Program | Wydział | Rok akademicki | Stopień |
---|---|---|---|
Transport | Wydział Transportu | 2017/2018 | mgr |
Rodzaj | Kierunek | Koordynator ECTS | |
Niestacjonarne zaoczne | Transport | Prodziekan ds. Kształcenia |
Cele:
Studia drugiego stopnia o profilu ogólnoakademickim na kierunku Transport kształtują i rozszerzają wiedzę o systemach transportowych i systemach logistycznych, systemach zarządzania, o technicznych środkach transportu, ich bezpiecznym i efektywnym wykorzystaniu, o analizie, modelowaniu i ocenie systemów transportowych i logistycznych, o technologii przewozów i technologii magazynowania oraz o systemach kierowania i sterowania ruchem pojazdów dla zapewnienia przewozów z efektywnym wykorzystaniem środków technicznych, przy zapewnieniu właściwego bezpieczeństwa i niezawodności procesu transportowego. Efekty kształcenia dotyczą projektowania, tworzenia, modernizacji, wdrażania, zarządzania i eksploatacji systemów transportowych i systemów logistycznych. Nabyte umiejętności i kompetencje społeczne są wykorzystywane w transporcie drogowym, kolejowym, lotniczym i wewnątrzzakładowym. Efekty kształcenia wspólne dla wszystkich absolwentów kierunku Transport są rozwijane w ramach specjalności odpowiadających problemowo podstawowym obszarom działalności zawodowej magistra inżyniera transportu. Studia drugiego stopnia prowadzone są w zakresie specjalności: Audyt logistyczny, Diagnostyka samochodowa, Inteligentne systemy transportowe, Inżynieria eksploatacji pojazdów samochodowych, Logistyka i technologia transportu kolejowego, Logistyka i technologia transportu samochodowego, Logistyka i technologia transportu wewnętrznego i magazynowania, Rzeczoznawstwo samochodowe, Sterowanie ruchem kolejowym, Sterowanie ruchem drogowym, Sterowanie ruchem lotniczym. Miejscem pracy absolwenta Wydziału Transportu Politechniki Warszawskiej są te działy gospodarki narodowej, gdzie występują i są rozwiązywane problemy przemieszczania ludzi i ładunków. Są to instytucje i przedsiębiorstwa zajmujące się projektowaniem, budową, modernizacją, eksploatacją i rozwojem systemów transportowych oraz ich infrastruktury, układów i środków transportu. Wszędzie tam inżynierowie transportu współpracują ze specjalistami z zakresu urbanistyki, budownictwa, energetyki, budowy maszyn, teleinformatyki, ekonomii, ergonomii, socjologii, ochrony środowiska oraz wojskiem i służbami państwowymi (policja, straż pożarna, straż graniczna). Dotyczy to także etapu prac studialnych, formułowania koncepcji programowo-przestrzennych, opracowania programów funkcjonalno-użytkowych oraz wstępnych projektów technologicznych i organizacyjnych, projektów budowlanych i wykonawczych układów komunikacyjnych i obiektów zaplecza technicznego transportu oraz projektów w zakresie koncepcji i założeń techniczno-użytkowych środków transportu.
Warunki przyjęć:
O przyjęcie na studia drugiego stopnia mogą się ubiegać absolwenci studiów pierwszego stopnia (stacjonarnych i niestacjonarnych) kierunku Transport oraz innych kierunków technicznych. Kandydaci mogą być zobowiązani do zaliczenia dodatkowo przedmiotów ze studiów pierwszego stopnia, aby uzyskać kompetencje właściwe dla absolwenta studiów drugiego stopnia na kierunku Transport, w wymiarze nie większym niż 30 punktów ECTS. Studenci i kandydaci na studia drugiego stopnia, którzy zmienili (zamierzają zmienić) kierunek studiów lub specjalność na kierunku Transport, również na własną prośbę mogą uzyskać zgodę Dziekana na uzupełnienie wiedzy i umiejętności ze studiów pierwszego stopnia. Decyzja o przyjęciu jest podejmowana na podstawie postępowania kwalifikacyjnego, przeprowadzanego przez Wydziałową Komisję Rekrutacyjną i obejmującego w pierwszym etapie analizę złożonych przez kandydata dokumentów oraz ustalenie potrzeby realizacji dodatkowych zajęć przez studenta. Szczegółowe zasady warunków przyjęć są dostępne na stronie https://www.pw.edu.pl/Kandydaci
Efekty uczenia się
Semestr 1: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Specjalność: Audyt logistyczny
(Rozwiń)
|
||||||||||
Audyt logistyczny | Specjalnościowe | Kształtowanie kosztów logistycznych | 2 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 18 | sylabus |
  |   | Kształtowanie systemów logistycznych I | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
  |   | Organizacja i zarządzanie procesem spedycyjnym | 4 | 30 | 0 | 30 | 0 | 0 | 36 | sylabus |
∑=8 | ||||||||||
Specjalność: Diagnostyka samochodowa
(Rozwiń)
|
||||||||||
Diagnostyka samochodowa | Specjalnościowe | Identyfikacja i ocena stanu technicznego pojazdów samochodowych | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Systemy pomiarowe w motoryzacji | 3 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
  |   | Technika samochodowa | 3 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 27 | sylabus |
  |   | Technologia napraw pojazdów samochodowych | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
