Program | Wydział | Rok akademicki | Stopień |
---|---|---|---|
Inżynieria Biomedyczna | Wydział Mechatroniki | 2017/2018 | mgr |
Rodzaj | Kierunek | Koordynator ECTS | |
Stacjonarne | Inżynieria Biomedyczna | brak |
Semestr 1: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Specjalność: Inżynieria Biomedyczna
(Rozwiń)
|
||||||||||
Inżynieria Biomedyczna | Obowiązkowe | Modelowanie procesów biomedycznych | 2 | 0 | 0 | 225 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Przetwarzanie sygnałów biomedycznych | 4 | 450 | 0 | 225 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Systemy informacyjne w medycynie | 4 | 450 | 0 | 225 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
∑=10 | ||||||||||
Podstawowe | Obieralne | Przedmioty obieralne sem. 1 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  | Obowiązkowe | Praca przejściowa | 5 | 0 | 0 | 0 | 1125 | 0 | 75 | sylabus |
  |   | Radioterapia | 4 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  | Wariantowe | Teoria i praktyka eksperymentu | 4 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Wybrane działy matematyki | 4 | 450 | 225 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Metody sztucznej inteligencji - sieci neuronowe | 4 | 450 | 0 | 225 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
∑=20 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 2: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Specjalność: Inżynieria Biomedyczna
(Rozwiń)
|
||||||||||
Inżynieria Biomedyczna | Obowiązkowe | Modelowanie w biomechanice | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Procesy regulacji w systemach biologicznych | 2 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Systemy telemedyczne | 3 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Techniczne i prawne aspekty inżynierii biomedycznej | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Układy i systemy elektromedyczne | 4 | 450 | 0 | 225 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Zaawansowane techniki przetwarzania obrazowych danych medycznych | 4 | 450 | 0 | 225 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
∑=16 | ||||||||||
HES | HES | HES 1 | 2 | 0 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=2 | ||||||||||
Podstawowe | Obieralne | Przedmioty obieralne sem. 2 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
  | Obowiązkowe | Fizyka | 4 | 450 | 0 | 225 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Matematyka dyskretna | 4 | 450 | 225 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
∑=12 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 3: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Specjalność: Inżynieria Biomedyczna
(Rozwiń)
|
||||||||||
Inżynieria Biomedyczna | Obowiązkowe | Bioprzepływy | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Inżynieria rehabilitacji ruchowej | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
∑=4 | ||||||||||
HES | HES | HES 2 | 1 | 0 | 450 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=1 | ||||||||||
Podstawowe | Obieralne | Przedmioty obieralne sem. 3 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Przetwarzanie Sygnałów Biomedycznych-Projekt | 2 | 0 | 0 | 0 | 15 | 0 | 15 | sylabus |
  | Obowiązkowe | Praca dyplomowa | 20 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
  |   | Seminarium dyplomowe | 2 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=25 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= |
Efekty kierunkowe
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt K_W01
- Ma rozszerzoną wiedzę w zakresie matematyki, szczególnie w zakresie przekształceń całkowych, matematyki dyskretnej i procesów stochastycznych, konieczną do analizowania sygnałów medycznych i modelowania procesów biologicznych
- Efekt K_W02
- Posiada podstawową wiedzę w zakresie fizyki kwantowej, fizyki jądra atomowego i fizyki cząstek elementarnych oraz rozszerzoną wiedzę w zakresie fizyki radiacyjnej i fizyki urządzeń półprzewodnikowych
- Efekt K_W03
- Posiada rozszerzoną wiedzę w zakresie układów i systemów elektronicznych stosowanych w inżynierii biomedycznej
- Efekt K_W04
- Posiada rozszerzoną wiedzę w zakresie analizy danych eksperymentalnych
- Efekt K_W05
- Posiada rozszerzoną wiedzę w zakresie przetwarzania i analizy sygnałów biomedycznych, w tym metod analizy czasowo-częstotliwościowej sygnałów oraz ich filtracji
- Efekt K_W06
- Posiada rozszerzoną wiedzę w zakresie przetwarzania obrazowych danych medycznych, w tym pochodzących z tomografii oraz badań ultradźwiękowych
- Efekt K_W07
- Posiada rozszerzoną wiedzę w zakresie mechaniki przepływów biologicznych
- Efekt K_W08
- Posiada rozszerzoną wiedzę w zakresie systemów telemedycznych
- Efekt K_W09
- Posiada rozszerzoną wiedzę w zakresie systemów informacyjnych w medycynie w tym systemów sztucznej inteligencji
- Efekt K_W10
- Posiada szczegółową wiedzę w zakresie modelowania procesów i systemów biologicznych
- Efekt K_W11
- Posiada szczegółową wiedzę w zakresie mechaniki ruchu i chodu człowieka oraz urządzeń technicznych stosowanych w rehabilitacji ruchowej.
