Program Wydział Rok akademicki Stopień
Automatyka i Robotyka Wydział Elektroniki i Technik Informacyjnych 2015/2016 mgr
Rodzaj Kierunek Koordynator ECTS
Stacjonarne Automatyka i Robotyka Rada Wydziału

Cele:

Absolwenci studiów magisterskich kierunku Automatyka i Robotyka są przygotowani do twórczego, systemowego rozwiązywania złożonych, interdyscyplinarnych problemów z zakresu automatyki i robotyki. Posiadają zaawansowaną wiedzę i umiejętności potrzebne do działania w zakresie: analizy, projektowania i konstrukcji układów i systemów automatyki, sterowania i oprogramowania systemów robotyki przemysłowej i usługowej oraz systemów wspomagania decyzji. Dzięki nabytym w trakcie studiów umiejętnościom, wiedzy i kompetencjom społecznym są przygotowani do uczestniczenia w pracach i kierowania zespołami ludzkimi, do pracy naukowo-badawczej oraz do prowadzenia własnej działalności gospodarczej. Absolwenci mają umiejętność samokształcenia, dalszego rozwoju zawodowego i podnoszenia kwalifikacji, a tym samym do adaptacji wymuszonej zmianami na rynku pracy. Są przygotowani do kontynuacji kształcenia na studiach doktoranckich oraz studiach podyplomowych.

Warunki przyjęć:

http://www.pw.edu.pl/Kandydaci

Efekty uczenia się


Semestr 1:

Blok Grupa nazwa ECTS Wykłady Ćwiczenia Laboratoria Projekt Lekcje komputerowe Suma sylabus
Kierunek - Automatyka i robotykaPrzedmioty techniczne - podstawowe Aparatura automatyki 4 30 0 15 0 0 45 sylabus
   Modelowanie i identyfikacja 4 30 15 0 15 0 60 sylabus
   Podstawy automatyki 4 30 0 15 0 0 3 sylabus
   Sterowanie procesów 4 30 15 0 15 0 60 sylabus
   Sterowniki programowalne 4 30 0 15 0 0 45 sylabus
   Systemy mikroprocesorowe w sterowaniu 5 30 0 30 0 0 60 sylabus
   Wstęp do robotyki 5 30 0 30 0 0 60 sylabus
∑=30
Suma semestr: ∑=

Semestr 2:

Blok Grupa nazwa ECTS Wykłady Ćwiczenia Laboratoria Projekt Lekcje komputerowe Suma sylabus
Kierunek - Automatyka i robotykaPrzedmioty techniczne - zaawansowane Algorytmy i metody optymalizacji 5 30 0 0 30 0 60 sylabus
   Metody identyfikacji 4 30 0 0 15 0 45 sylabus
   Modelowanie i sterowanie robotów 4 30 0 0 15 0 0 sylabus
   Pracownia problemowa magisterska 2 0 0 0 30 0 30 sylabus
   Przedmioty techniczne obieralne 5 30 0 30 15 0 60 sylabus
   Technika automatyzacji procesów 5 30 0 0 30 0 60 sylabus
   Teoria sterowania 5 30 15 0 15 0 60 sylabus
   Sztuczna inteligencja w automatyce 5 30 0 0 30 0 0 sylabus
∑=30
Suma semestr: ∑=

Semestr 3:

Blok Grupa nazwa ECTS Wykłady Ćwiczenia Laboratoria Projekt Lekcje komputerowe Suma sylabus
Kierunek - Automatyka i robotykaPrzedmioty techniczne - zaawansowane Inteligentne systemy robotyczne 4 30 0 0 15 0 45 sylabus
   Pracownia dyplomowa magisterska 8 0 0 0 90 0 3 sylabus
   Przedmioty filozoficzne i socjologiczne 2 30 0 0 0 0 30 sylabus
   Przedmioty techniczne obieralne 10 30 0 30 15 0 60 sylabus
   Seminarium dyplomowe magisterskie 1 2 0 30 0 0 0 0 sylabus
   Sieci i sterowanie systemami 4 30 0 0 15 0 45 sylabus
   Rozpoznawanie obrazów i sygnałów mowy 4 30 0 0 15 0 45 sylabus
∑=30
Suma semestr: ∑=

Semestr 4:

Blok Grupa nazwa ECTS Wykłady Ćwiczenia Laboratoria Projekt Lekcje komputerowe Suma sylabus
Kierunek - Automatyka i robotykaPrzedmioty techniczne - zaawansowane Języki obce 0 0 0 0 0 0 0 sylabus
   Przedmioty prawne 2 30 0 0 0 0 30 sylabus
   Przedmioty techniczne obieralne 6 60 0 30 15 0 90 sylabus
   Przygotowanie pracy dyplomowej magisterskiej 20 0 0 0 150 0 0 sylabus
   Redakcja i edycja pracy dyplomowej magisterskiej 0 0 0 0 30 0 30 sylabus
   Seminarium dyplomowe magisterskie 2 2 0 30 0 0 0 30 sylabus
∑=30
Suma semestr: ∑=