∑=9 | ||||||||||
Specjalność: Inteligentne systemy transportowe
(Rozwiń)
|
||||||||||
Inteligentne systemy transportowe | Specjalnościowe | Architektura inteligentnych systemów transportowych | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
  |   | Automatyka I | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
  |   | Elektroniczne systemy bezpieczeństwa w transporcie | 2 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
  |   | Lokalizacja i zarządzanie środkami transportu | 2 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
∑=8 | ||||||||||
Specjalność: Inżynieria eksploatacji pojazdów samochodowych
(Rozwiń)
|
||||||||||
Inżynieria eksploatacji pojazdów samochodowych | Specjalnościowe | Dynamika samochodu | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
  |   | Systemy pomiarowe w motoryzacji | 3 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
  |   | Technika samochodowa | 3 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 27 | sylabus |
∑=8 | ||||||||||
Specjalność: Logistyka i technologia transportu kolejowego
(Rozwiń)
|
||||||||||
Logistyka i technologia transportu kolejowego | Specjalnościowe | Infrastruktura transportu kolejowego | 2 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 18 | sylabus |
  |   | Kształtowanie systemów logistycznych I | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
  |   | Organizacja i zarządzanie procesem spedycyjnym | 4 | 30 | 0 | 30 | 0 | 0 | 36 | sylabus |
∑=8 | ||||||||||
Specjalność: Logistyka i technologia transportu samochodowego
(Rozwiń)
|
||||||||||
Logistyka i technologia transportu samochodowego | Specjalnościowe | Infrastruktura transportu drogowego | 2 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 18 | sylabus |
  |   | Kształtowanie systemów logistycznych I | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
  |   | Organizacja i zarządzanie procesem spedycyjnym | 4 | 30 | 0 | 30 | 0 | 0 | 36 | sylabus |
∑=8 | ||||||||||
Specjalność: Logistyka i technologia transportu wewnętrznego i magazynowania
(Rozwiń)
|
||||||||||
Logistyka i technologia transportu wewnętrznego i magazynowania | Specjalnościowe | Kształtowanie systemów logistycznych I | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
  |   | Organizacja i zarządzanie procesem spedycyjnym | 4 | 30 | 0 | 30 | 0 | 0 | 36 | sylabus |
  |   | Technologia transportu wewnętrznego i magazynowania | 2 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 18 | sylabus |
∑=8 | ||||||||||
Specjalność: Rzeczoznawstwo samochodowe
(Rozwiń)
|
||||||||||
Rzeczoznawstwo samochodowe | Specjalnościowe | Dynamika samochodu | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
  |   | Identyfikacja i ocena stanu technicznego pojazdów samochodowych | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 9 | sylabus |
  |   | Technika samochodowa | 3 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 27 | sylabus |
  |   | Technologia napraw pojazdów samochodowych | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
∑=8 | ||||||||||
Specjalność: Sterowanie ruchem drogowym
(Rozwiń)
|
||||||||||
Sterowanie ruchem drogowym | Specjalnościowe | Automatyka I | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
  |   | Procesy ruchu drogowego I | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
  |   | Urządzenia i systemy sterowania ruchem drogowym I | 4 | 15 | 0 | 30 | 0 | 0 | 27 | sylabus |
∑=8 | ||||||||||
Specjalność: Sterowanie ruchem kolejowym
(Rozwiń)
|
||||||||||
Sterowanie ruchem kolejowym | Specjalnościowe | Automatyka I | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
  |   | Inżynieria sterowania ruchem kolejowym I | 3 | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
  |   | Pojazdy szynowe i trakcja | 1 | 0 | 0 | 0 | 15 | 0 | 9 | sylabus |
  |   | Systemy kierowania i sterowania ruchem kolejowym I | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
∑=8 | ||||||||||
Specjalność: Sterowanie ruchem lotniczym
(Rozwiń)
|
||||||||||
Sterowanie ruchem lotniczym | Specjalnościowe | Automatyka I | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
  |   | Budowa i eksploatacja lotnisk | 2 | 0 | 0 | 0 | 30 | 0 | 18 | sylabus |
  |   | Budowa i eksploatacja statków powietrznych | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
  |   | Nawigacja lotnicza I | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
∑=8 | ||||||||||
Kierunkowe | Obowiązkowe | Mechanika stosowana | 3 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
  |   | Modelowanie procesów transportowych I | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
  |   | Teoria niezawodności i bezpieczeństwa | 3 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
∑=8 | ||||||||||
Podstawowe | Obowiązkowe | Metody matematyczne w transporcie | 4 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 27 | sylabus |
