi pracować indywidualnie; w zespole oraz kierować niedużym zespołem
Efekt SI_U03
potrafi bezproblemowo posługiwać się językiem angielskim w różnych obszarach tematycznych
Efekt SI_U04
potrafi samodzielnie określić kierunki dalszego uczenia się i realizować proces samokształcenia
Efekt SI_U05
potrafi stosować metody automatycznego wnioskowania i zasady rezolucji stworzyć model przeszukiwania heurystycznego dla grafów (OR; AND/OR)
Efekt SI_U06
potrafi wykorzystać wiedzę matematyczną do analizy i optymalizacji rozwiązań informatycznych
Efekt SI_U08
potrafi stawiać hipotezy na tematy inżynierskie i naukowe w obszarze informatyki
Efekt SI_U09
potrafi projektować wydajne algorytmy i uzasadniać ich poprawność; rozumie wpływ architektury komputera na wykonanie algorytmu oraz potrafi przeprowadzić analizę czasowej złożoności obliczeniowej algorytmu
Efekt SI_U10
potrafi wykonać wstępną analizę ekonomiczną przedsięwzięcia informatycznego
Efekt SI_U11
potrafi analizować algorytmy wielowątkowe oraz wykorzystać możliwości programowania równoległego do rozwiązywania złożonych problemów
Efekt SI_U12
potrafi wykorzystać architekturę GPU do stworzenia algorytmów
Efekt SI_U13
potrafi zaprojektować efektywne języki komunikacji użytkownika z zaawansowanymi systemami informatycznymi (bazy wiedzy; MAS)
Efekt SI_U14
posiada umiejętność przetwarzania tekstów o sformalizowanej strukturze
Efekt SI_U15
potrafi projektować systemy informatyczne wykorzystujące sztuczne sieci neuronowe
Efekt SI_U16
potrafi projektować systemy informatyczne oparte o algorytmy genetyczne i metody ewolucyjne
Efekt SI_U17
dostrzega ograniczenia i słabe strony istniejących narzędzi informatycznych
Efekt SI_U18
potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę do zbudowania systemu ekspertowego oraz bazy wiedzy
Efekt SI_U19
potrafi wykorzystać agentów programowych jako metodologię tworzenia oprogramowania
Efekt SI_U20
potrafi zredagować i przeanalizować wymagania w przedsięwzięciach związanych z wizualizacją komputerową
Efekt SI_U21
potrafi zdefiniować fazy realizacji oraz praktycznie przeprowadzić złożone przedsięwzięcie informatyczne
Efekt SI_U22
Jest przygotowany do pracy w środowisku przemysłowym; zna podstawowe zasady bezpieczeństwa i higieny pracy
Efekt SI_U23
potrafi stosować metody sztucznej inteligencji w problemach z obszaru zarządzania

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt CC_K01
posiada zdolność do kontynuacji kształcenia oraz świadomość potrzeby samokształcenia w ramach procesu kształcenia ustawicznego
Efekt CC_K02
ma świadomość wpływu nauki i techniki na środowisko naturalne i funkcjonowanie społeczeństwa
Efekt CC_K03
ma świadomość ważności zachowywania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej
Efekt CC_K04
ma świadomość odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania w ramach pracy zespołowej
Efekt CC_K05
potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Efekt CC_K06
rozumie społeczne konsekwencje przenikania technologii komputerowych i telekomunikacyjnych do wszystkich aspektów życia społecznego; potrzebę przekazywania społeczeństwu – m.in. poprzez środki masowego przekazu – informacji o osiągnięciach informatyki i innych aspektach działalności informatyka oraz potrafi przekazać takie informacje w sposób powszechnie zrozumiały
Efekt CC_K07
potrafi stosować w praktyce techniki zarządzania projektami informatycznymi
Efekt CC_K08
potrafi posługiwać się językiem angielskim w stopniu umożliwiającym bezproblemową komunikację w zakresie zagadnień zawodowych
Efekt PD_K01
Posiada zdolność do kontynuacji kształcenia oraz świadomość potrzeby samokształcenia w ramach procesu kształcenia ustawicznego
Efekt PD_K02
Ma świadomość wpływu nauki i techniki na środowisko naturalne i funkcjonowanie społeczeństwa
Efekt PD_K03
Ma świadomość ważności zachowywania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej
Efekt PD_K04
Ma świadomość odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania w ramach pracy zespołowej
Efekt PD_K05
Potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Efekt PD_K06
Rozumie społeczne konsekwencje przenikania technologii komputerowych i telekomunikacyjnych do wszystkich aspektów życia społecznego; potrzebę przekazywania społeczeństwu – m.in. poprzez środki masowego przekazu – informacji o osiągnięciach informatyki i innych aspektach działalności informatyka oraz potrafi przekazać takie informacje w sposób powszechnie zrozumiały
Efekt PD_K07
Potrafi stosować w praktyce techniki zarządzania projektami informatycznymi
Efekt PD_K08
Potrafi posługiwać się językiem angielskim w stopniu umożliwiającym bezproblemową komunikację w zakresie zagadnień zawodowych
Efekt SI_K01
posiada zdolność do kontynuacji kształcenia oraz świadomość potrzeby samokształcenia w ramach procesu kształcenia ustawicznego
Efekt SI_K02
ma świadomość wpływu nauki i techniki na środowisko naturalne i funkcjonowanie społeczeństwa
Efekt SI_K03
ma świadomość ważności zachowywania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej
Efekt SI_K04
ma świadomość odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania w ramach pracy zespołowej
Efekt SI_K05
potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Efekt SI_K06
rozumie społeczne konsekwencje przenikania technologii komputerowych i telekomunikacyjnych do wszystkich aspektów życia społecznego; potrzebę przekazywania społeczeństwu – m.in. poprzez środki masowego przekazu – informacji o osiągnięciach informatyki i innych aspektach działalności informatyka oraz potrafi przekazać takie informacje w sposób powszechnie zrozumiały
Efekt SI_K07
potrafi stosować w praktyce techniki zarządzania projektami informatycznymi
Efekt SI_K08
potrafi posługiwać się językiem angielskim w stopniu umożliwiającym bezproblemową komunikację w zakresie zagadnień zawodowych