- Efekt K_W12
- Posiada wiedzę o trendach rozwojowych i najnowszych osiągnięciach IB i dziedzin związanych z IB
- Efekt K_W13
- Ma podstawową wiedzę o cyklu życia aparatury elektromedycznej
- Efekt K_W14
- Ma podstawową wiedzę w zakresie zarządzania, w tym zarządzania jakością, także w ochronie zdrowia, oraz prowadzenia działalności gospodarczej
- Efekt K_W15
- Ma rozszerzoną wiedzę o zasadach bezpieczeństwa obowiązujących przy wykorzystywaniu aparatury medycznej i jej eksploatacji
- Efekt K_W16
- Ma podstawową wiedzę w zakresie budowy akceleratorów medycznych, technik radioterapii oraz planowania radioterapii.
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt K_U01
- Potrafi zdobywać informacje z dostępnych źródeł (literatura, bazy danych itp.) oraz integrować i interpretować te informacje i dokonywać krytycznej ich oceny oraz formułować i uzasadniać wnioski
- Efekt K_U02
- Potrafi przygotować dokumentację analizy wyników eksperymentalnych oraz omówienie tych wyników
- Efekt K_U03
- Potrafi przygotować i przedstawić prezentację wyników realizacji zadania projektowego lub badawczego oraz poprowadzić dyskusję dotyczącą tej prezentacji
- Efekt K_U04
- Posługuje się językiem angielskim lub innym językiem międzynarodowym w stopniu zapewniającym porozumiewanie się także w obszarze zawodowym, czytanie ze zrozumieniem literatury fachowej oraz przygotowanie i przedstawienie prezentacji na tematy zawodowe
- Efekt K_U05
- Ma umiejętność samokształcenia.
- Efekt K_U06
- Potrafi zaprojektować plan zabiegów radioterapeutycznych
- Efekt K_U07
- Potrafi przeprowadzić analizę złożonych sygnałów biomedycznych w dziedzinie czasu i/lub częstotliwości
- Efekt K_U08
- Potrafi dobrać parametry przetwarzania sygnałów i obrazów z punktu widzenia potrzeb diagnostycznych i/lub badawczych
- Efekt K_U09
- Potrafi sformułować założenia konstrukcyjne dla urządzeń rehabilitacyjnych.
- Efekt K_U10
- Potrafi zaplanować i przeprowadzić proces testowania złożonego układu lub systemu elektronicznego
- Efekt K_U11
- Potrafi zaprojektować i co najmniej w części zrealizować system/urządzenie diagnostyczne lub terapeutyczne
- Efekt K_U12
- Potrafi zaproponować ulepszenia do wprowadzenia w istniejących rozwiązaniach aparatury i systemów elektromedycznych
- Efekt K_U13
- W procesie projektowania urządzeń i systemów biomedycznych potrafi integrować wiedzę pochodzącą z różnych źródeł
- Efekt K_U14
- Potrafi sformułować specyfikację projektową złożonego układu lub systemu elektronicznego z uwzględnieniem aspektów prawnych (ochrony własności intelektualnej) oraz innych aspektów pozatechnicznych
- Efekt K_U15
- Potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i badawczymi w obszarze IB
- Efekt K_U16
- Potrafi zaprojektować i przetestować model prostego procesu biologicznego.
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt K_K01
- Rozumie potrzebę dokształcania się przez całe życie, potrafi inspirować uczenie się innych osób
- Efekt K_K02
- Potrafi zorganizować pracę własną oraz oraz brać udział w pracy małego zespołu przyjmując różne role
- Efekt K_K03
- Potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
- Efekt K_K04
- Docenia potrzebę przekazywania społeczeństwu informacji i opinii nt. osiągnięć inżynierii biomedycznej i jej wpływu na opiekę zdrowotną i poziom cywilizacyjny społeczeństwa
- Efekt K_K05
- Rozumie znaczenie innowacji w inżynierii biomedycznej
- Efekt K_K06
- Ma świadomość interdyscyplinarnego charakteru inżynierii biomedycznej
- Efekt K_K07
- Jest świadomy środowiskowych uwarunkowań wdrażania innowacji
- Efekt K_K08
- Jest świadomy ekonomicznych uwarunkowań finansowania systemu opieki zdrowotnej