  |   | Wybrane działy matematyki stosowanej I | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
∑=6 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 2: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Specjalność: Audyt logistyczny
(Rozwiń)
|
||||||||||
Audyt logistyczny | Specjalnościowe | Kształtowanie systemów logistycznych II | 1 | 0 | 0 | 0 | 15 | 0 | 9 | sylabus |
  |   | Metody oceny rozwiązań projektowych | 1 | 0 | 15 | 0 | 0 | 0 | 9 | sylabus |
  |   | Procedury analityczne audytu logistycznego I | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
  |   | Projektowanie terminali transportu intermodalnego | 3 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 18 | sylabus |
∑=7 | ||||||||||
Specjalność: Diagnostyka samochodowa
(Rozwiń)
|
||||||||||
Diagnostyka samochodowa | Specjalnościowe | Materiały eksploatacyjne I | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 9 | sylabus |
  |   | Materiały eksploatacyjne II | 1 | 0 | 0 | 15 | 0 | 0 | 9 | sylabus |
  |   | Metody i urządzenia diagnostyki samochodowej I | 2 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
  |   | Podstawy prawne funkcjonowania i wyposażenie stacji kontroli pojazdów | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
∑=6 | ||||||||||
Specjalność: Inteligentne systemy transportowe
(Rozwiń)
|
||||||||||
Inteligentne systemy transportowe | Specjalnościowe | Automatyka II | 1 | 0 | 0 | 15 | 0 | 0 | 9 | sylabus |
  |   | Inteligentne systemy sterowania i diagnostyki | 3 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
  |   | Środowisko telekomunikacyjne ITS | 3 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
∑=7 | ||||||||||
Specjalność: Inżynieria eksploatacji pojazdów samochodowych
(Rozwiń)
|
||||||||||
Inżynieria eksploatacji pojazdów samochodowych | Specjalnościowe | Materiały eksploatacyjne I | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 9 | sylabus |
  |   | Materiały eksploatacyjne II | 1 | 0 | 0 | 15 | 0 | 0 | 9 | sylabus |
  |   | Metody i urządzenia diagnostyki samochodowej I | 2 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
  |   | Rzeczoznawstwo samochodowe | 3 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 27 | sylabus |
∑=7 | ||||||||||
Specjalność: Logistyka i technologia transportu kolejowego
(Rozwiń)
|
||||||||||
Logistyka i technologia transportu kolejowego | Specjalnościowe | Eksploatacja taboru kolejowego | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
  |   | Kształtowanie systemów logistycznych II | 1 | 0 | 0 | 0 | 15 | 0 | 9 | sylabus |
  |   | Metody oceny rozwiązań projektowych | 1 | 0 | 15 | 0 | 0 | 0 | 9 | sylabus |
  |   | Projektowanie terminali transportu intermodalnego | 3 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 18 | sylabus |
∑=7 | ||||||||||
Specjalność: Logistyka i technologia transportu samochodowego
(Rozwiń)
|
||||||||||
Logistyka i technologia transportu samochodowego | Specjalnościowe | Eksploatacja pojazdów samochodowych | 2 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
  |   | Kształtowanie systemów logistycznych II | 1 | 0 | 0 | 0 | 15 | 0 | 9 | sylabus |
  |   | Metody oceny rozwiązań projektowych | 1 | 0 | 15 | 0 | 0 | 0 | 9 | sylabus |
  |   | Projektowanie terminali transportu intermodalnego | 3 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 18 | sylabus |
∑=7 | ||||||||||
Specjalność: Logistyka i technologia transportu wewnętrznego i magazynowania
(Rozwiń)
|
||||||||||
Logistyka i technologia transportu wewnętrznego i magazynowania | Specjalnościowe | Eksploatacja środków transportu wewnętrznego | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
  |   | Kształtowanie systemów logistycznych II | 1 | 0 | 0 | 0 | 15 | 0 | 9 | sylabus |
  |   | Metody oceny rozwiązań projektowych | 1 | 0 | 15 | 0 | 0 | 0 | 9 | sylabus |
  |   | Projektowanie terminali transportu intermodalnego | 3 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 18 | sylabus |
∑=7 | ||||||||||
Specjalność: Rzeczoznawstwo samochodowe
(Rozwiń)
|
||||||||||
Rzeczoznawstwo samochodowe | Specjalnościowe | Materiały eksploatacyjne I | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 9 | sylabus |
  |   | Materiały eksploatacyjne II | 1 | 0 | 0 | 15 | 0 | 0 | 9 | sylabus |
  |   | Metody i urządzenia diagnostyki samochodowej I | 2 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
  |   | Rzeczoznawstwo samochodowe | 3 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 27 | sylabus |
∑=7 | ||||||||||
Specjalność: Sterowanie ruchem drogowym
(Rozwiń)
|
||||||||||
Sterowanie ruchem drogowym | Specjalnościowe | Automatyka II | 1 | 0 | 0 | 15 | 0 | 0 | 9 | sylabus |
  |   | Cyfrowe systemy sterowania I | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
  |   | Procesy ruchu drogowego II | 2 | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
  |   | Urządzenia i systemy sterowania ruchem drogowym II | 2 | 0 | 0 | 0 | 15 | 0 | 9 | sylabus |
