Program | Wydział | Rok akademicki | Stopień |
---|---|---|---|
Gospodarka Przestrzenna | Wydział Geodezji i Kartografii | 2016/2017 | inż |
Rodzaj | Kierunek | Koordynator ECTS | |
Stacjonarne | Gospodarka Przestrzenna | Mgr inż. Agnieszka Kardaś |
Cele:
Realizacja programu studiów pierwszego stopnia na kierunku gospodarka przestrzenna umożliwia nabycie wysoko specjalizowanej wiedzy i umiejętności w zakresie kształtowania przestrzennej organizacji rozwoju społeczno-gospodarczego, a także ogólnej wiedzy przyrodniczej, technicznej i ekonomiczno-prawnej. Zdobywana w czasie studiów wiedza fachowa pozwala na wykonywanie prac z zakresu gospodarki przestrzennej. Istotę nauczania stanowi metodyka sporządzania studiów uwarunkowań oraz planów zagospodarowania przestrzennego, która jest oparta na podstawach przyrodniczych, ekonomicznych i prawnych. Warsztat planistyczny jest wzbogacony o metody i technologie systemów informacji przestrzennej rozwijane na Wydziale Geodezji i Kartografii z zastosowaniem nowoczesnych metod pozyskiwania danych dla studiów i opracowywania planów, metody analiz przestrzennych i graficznej prezentacji danych oraz wyników analiz. Wiele uwagi poświęca się kształtowaniu cech uniwersalnych, które dają absolwentom podstawę do dalszego samokształcenia i rozwoju. Absolwent zna język obcy na poziomie biegłości B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy (wymagany egzamin). Absolwent jest przygotowany do podjęcia studiów drugiego stopnia.
Warunki przyjęć:
http://www.pw.edu.pl/Kandydaci
Efekty uczenia się
Semestr 1: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kierunkowe | Obowiązkowe | Podstawy geologii i geografii fizycznej | 5 | 30 | 30 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
∑=5 | ||||||||||
Podstawowe | Obowiązkowe | Fizyka | 5 | 30 | 45 | 0 | 0 | 0 | 75 | sylabus |
  |   | Historia architektury i urbanistyki | 4 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Informatyka | 4 | 15 | 30 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Matematyka | 5 | 30 | 30 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Prawoznawstwo, prawo cywilne i administracyjne | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Rysunek techniczny i planistyczny | 4 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=25 | ||||||||||
Wychowanie fizyczne | Wychowanie fizyczne | Wychowanie fizyczne | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=0 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 2: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Język obcy | Język obcy | Język angielski, niemiecki, rosyjski, francuski, hiszpański, włoski lub inny z aktualnej oferty SJO | 4 | 0 | 60 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
∑=4 | ||||||||||
Kierunkowe | Obowiązkowe | Podstawy architektury i urbanistyki | 2 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Podstawy kartografii | 5 | 30 | 0 | 0 | 30 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Społeczno-kulturowe uwarunkowania gospodarki przestrzennej | 3 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=10 | ||||||||||
Podstawowe | Obowiązkowe | Bazy danych przestrzennych | 4 | 15 | 30 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Ekologia i ochrona środowiska | 4 | 30 | 30 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Fizyka | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Geografia ekonomiczna i społeczna, statystyka publiczna i demografia | 3 | 45 | 0 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Grafika inżynierska | 3 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=16 | ||||||||||
Wychowanie fizyczne | Wychowanie fizyczne | Wychowanie fizyczne | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=0 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 3: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
HES | HES | Technologie informacyjne | 2 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=2 | ||||||||||
Język obcy | Język obcy | Język angielski, niemiecki, rosyjski, francuski, hiszpański, włoski lub inny z aktualnej oferty SJO | 4 | 0 | 60 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
∑=4 | ||||||||||
