Program | Wydział | Rok akademicki | Stopień |
---|---|---|---|
Inżynieria Biomedyczna | Wydział Elektroniki i Technik Informacyjnych | 2016/2017 | mgr |
Rodzaj | Kierunek | Koordynator ECTS | |
Stacjonarne | Inżynieria Biomedyczna | Rada Wydziału |
Cele:
Studia drugiego stopnia na kierunku Inżynieria biomedyczna dające tytuł zawodowy magistra inżynieria (bez specjalności).
Warunki przyjęć:
http://www.pw.edu.pl/Kandydaci
Efekty uczenia się
Semestr 1: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kierunek - Inżynieria biomedyczna | Przedmioty techniczne - podstawowe | Biofizyka (IBM) | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Elektroniczna aparatura medyczna (IBM) | 6 | 45 | 0 | 30 | 0 | 0 | 75 | sylabus |
  |   | Elektronika 1 (IBM) | 4 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Elektronika 2 (IBM) | 4 | 15 | 0 | 30 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Podstawy obrazowania medycznego | 4 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Podstawy robotyki (IBM) | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Radiologia | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Sygnały i systemy (IBM) | 4 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
  |   | Biochemia | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | sylabus |
  |   | Biomateriały | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Podstawy automatyki (IBM) | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
∑=30 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 2: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Kierunek - Inżynieria biomedyczna | Przedmioty techniczne - zaawansowane | Analiza i modelowanie procesów fizjologicznych | 4 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Inżynieria rehabilitacji ruchowej | 2 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Metody badania materiałów i tkanek | 2 | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Metody bioinformatyki | 4 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 0 | sylabus |
  |   | Modelowanie w biomechanice | 4 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Pracownia problemowa magisterska | 2 | 0 | 0 | 0 | 30 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Systemy informatyczne w medycynie | 4 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Systemy telemedyczne | 4 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Wielkoskalowe metody pomiarowe w biologii molekularnej | 4 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 0 | sylabus |
  |   | Inżynieria genetyczna | 2 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Nanotechnologie | 4 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 45 | sylabus |
∑=30 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 3: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Kierunek - Inżynieria biomedyczna | Przedmioty ekonomiczno-społeczne | Doskonała praca zespołowa | 3 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Społeczne oblicza przemian technologicznych | 3 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  | Przedmioty techniczne - zaawansowane | Biostatystyka | 4 | 30 | 0 | 15 | 15 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Komputerowe wspomaganie obrazowej diagnostyki medycznej | 4 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Pracownia dyplomowa magisterska | 8 | 0 | 0 | 0 | 90 | 0 | 90 | sylabus |
  |   | Radioterapia | 4 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Seminarium dyplomowe magisterskie 1 | 2 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Tomografia rezonansu magnetycznego | 5 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
  |   | Cyfrowe przetwarzanie sygnałów pomiarowych | 4 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 0 | sylabus |
∑=30 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 4: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Kierunek - Inżynieria biomedyczna | Przedmioty ekonomiczno-społeczne | Gospodarka rynkowa - studium europejskie | 3 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
  |   | Wprowadzenie do zarządzania projektami | 3 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
  | Przedmioty techniczne - zaawansowane | Cyfrowe przetwarzanie obrazów | 5 | 30 | 0 | 60 | 15 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Przygotowanie pracy dyplomowej magisterskiej | 20 | 0 | 0 | 0 | 150 | 0 | 150 | sylabus |
  |   | Seminarium dyplomowe magisterskie 2 | 2 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Mikrokontrolery ARM | 5 | 30 | 0 | 30 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Zaawansowane techniki przetwarzania obrazowych danych medycznych | 4 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 3 | sylabus |
∑=30 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= |
Efekty kierunkowe
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt K_W01
- ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu inżynierii biomedycznej
- Efekt K_W02
- ma wiedzę w zakresie elektroniki, telekomunikacji, informatyki oraz automatyki i robotyki przydatną w inżynierii biomedycznej
- Efekt K_W03
- ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę w zakresie elektrodiagnostyki i diagnostyki obrazowej
- Efekt K_W04
- ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę obejmującą techniczne aspekty telediagnostyki i metod bezpiecznej wymiany danych medycznych
- Efekt K_W05
- ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę w zakresie modelowania struktur biologicznych a także implantów
- Efekt K_W06
- ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę na temat badania biomateriałów i tkanek biologicznych
- Efekt K_W07
- ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę w zakresie projektowania i stosowania protez
- Efekt K_W08
- ma podbudowaną teoretycznie wiedzę szczegółową związaną z inżynierią tkankową i genetyczną
- Efekt K_W09
- ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach w obszarze inżynierii biomedycznej, elektroniki, telekomunikacji, informatyki oraz automatyki i robotyki
- Efekt K_W10
- ma podstawową wiedzę o cyklu życia aparatury elektromedycznej
- Efekt K_W11
- zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich związanych z reprezentowaną dyscypliną inżynierską
- Efekt K_W12
- ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w praktyce inżynierskiej
- Efekt K_W13
- zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej; potrafi korzystać z zasobów informacji patentowej
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt K_U01
- potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
- Efekt K_U02
- potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku angielskim
- Efekt K_U03
- potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku angielskim, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych
- Efekt K_U04
- potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu inżynierii biomedycznej
- Efekt K_U05
- potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia
- Efekt K_U06
- ma umiejętności językowe w zakresie elektroniki, informatyki, automatyki i robotyki oraz telekomunikacji, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
- Efekt K_U07
- potrafi projektować i posługiwać się systemami informatycznymi oraz telemetrycznymi w medycynie
- Efekt K_U08
- potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
- Efekt K_U09
- potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
- Efekt K_U10
- potrafi, przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich, integrować wiedzę z zakresu elektroniki, informatyki, automatyki i robotyki oraz telekomunikacji oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
- Efekt K_U11
- potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi
- Efekt K_U12
- potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w zakresie inżynierii biomedycznej
- Efekt K_U13
- ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym i środowisku placówek medycznych oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
- Efekt K_U14
- potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
- Efekt K_U15
- potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi w inżynierii biomedycznej
- Efekt K_U16
- potrafi zaproponować ulepszenia (usprawnienia) istniejących rozwiązań technicznych
- Efekt K_U17
- potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla inżynierii biomedycznej, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne
- Efekt K_U18
- potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla inżynierii biomedycznej, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi, stosując także koncepcyjnie nowe metody, rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla inżynierii biomedycznej, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
- Efekt K_U19
- potrafi, zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne, zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z inżynierią biomedyczną, oraz zrealizować ten projekt – co najmniej w części, używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia
- Efekt K_U20
- Potrafi modelować struktury biologiczne i symulować procesy biologiczne
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt K_K01
- rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
- Efekt K_K02
- ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływ na środowisko, i związaną z tym odpowiedzialność za podejmowane decyzje
- Efekt K_K03
- potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
- Efekt K_K04
- potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
- Efekt K_K05
- prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
- Efekt K_K06
- potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
- Efekt K_K07
- ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały, z uzasad-nieniem różnych punktów widzenia