∑=7 | ||||||||||
Specjalność: Sterowanie ruchem kolejowym
(Rozwiń)
|
||||||||||
Sterowanie ruchem kolejowym | Specjalnościowe | Systemy kierowania i sterowania ruchem kolejowym II | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
  |   | Automatyka II | 1 | 0 | 0 | 15 | 0 | 0 | 9 | sylabus |
  |   | Cyfrowe systemy sterowania I | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
  |   | Inżynieria sterowania ruchem kolejowym II | 3 | 0 | 0 | 0 | 30 | 0 | 18 | sylabus |
∑=8 | ||||||||||
Specjalność: Sterowanie ruchem lotniczym
(Rozwiń)
|
||||||||||
Sterowanie ruchem lotniczym | Specjalnościowe | Automatyka II | 1 | 0 | 0 | 15 | 0 | 0 | 9 | sylabus |
  |   | Cyfrowe systemy sterowania I | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
  |   | Inżynieria ruchu lotniczego | 3 | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
  |   | Nawigacja lotnicza II | 2 | 0 | 0 | 0 | 15 | 0 | 9 | sylabus |
∑=8 | ||||||||||
Kierunkowe | Obowiązkowe | Sterowanie i zarządzanie ruchem | 3 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 27 | sylabus |
  |   | Systemy pomiarowe | 3 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
  |   | Systemy teleinformatyczne | 2 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
∑=8 | ||||||||||
Podstawowe | Obowiązkowe | Fizyka współczesna | 3 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 27 | sylabus |
  |   | Wybrane działy informatyki stosowanej | 2 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
  |   | Wybrane działy matematyki stosowanej II | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
∑=7 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 3: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Specjalność: Audyt logistyczny
(Rozwiń)
|
||||||||||
Audyt logistyczny | Specjalnościowe | Gospodarka zapasami | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
  |   | Metody prognozowania w transporcie | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
  |   | Modelowanie procesów transportowych II | 2 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
  |   | Procedury analityczne audytu logistycznego II | 2 | 0 | 0 | 0 | 15 | 0 | 9 | sylabus |
∑=8 | ||||||||||
Specjalność: Diagnostyka samochodowa
(Rozwiń)
|
||||||||||
Diagnostyka samochodowa | Specjalnościowe | Kosztorysowanie napraw oraz wycena pojazdów samochodowych | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
  |   | Metody i urządzenia diagnostyki samochodowej II | 3 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
  |   | Obiekty zaplecza technicznego motoryzacji | 3 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 27 | sylabus |
∑=8 | ||||||||||
Specjalność: Inteligentne systemy transportowe
(Rozwiń)
|
||||||||||
Inteligentne systemy transportowe | Specjalnościowe | Analiza obrazów i sygnałów w ITS | 2 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
  |   | Automatyka III | 1 | 0 | 0 | 0 | 15 | 0 | 9 | sylabus |
  |   | Bezpieczeństwo informacyjne ITS | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
  |   | Projektowanie elementów ITS | 3 | 15 | 0 | 0 | 30 | 0 | 27 | sylabus |
∑=8 | ||||||||||
Specjalność: Inżynieria eksploatacji pojazdów samochodowych
(Rozwiń)
|
||||||||||
Inżynieria eksploatacji pojazdów samochodowych | Specjalnościowe | Obiekty zaplecza technicznego motoryzacji | 3 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 27 | sylabus |
  |   | Ruch drogowy | 3 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
  |   | Technologia transportu samochodowego | 2 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 18 | sylabus |
∑=8 | ||||||||||
Specjalność: Logistyka i technologia transportu kolejowego
(Rozwiń)
|
||||||||||
Logistyka i technologia transportu kolejowego | Specjalnościowe | Metody prognozowania w transporcie | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
  |   | Modelowanie procesów transportowych II | 2 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
  |   | Technologia i organizacja przewozów kolejowych | 4 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 27 | sylabus |
∑=8 | ||||||||||
Specjalność: Logistyka i technologia transportu samochodowego
(Rozwiń)
|
||||||||||
Logistyka i technologia transportu samochodowego | Specjalnościowe | Metody prognozowania w transporcie | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
  |   | Modelowanie procesów transportowych II | 2 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
  |   | Technologia i organizacja przewozów samochodowych | 4 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 27 | sylabus |
∑=8 | ||||||||||
Specjalność: Logistyka i technologia transportu wewnętrznego i magazynowania
(Rozwiń)
|
||||||||||
Logistyka i technologia transportu wewnętrznego i magazynowania | Specjalnościowe | Metody prognozowania w transporcie | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