Kierunkowe | Obowiązkowe | Ekonomika miast i regionów | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Geodezyjna obsługa inwestycji i infrastruktury | 2 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Geodezyjne podstawy przestrzennej lokalizacji obiektów | 2 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Gleboznawstwo | 4 | 30 | 0 | 0 | 30 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Kataster nieruchomości | 3 | 15 | 30 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Podstawy architektury i urbanistyki | 2 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Podstawy projektowania urbanistycznego | 2 | 0 | 0 | 0 | 30 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Podstawy wiedzy technicznej z zakresu budownictwa 1 | 2 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | System planowania i zagospodarowania przestrzennego w Polsce | 1 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Wizualizacja 3D | 2 | 0 | 0 | 0 | 30 | 0 | 30 | sylabus |
∑=22 | ||||||||||
Podstawowe | Obowiązkowe | Statystyka | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=2 | ||||||||||
Wychowanie fizyczne | Wychowanie fizyczne | Wychowanie fizyczne | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=0 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 4: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
HES | HES | Prawo własności intelektualnej | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
∑=1 | ||||||||||
Język obcy | Język obcy | Język angielski, niemiecki, rosyjski, francuski, hiszpański, włoski lub inny z aktualnej oferty SJO | 4 | 0 | 60 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
∑=4 | ||||||||||
Kierunkowe | Obowiązkowe | Gospodarka nieruchomościami | 3 | 30 | 30 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Inwentaryzacja i analiza urbanistyczna | 3 | 0 | 0 | 0 | 45 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Podstawy teledetekcji | 3 | 15 | 30 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Projekt urbanistyczny zespołu mieszkaniowego | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Przyrodnicze uwarunkowania w projektach przestrzennych | 5 | 30 | 0 | 0 | 30 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Samorząd terytorialny | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Systemy Informacji Przestrzennej | 5 | 15 | 0 | 0 | 30 | 0 | 45 | sylabus |
∑=23 | ||||||||||
Podstawowe | Obowiązkowe | Ekonomia | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=2 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 5: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
HES | HES | Estetyczne aspekty przestrzeni publicznych (przedmiot obieralny) | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Podejmowanie działalności gospodarczej (przedmiot obieralny) | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Socjologia | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=6 | ||||||||||
Kierunkowe | Obowiązkowe | Kulturowe aspekty procesu rewitalizacji | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Projekt urbanistyczny zespołu mieszkaniowego | 4 | 0 | 0 | 0 | 45 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Rewitalizacja obszarów zurbanizowanych | 4 | 30 | 30 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Rozwój obszarów wiejskich | 3 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Systemy informacji o terenie | 4 | 15 | 30 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Teoria urbanistyki i gospodarki przestrzennej | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Uwarunkowania strategii rozwoju gmin | 4 | 15 | 30 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Zagadnienia prawne w ochronie środowiska | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Zasób geodezyjny i kartograficzny | 2 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
∑=26 | ||||||||||
Obieralne | Kreatywny Semestr Projektowania | Informacje | ||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 6: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Specjalność: Środowiskowe uwarunkowania gospodarowania przestrzenią
(Rozwiń)
|
||||||||||
Środowiskowe uwarunkowania gospodarowania przestrzenią | Obowiązkowe | Geologiczne podstawy gospodarki przestrzennej | 4 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Podstawy zarządzania nieruchomościami | 3 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Rozwój obszarów wiejskich 2 | 4 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Siedliskoznawstwo | 2 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Waloryzacja krajobrazu | 2 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
∑=15 | ||||||||||
Specjalność: Urbanistyka w planowaniu przestrzennym
(Rozwiń)
|
||||||||||
Urbanistyka w planowaniu przestrzennym | Obowiązkowe | Najnowsze realizacje urbanistyczne | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Planowanie przestrzenne (projekt planistyczny) | 4 | 0 | 0 | 0 | 45 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Planowanie przestrzenne w praktyce | 5 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Podstawy wiedzy technicznej z zakresu budownictwa 2 | 3 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