Semestr 5:

Blok Grupa nazwa ECTS Wykłady Ćwiczenia Laboratoria Projekt Lekcje komputerowe Suma sylabus
Kierunek - Automatyka i robotykaPrzedmioty techniczne - podstawowe Algorytmy i metody optymalizacji 5 30 0 0 30 0 60 sylabus
∑=5
 ObieralneKreatywny Semestr Projektowania        Informacje
Suma semestr: ∑=

Efekty kierunkowe

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt K_W01
ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu wybranych działów matematyki i fizyki, przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu automatyki i robotyki, w tym wiedzę niezbędną do: modelowania i symulacji komputerowej, identyfikacji, optymalizacji
Efekt K_W02
ma ogólną wiedzę w zakresie informatyki, w stopniu umożliwiającym implementacją programową znanych i projektowanych algorytmów; ma ogólną wiedzę w zakresie elektroniki, w stopniu umożliwiającym wybór platformy sprzętowej adekwatnej do projektowanych algorytmów
Efekt K_W03
ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu automatyki i robotyki, w szczególności wiedzę niezbędną do projektowania i analizy właściwości algorytmów regulacji ze sprzężeniem zwrotnym, w tym analizy stabilności
Efekt K_W04
ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu automatyki i robotyki, w tym wiedzę z zakresu: teorii sygnałów, systemów czasu rzeczywistego, metod optymalizacji, badań operacyjnych, metod identyfikacji, teorii sterowania, sieci i sterowania systemów, modelowania i symulacji komputerowych procesów (w tym robotów), aparatury automatyki, systemów rozmytych i sieci neuronowych
Efekt K_W05
ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach z zakresu automatyki i robotyki, elektroniki oraz informatyki
Efekt K_W06
zna podstawowe metody i techniki stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu automatyki i robotyki oraz narzędzia komputerowe wspomagające projektowanie
Efekt K_W07
zna metody projektowania następujących algorytmów zaawansowanych: wielowymiarowych algorytmów regulacji PID (z odprzęganiem), nieliniowych rozmytych algorytmów regulacji PID, wielowymiarowych algorytmów regulacji predykcyjnej bazujących na modelach liniowych i nieliniowych, algorytmów optymalizacji punktu pracy
Efekt K_W08
zna metody diagnostyki, w tym autodiagnostyki elementów wykonawczych i pomiarowych; diagnostyki z wykorzystaniem modeli procesów oraz regulacji tolerującej uszkodzenia
Efekt K_W09
zna techniki 'soft computing' (w tym sieci neuronowe i systemy rozmyte) oraz możliwości ich zastosowania w modelowaniu i projektowaniu algorytmów regulacji
Efekt K_W10
zna podstawowe klasy sprzętu stosowanego w systemach sterowania, a mianowicie: sterowniki programowalne, regulatory proste i wielofunkcyjne, rozproszone systemy sterowania (DCS), a także zna architekturę warstwową systemów DCS oraz rolę i zadania systemów oprogramowania SCADA
Efekt K_W11
ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w praktyce inżynierskiej
Efekt K_W12
zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej; potrafi korzystać z zasobów informacji patentowej

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt K_U01
potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
Efekt K_U02
potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku angielskim
Efekt K_U03
potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku angielskim, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych
Efekt K_U04
potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku angielskim prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu automatyki i robotyki
Efekt K_U05
potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia
Efekt K_U06
ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla kierunku „Automatyka i Robotyka”, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Efekt K_U07
potrafi posługiwać się technikami i narzędziami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej w zakresie automatyki i robotyki
Efekt K_U08
potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
Efekt K_U09
potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
Efekt K_U10
potrafi – przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich – integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla automatyki i robotyki oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne, w tym ekonomiczne
Efekt K_U11
potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi
Efekt K_U12
potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w zakresie automatyki i robotyki
Efekt K_U13
ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
Efekt K_U14
potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić istniejące rozwiązania techniczne w zakresie automatyki i robotyki, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Efekt K_U15
potrafi zaproponować ulepszenia (usprawnienia) istniejących rozwiązań technicznych w zakresie automatyki i robotyki
Efekt K_U16
potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla automatyki i robotyki, w tym zadań nietypowych, uwzględniając wymagania poza-funkcjonalne
Efekt K_U17
potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego z zakresu automatyki i robotyki, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie z zakresu automatyki i robotyki, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
Efekt K_U18
potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą wymagania poza-funkcjonalne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, w zakresie automatyki i robotyki, oraz zrealizować, przetestować i zainstalować ten projekt – co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia
Efekt K_U19
potrafi opracować szczegółową dokumentację zadania projektowego lub badawczego z zakresu automatyki i robotyki, potrafi przygotować opracowanie zawierające omówienie tych wyników

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt K_K01
potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Efekt K_K02
ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały, z uzasadnieniem różnych punktów widzenia