  |   | Modelowanie procesów transportowych II | 2 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
  |   | Wymiarowanie systemów logistycznych | 4 | 15 | 0 | 0 | 30 | 0 | 27 | sylabus |
∑=8 | ||||||||||
Specjalność: Rzeczoznawstwo samochodowe
(Rozwiń)
|
||||||||||
Rzeczoznawstwo samochodowe | Specjalnościowe | Kosztorysowanie napraw oraz wycena pojazdów samochodowych | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
  |   | Rekonstrukcja wypadków drogowych | 3 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
  |   | Ruch drogowy | 3 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
∑=8 | ||||||||||
Specjalność: Sterowanie ruchem drogowym
(Rozwiń)
|
||||||||||
Sterowanie ruchem drogowym | Specjalnościowe | Automatyka III | 1 | 0 | 0 | 0 | 15 | 0 | 9 | sylabus |
  |   | Bezpieczeństwo w systemach kierowania i sterowania ruchem | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
  |   | Cyfrowe systemy sterowania II | 2 | 0 | 0 | 0 | 30 | 0 | 18 | sylabus |
  |   | Systemy transportu miejskiego | 3 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 27 | sylabus |
∑=8 | ||||||||||
Specjalność: Sterowanie ruchem kolejowym
(Rozwiń)
|
||||||||||
Sterowanie ruchem kolejowym | Specjalnościowe | Automatyka III | 1 | 0 | 0 | 0 | 15 | 0 | 9 | sylabus |
  |   | Bezpieczeństwo w systemach kierowania i sterowania ruchem | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
  |   | Cyfrowe systemy sterowania II | 2 | 0 | 0 | 0 | 30 | 0 | 18 | sylabus |
  |   | Systemy kierowania i sterowania ruchem kolejowym III | 2 | 0 | 0 | 0 | 30 | 0 | 18 | sylabus |
∑=7 | ||||||||||
Specjalność: Sterowanie ruchem lotniczym
(Rozwiń)
|
||||||||||
Sterowanie ruchem lotniczym | Specjalnościowe | Automatyka III | 1 | 0 | 0 | 0 | 15 | 0 | 9 | sylabus |
  |   | Bezpieczeństwo w systemach kierowania i sterowania ruchem | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
  |   | Cyfrowe systemy sterowania II | 2 | 0 | 0 | 0 | 30 | 0 | 18 | sylabus |
  |   | Systemy zarządzania ruchem lotniczym | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
∑=7 | ||||||||||
Kierunkowe | Obieralne | Praktyka dyplomowa | 2 | 0 | 0 | 0 | 1200 | 0 | 0 | sylabus |
  | Obowiązkowe | Praca przejściowa | 5 | 0 | 0 | 0 | 60 | 0 | 36 | sylabus |
∑=5 | ||||||||||
Obieralne HES | Obieralne | Przedmiot obieralny humanistyczno-ekonomiczno-społeczny I | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
  |   | Historia transportu | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
  |   | Podstawy obsługi klienta w transporcie | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
∑=3 | ||||||||||
Obieralne I, II | Obieralne | Przedmiot obieralny I | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
  |   | Przedmiot obieralny II | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
  |   | Bezpieczeństwo powszechne i ochrona transportu | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
  |   | Europejski system sterowania pociągiem (ETCS) | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
  |   | Organizacja i technologia morskich przewozów kontenerowych | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
  |   | Podstawy technologii budowy dróg samochodowych | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
  |   | Standardy systemów zarządzania w transporcie | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
  |   | Systemy zarządzania jakością w transporcie | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
  |   | Teoria i praktyka procesów decyzyjnych | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
∑=4 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 4: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Języki obce | Obieralne | Język obcy | 2 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
∑=2 | ||||||||||
Kierunkowe | Obieralne | Praca dyplomowa magisterska | 20 | 0 | 0 | 0 | 30 | 0 | 18 | sylabus |
  |   | Seminarium dyplomowe magisterskie | 2 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
∑=22 | ||||||||||
Obieralne HES | Obieralne | Przedmiot obieralny humanistyczno-ekonomiczno-społeczny II | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
  |   | Techniki prezentacji audiowizualnej i pisemnej z elementami prawno-autorskimi | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 18 | sylabus |
∑=2 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= |
Efekty kierunkowe
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt Tr2A_W01
- Absolwent ma zaawansowaną wiedzę szczegółową w wybranym zakresie matematyki, przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań związanych z kierunkiem Transport, obejmującą: aproksymację wielkości matematycznych przy użyciu metod Monte Carlo, jednowymiarowe procesy stochastyczne oraz ich zastosowania w technice, funkcje zespolone i przekształcenia całkowe oraz wielowymiarową analizę statystyczną, jak również zastosowanie metod matematycznych w transporcie.