∑=15 | ||||||||||
HES | HES | Samozatrudnienie | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Sztuka myślenia i uczenia się | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
∑=2 | ||||||||||
Kierunkowe | Obowiązkowe | Analizy przestrzenne i modelowanie | 4 | 15 | 0 | 0 | 30 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Planowanie infrastruktury technicznej | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Projekt urbanistyczny zespołu mieszkaniowego | 4 | 0 | 0 | 0 | 45 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Teoria urbanistyki i gospodarki przestrzennej | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=13 | ||||||||||
Obieralne | Kreatywny Semestr Projektowania | Informacje | ||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 7: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Specjalność: Środowiskowe uwarunkowania gospodarowania przestrzenią
(Rozwiń)
|
||||||||||
Środowiskowe uwarunkowania gospodarowania przestrzenią | Obowiązkowe | Kartografia w procesach wspomagania podejmowania decyzji planistycznych | 4 | 15 | 0 | 0 | 30 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Rekultywacja i zagospodarowanie obszarów zdegradowanych | 5 | 30 | 0 | 0 | 30 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Zarządzanie nieruchomościami mieszkalnymi | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=12 | ||||||||||
Specjalność: Urbanistyka w planowaniu przestrzennym
(Rozwiń)
|
||||||||||
Urbanistyka w planowaniu przestrzennym | Obowiązkowe | Projekt urbanistyczny | 4 | 0 | 0 | 0 | 45 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Realizacja projektów urbanistycznych i planistycznych | 5 | 30 | 30 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Społeczno-kulturowe uwarunkowania gospodarki przestrzennej 2 | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=12 | ||||||||||
Kierunkowe | Obieralne | Praca dyplomowa inżynierska | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
  |   | Praktyki | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
  | Obowiązkowe | Seminarium dyplomowe dla ŚUGP | 3 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Seminarium dyplomowe dla UWPP | 3 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=25 | ||||||||||
Obieralne | Kreatywny Semestr Projektowania | Informacje | ||||||||
Suma semestr: | ∑= |
Efekty kierunkowe
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt K_W01
- ma wiedzę w zakresie matematyki obejmującą rozumienie matematycznego opisu przestrzeni, w tym w szczególności metody matematyczne i metody numeryczne, niezbędne do posługiwania się opisem matematycznym obiektów takich jak prosta, płaszczyzna
- Efekt K_W02
- ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę w zakresie fizyki obejmującą mechanikę i termodynamikę
- Efekt K_W03
- ma elementarną wiedzę w zakresie architektury systemów i sieci komputerowych oraz systemów operacyjnych, niezbędną do instalacji, obsługi i utrzymania narzędzi informatycznych oraz zarządzania systemami informacji przestrzennej
- Efekt K_W04
- ma uporządkowaną wiedzę w zakresie technologii GIS oraz metod i technik użytkowania systemów informacji przestrzennej a także ich zastosowań
- Efekt K_W05
- ma podstawową wiedzę z zakresu kartografii, państwowych układów odniesienia przestrzennego, metod prezentacji kartograficznej oraz uporządkowaną wiedzę ogólną o kartograficznych danych źródłowych referencyjnych i tematycznych wykorzystywanych w gospodarce przestrzennej; zna cele, zasady, regulacje i technologie tworzenia krajowej infrastruktury informacji przestrzennych
- Efekt K_W06
- ma ogólną wiedzę na temat metod i systemów obrazowania lotniczego i satelitarnego, teledetekcji oraz możliwości ich zastosowania
- Efekt K_W07
- ma podstawową wiedzę z zakresu działów nauki o glebie w nawiązaniu do funkcji, jaką pełni gleba, zna zasady przeprowadzenia i wykorzystania oceny gleb w szczególności w planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, kształtowaniu rolniczej i leśnej przestrzeni oraz planowaniu infrastruktury technicznej
- Efekt K_W08
- ma podstawową wiedzę z zakresu środowiska przyrodniczego i ekologii, mechanizmów i procesów jakie zachodzą w środowisku; ma podstawową wiedzę w zakresie zagadnień prawnych dotyczących ochrony środowiska
- Efekt K_W09