- Efekt Tr2A_W02
- Absolwent ma zaawansowaną wiedzę ogólną z zakresu mechaniki przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań związanych z kierunkiem studiów Transport, w tym wiedzę dotyczącą: podstaw mechaniki analitycznej, układów drgających, elementów analizy i syntezy układów dynamicznych stosowanych w technicznych środkach transportu.
- Efekt Tr2A_W03
- Absolwent ma zaawansowaną wiedzę ogólną z zakresu fizyki przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań związanych z kierunkiem studiów Transport, obejmującą mechanikę kwantową oraz znajomość budowy urządzeń nanowymiarowych.
- Efekt Tr2A_W04
- Absolwent ma zaawansowaną wiedzę ogólną z zakresu informatyki oraz telekomunikacji przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań związanych z kierunkiem studiów Transport, w tym widzę dotyczącą zasad zaawansowanego programowania sieciowego oraz technologii i technik funkcjonowania systemów i sieci teleinformatycznych wykorzystywanych dla potrzeb organizacji i kierowania transportem.
- Efekt Tr2A_W05
- Absolwent zna i rozumie w pogłębionym stopniu wybrane fakty, obiekty i zjawiska oraz dotyczące ich teorie wyjaśniające złożone zależności między nimi, stanowiące uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę obejmującą wybrane zagadnienia z zakresu zaawansowanej wiedzy szczegółowej, związanej z wybranymi zagadnieniami transportu, obejmującej: modelowanie systemów i procesów transportowych, sterowanie i zarządzanie ruchem, teorię niezawodności i bezpieczeństwa, systemy pomiarowe oraz systemy teleinformatyczne.
- Efekt Tr2A_W05
- Absolwent zna i rozumie w pogłębionym stopniu wybrane fakty, obiekty i zjawiska oraz dotyczące ich teorie wyjaśniające złożone zależności między nimi, stanowiące uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę obejmującą wybrane zagadnienia z zakresu zaawansowanej wiedzy szczegółowej, związanej z wybranymi zagadnieniami transportu, obejmującej: modelowanie systemów i procesów transportowych, sterowanie i zarządzanie ruchem, teorię niezawodności i bezpieczeństwa, systemy pomiarowe oraz systemy teleinformatyczne.
- Efekt Tr2A_W06
- Absolwent zna i rozumie w pogłębionym stopniu wybrane fakty, obiekty i zjawiska oraz dotyczące ich teorie wyjaśniające złożone zależności między nimi, stanowiące uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu zaawansowanej wiedzy szczegółowej związanej z wybraną specjalnością.
- Efekt Tr2A_W07
- Absolwent zna i rozumie główne trendy rozwojowe i najistotniejsze nowe osiągnięcia, jak i dylematy współczesnej cywilizacji z zakresu transportu i pokrewnych dyscyplin naukowych, w szczególności w zakresie: infrastruktury transportu, środków transportu, systemów transportowych i logistyki, kierowania i sterowania ruchem, eksploatacji technicznej, systemów pomiarowych, inteligentnych systemów transportowych.
- Efekt Tr2A_W08
- Absolwent zna i rozumie metody, techniki, narzędzia oraz materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu transportu oraz wybranej specjalności.
- Efekt Tr2A_W09
- Absolwent zna i rozumie podstawowe procesy zachodzące w cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych.
- Efekt Tr2A_W10
- Absolwent zna i rozumie społeczne, ekonomiczne, prawne oraz inne pozatechniczne uwarunkowania działalności inżynierskiej w zakresie ogólnych zagadnień transportu oraz szczegółowych zagadnień właściwych dla wybranej specjalności, jak również zasady ich uwzględniania w praktyce.