- ma podstawową wiedzę techniczną i prawną z zakresu gospodarki nieruchomościami, zna metody i zasady wyceny wybranych rodzajów nieruchomości, rozumie związek wartości nieruchomości ze zmianami funkcji w miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego
- Efekt K_W10
- zna i rozumie zmiany w gospodarowaniu przestrzenią, ma wiedzę o wpływie społecznych i kulturowych czynników na gospodarowanie przestrzenią i ma wiedzę o etyce gospodarowania przestrzenią
- Efekt K_W11
- ma podstawową wiedzę o prawach rządzących gospodarką, oraz narzędziach służących do analizy ekonomicznej; zna podstawowe zasady działania przedsiębiorstw na rynku
- Efekt K_W12
- ma podstawową wiedzę o zasadach działania samorządu terytorialnego w Polsce i zna podstawy gospodarki finansowej jednostek samorządu terytorialnego, zna funkcje oraz zadania samorządu terytorialnego w Polsce
- Efekt K_W13
- ma podstawową wiedzę o normach prawnych, zna przepisy prawne w szczególności: prawo wspólnotowe, prawo materialne, prawo ustrojowe i prawo proceduralne
- Efekt K_W14
- zna uwarunkowania przyrodnicze kraju i wynikające z nich główne kierunki zagospodarowania przestrzennego oraz zasady i wskaźniki zrównoważonego rozwoju przestrzennego
- Efekt K_W15_SR
- zna podstawowe zasady, metody i techniki stosowane przy wykonywaniu inwentaryzacji urbanistycznej dla różnej szczegółowości badanych cech oraz podstawowe metody, techniki i narzędzia stosowane przy wykonywaniu projektów planistycznych i budowlanych
- Efekt K_W15_UR
- zna podstawowe zasady, akty prawne, metody, techniki i narzędzia stosowane przy wykonywaniu inwentaryzacji urbanistycznej, inwentaryzacji geodezyjnej, wykonywaniu projektów planistycznych i budowlanych oraz zna zasady, metody i techniki projektowania osnów realizacyjnych i przygotowywania szkiców budowlanych
- Efekt K_W16
- ma wiedzę umożliwiającą opracowanie urbanistycznej inwentaryzacji, rysunków projektów urbanistycznych i planów zagospodarowania przestrzennego oraz zna stosowane dla tych celów techniki komputerowe
- Efekt K_W17_SR
- ma podstawową wiedzę z zakresu projektowania prostych ustrojów budowlanych budynków i budowli oraz zna zasady kompozycji urbanistycznej budujące ład przestrzenny i elementy przestrzenne określające tę kompozycję
- Efekt K_W17_UR
- ma podstawową wiedzę z zakresu cech architektury i założeń urbanistycznych na przestrzeni różnych epok, projektowania prostych ustrojów budowlanych budynków i budowli oraz zna zasady kompozycji urbanistycznej budujące ład przestrzenny i elementy przestrzenne określające tę kompozycję
- Efekt K_W18
- ma podstawową wiedzę z zakresu materiałów budowlanych i technologii stosowanych powszechnie w budownictwie
- Efekt K_W19_SR
- ma podstawową wiedzę o środowisku zamieszkania pozwalającą na programowanie i określanie parametrów i programów rozwoju przestrzennego rozpoznanego terenu
- Efekt K_W19_UR
- ma podstawową wiedzę o środowisku zamieszkania pozwalającą na programowanie i określanie parametrów i programów rozwoju przestrzennego rozpoznanego terenu; ma wiedzę odnośnie zasad i kierunków rewitalizacji przestrzeni zurbanizowanej
- Efekt K_W20
- zna podstawowe metody i techniki stosowane przy rozwiązywaniu zadań projektowych dotyczących przede wszystkim zespołów zabudowy mieszkaniowej oraz zasadnicze metody i podstawy prawne stosowane przy sporządzaniu analizy urbanistycznej, na podstawie której wydawana jest decyzja o warunkach zabudowy
- Efekt K_W21
- ma podstawowe wiedzę pozwalającą ocenić jakość zagospodarowania terenu pod kątem efektywności inwestycyjnej, użytkowej i zgodności z przepisami prawa
- Efekt K_W22
- ma wiedzę o celach planowania przestrzennego oraz jego prawnych, przyrodniczych, społecznych, ekonomicznych i technicznych uwarunkowaniach, oraz o możliwościach planistycznych uregulowań dopuszczonych w miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego
- Efekt K_W23
- zna podstawowe zasady funkcjonowania katastru nieruchomości w ujęciu prawnym i technicznym oraz jego rolę i zadania katastru w gospodarce
- Efekt K_W24_SR
- ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i technicznych aspektów w procesie gospodarowania i administrowania nieruchomościami
- Efekt K_W24_UR
- ma wiedzę pozwalającą zidentyfikować problemy planistyczne na obszarach o różnym zasięgu terytorialnym, określić ich endogeniczne i egzogeniczne cechy i szanse rozwojowe
- Efekt K_W25_SR
- ma wiedzę dotyczącą procedur prawnych i technicznych związanych z procesem scalania i wymiany gruntów oraz innych zadań administracji rządowej w zakresie rozwoju obszarów wiejskich
- Efekt K_W25_UR