- Efekt Tr2A_W11
- Absolwent zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej.
- Efekt Tr2A_W12
- Absolwent zna i rozumie ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości.
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt Tr2A_U01
- Absolwent potrafi dokonać właściwego doboru źródeł oraz informacji z nich pochodzących, jak również dokonywać oceny, krytycznej analizy, syntezy oraz twórczej interpretacji i prezentacji tych informacji w zakresie ogólnych zagadnień transportu oraz szczegółowych zagadnień transportu określonych wybraną specjalnością.
- Efekt Tr2A_U02
- Absolwent potrafi komunikować się na tematy specjalistyczne ze zróżnicowanymi kręgami odbiorców oraz prowadzić debatę.
- Efekt Tr2A_U03
- Absolwent potrafi kierować pracą zespołu.
- Efekt Tr2A_U04
- Absolwent potrafi samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie i ukierunkowywać innych w tym zakresie.
- Efekt Tr2A_U05
- Absolwent potrafi posługiwać się językiem obcym na poziomie B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego oraz w wyższym stopniu w zakresie specjalistycznej terminologii dotyczącej transportu, w tym potrafi posługiwać się wybranym językiem obcym w stopniu wystarczającym do porozumiewania się w sprawach zawodowych, czytania ze zrozumieniem fachowej literatury transportu, a także przygotowania i wygłoszenia krótkiej prezentacji na temat realizacji zadania projektowego lub badawczego w obszarze transportu.
- Efekt Tr2A_U06
- Absolwent potrafi rozwiązywać zadania dynamiki układów drgających, dokonywać jakościowej i ilościowej analizy dynamicznych układów drgających oraz modelować układy mechaniczne.
- Efekt Tr2A_U07
- Absolwent przy formułowaniu i rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich, w tym zadań nietypowych, a także prostych problemów badawczych dotyczących analizy i projektowania elementów, układów, urządzeń i systemów transportowych potrafi wykorzystać poznane metody optymalizacji w razie potrzeby odpowiednio je modyfikując, w tym m.in. potrafi sformułować jakościowe i formalne kryteria optymalizacji.
- Efekt Tr2A_U08
- Absolwent przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich, w tym zadań nietypowych, a także prostych problemów badawczych dotyczących transportu potrafi wykorzystać: metody Monte Carlo, w zakresie generowania liczb losowych, przybliżonego wyznaczania całek, rozwiązywania równań różniczkowych i układów równań liniowych, jak również metody rozwiązywania problemów opisywanych za pomocą procesów stochastycznych, funkcje zespolone i przekształcenia całkowe oraz wielowymiarową analizę statystyczną danych empirycznych.
- Efekt Tr2A_U09
- Absolwent potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary charakterystyk i symulacje komputerowe, a także ekstrakcję parametrów charakteryzujących elementy, układy, urządzenia i systemy transportowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski.
- Efekt Tr2A_U10
- Absolwent przy formułowaniu i rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich, w tym zadań nietypowych, a także prostych problemów badawczych w zakresie transportu i wybranej specjalności potrafi integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla kierunku studiów Transport oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne, w szczególności potrafi integrować wiedzę z dziedziny mechaniki, elektrotechniki, informatyki, automatyki, telekomunikacji, ekonomii, prawa, eksploatacji technicznej, ergonomii i bezpieczeństwa pracy, teorii niezawodności i bezpieczeństwa.
- Efekt Tr2A_U11
- Absolwent potrafi formułować oraz, wykorzystując odpowiednie narzędzia analityczne, symulacyjne i eksperymentalne, testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi w zakresie transportu i wybranej specjalności, w tym związane z modelowaniem i projektowaniem elementów, układów, systemów i procesów transportowych.
- Efekt Tr2A_U12
- Absolwent potrafi zapisać formalnie model systemu transportowego i jego elementy – strukturę, charakterystyki elementów struktury, potok ruchu oraz zależności matematyczne opisujące modele organizowania ruchu, jak również przedstawić sformułowanie zadań optymalizacyjnych rozłożenia potoku ruchu na sieci transportowej wg zasady równych kosztów średnich i wg równych kosztów krańcowych oraz przedstawić sformułowanie modeli rozwoju systemu transportowego i sformułowanie zadań optymalizacyjnych doboru środków do zadań.
- Efekt Tr2A_U13
- Absolwent przy formułowaniu i rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich, w tym zadań nietypowych, a także prostych problemów badawczych dotyczących transportu potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii), w tym m.in. technologii teleinformatycznych, przy czym potrafi sformułować kryteria oceny wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w transporcie ze względu na bezpieczeństwo i niezawodność, w odniesieniu do infrastruktury, środków, systemów, urządzeń, układów i obiektów transportu.
- Efekt Tr2A_U14
- Absolwent przy formułowaniu i rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich, w tym zadań nietypowych, a także prostych problemów badawczych dotyczących wybranej specjalności potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii), w tym potrafi sformułować kryteria oceny infrastruktury, środków, systemów, urządzeń, układów i obiektów transportu ze względu na: interoperacyjność, kompatybilność, efektywność, wrażliwość, bezpieczeństwo, niezawodność, sprawność, energooszczędność i ochronę środowiska.
- Efekt Tr2A_U15
- Absolwent potrafi dokonać krytycznej analizy istniejących rozwiązań technicznych dotyczących transportu lub wybranej specjalności oraz zaproponować ich ulepszenia, w tym potrafi zaproponować ulepszenia istniejących rozwiązań projektowych i modeli elementów, układów i systemów transportowych ze względu na określone kryteria.
- Efekt Tr2A_U16
- Absolwent potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla transportu, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne, w tym: 1) potrafi sformułować specyfikację projektową złożonego elementu, układu, urządzenia lub systemu transportowego, z uwzględnieniem aspektów ekonomicznych, prawnych, w tym ochrony własności intelektualnej, oraz innych aspektów pozatechnicznych, w tym oddziaływania na otoczenie, 2) potrafi korzystać z informacji zawartych w uregulowaniach prawnych dotyczących transportu zawartych w ustawach o transporcie zbiorowym, kolejowym, drogowym, prawo budowlane, prawo o ruchu drogowym i innych pozostałych i branżowych uregulowań prawnych, 3) potrafi konfigurować urządzenia komunikacyjne w lokalnych i rozległych sieciach teleinformatycznych oraz ocenić jakość tych sieci.
- Efekt Tr2A_U17
- Absolwent potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla wybranej specjalności, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne.
- Efekt Tr2A_U18
- Absolwent potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć w zakresie materiałów, elementów, metod projektowania, wytwarzania i eksploatacji do projektowania, budowy i eksploatacji układów, urządzeń i systemów transportowych, jak również potrafi ocenić przydatność technologii telekomunikacyjnych.
- Efekt Tr2A_U19
- Absolwent potrafi ocenić przydatność i dostrzec ograniczenia metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla transportu lub wybranej specjalności, jak również stosując także koncepcyjnie nowe metody potrafi rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla transportu i dla wybranej specjalności, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy.
- Efekt Tr2A_U20
- Absolwent potrafi zaprojektować, zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne, złożone urządzenie, obiekt, system, usługę lub proces, związane z transportem, oraz zrealizować ten projekt co najmniej w części używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe metody, techniki i narzędzia, w tym: 1) potrafi wykorzystywać oprogramowanie sieciowe, 2) potrafi projektować elementy, układy, urządzenia i systemy transportowe z uwzględnieniem zadanych kryteriów techniczno-ekonomicznych, w razie potrzeby przystosowując istniejące lub opracowując nowe metody projektowania lub komputerowe narzędzia wspomagania projektowania, 3) potrafi wykonać analizę bezpieczeństwa i niezawodności zaprojektowanych układów, urządzeń i systemów.
- Efekt Tr2A_U21
- Absolwent potrafi zaprojektować, zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne, złożone urządzenie, obiekt, system, usługę lub proces, związane z wybraną specjalnością, oraz zrealizować ten projekt co najmniej w części używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe metody, techniki i narzędzia.
- Efekt Tr2A_U22
- Absolwent przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich, w tym zadań nietypowych, a także prostych problemów badawczych dotyczących transportu potrafi dokonać wstępnej oceny ekonomicznej proponowanych rozwiązań i podejmowanych działań inżynierskich.
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt Tr2A_K01
- Absolwent jest gotów do krytycznej oceny odbieranych treści.
- Efekt Tr2A_K02
- Absolwent jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych w szczególności dotyczących transportu.
- Efekt Tr2A_K03
- Absolwent jest gotów do wypełniania zobowiązań społecznych, inspirowania i organizowania działalności na rzecz środowiska społecznego oraz inicjowania działania na rzecz interesu publicznego.
- Efekt Tr2A_K04
- Absolwent jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy w szczególności w zakresie rozwiązywania problemów dotyczących transportu.
- Efekt Tr2A_K05
- Absolwent jest gotów do odpowiedzialnego pełnienia ról zawodowych w obszarze transportu z uwzględnieniem zmieniających się potrzeb społecznych, w tym: rozwijania dorobku zawodu, podtrzymywania jego etosu, jak również przestrzegania i rozwijania zasad etyki zawodowej oraz działania na rzecz przestrzegania tych zasad.