- ma wiedzę o zakresie i znaczeniu ustaleń planistycznych w procesie podejmowania budowlanych decyzji inwestycyjnych lokalizowanych na obszarze objętym miejscowym planem zagospodarowania
- Efekt K_W26_SR
- ma podstawową wiedzę dotycząca uwarunkowań przyrodniczych i społeczno-gospodarczych kształtujących rozwój obszarów wiejskich
- Efekt K_W26_UR
- ma wiedzę o procesach rozwojowych zachodzących w przestrzeniach o różnym stopniu urbanizacji i różnym nasyceniu wartościami przyrodniczymi i kulturowymi oraz zna zakresy i możliwości planistycznej ochrony interesu i dóbr publicznych przy uwzględnieniu zasad zrównoważonego rozwoju i w tworzeniu ładu przestrzennego
- Efekt K_W27_SR
- ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu rekultywacji i zagospodarowania obszarów zdegradowanych oraz zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu zadań z zakresu projektowania rekultywacji i zagospodarowania terenów zdegradowanych
- Efekt K_W27_UR
- ma podstawową wiedzę o randze ustaleń planistycznych i ich wpływie na zakres wykonalności indywidualnych praw dotyczących własności nieruchomości
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt K_U01
- potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
- Efekt K_U02
- potrafi pracować indywidualnie i w zespole; umie oszacować czas potrzebny na realizację zleconego zadania; potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac zapewniający dotrzymanie terminów
- Efekt K_U03
- potrafi opracować dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego i przygotować tekst zawierający omówienie wyników realizacji tego zadania
- Efekt K_U04
- potrafi przygotować i przedstawić krótką prezentację poświęconą wynikom realizacji zadania inżynierskiego
- Efekt K_U05
- posługuje się językiem angielskim w stopniu wystarczającym do porozumiewania się, a także czytania ze zrozumieniem instrukcji i tekstów technicznych
- Efekt K_U06
- ma umiejętność samokształcenia się, m.in. w celu podnoszenia kompetencji zawodowych
- Efekt K_U07
- potrafi wykorzystać poznane metody i modele matematyczne do opisywania przestrzeni
- Efekt K_U08
- potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną z różnych dziedzin, pozyskiwać dane do analizowania zjawisk i procesów społecznych, demograficznych i ekonomicznych w różnych skalach przestrzennych; potrafi właściwie posługiwać się danymi statystycznymi w analizie i interpretacji procesów ekonomicznych
- Efekt K_U09
- potrafi obsługiwać co najmniej jedno wybrane narzędzie klas CAD, GIS, 3D oraz posługiwać się nimi w celu: wykonywania inwentaryzacji, projektów urbanistycznych, planów zagospodarowania przestrzennego, analizy danych przestrzennych, opracowania prezentacji kartograficznych i wizualizacji w postaci animacji
- Efekt K_U10
- potrafi wprowadzać dane pochodzące z różnych źródeł (klasyczne pomiary geodezyjne, pomiary GPS, obrazy rastrowe, satelitarne i lotnicze, zasoby danych wektorowych CAD i GIS) do baz danych przestrzennych i przetwarzać je
- Efekt K_U11
- potrafi korzystać z serwisów udostępniających dane geodezyjne i kartograficzne oraz wykorzystywać i uruchamiać usługi sieciowe wykorzystujące dane przestrzenne; potrafi pracować na zbiorach zawartych w komputerowych bazach danych przestrzennych (w szczególności katastru nieruchomości) i ocenić ich przydatność dla określonych celów
- Efekt K_U12
- potrafi rozróżnić, opisać i analizować różne modele systemu samorządowego, zdefiniować ich zadania
- Efekt K_U13
- posiada umiejętność pracy z ustawami, rozporządzeniami i aktami prawa miejscowego oraz umiejętność sporządzania prostych umów cywilnoprawnych
- Efekt K_U14
- stosując podstawowe techniki informacyjno-komunikacyjne potrafi przedstawić stan istniejącego zagospodarowania terenu, w zakresie jego użytkowania, zabudowy, walorów technicznych, kulturowych i społecznych; potrafi ocenić właściwości funkcjonalne i konstrukcyjne budynku i odnieść je do otaczającej go przestrzeni
- Efekt K_U15
- potrafi dokonać oceny właściwości gleb pod kątem ich jakości i przydatności, użytkowania i kierunków zagospodarowania, poprawy ich właściwości oraz ochrony ilościowej i jakościowej; potrafi wykorzystać dokumentację kartograficzną i opisową o środowisku w działaniach związanych z rozwojem wsi
- Efekt K_U16
- potrafi zaprojektować zespół zabudowy mieszkaniowej wraz z niezbędnymi usługami i urządzeniami towarzyszącymi, nadając mu cechy środowiska zamieszkania odpowiadające wymaganym standardom użytkowym i normom budowlanym.
- Efekt K_U17
- potrafi wykonać rysunek miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego wybranego obszaru miasta wraz z tekstem ustaleń dla wyodrębnionych terenów przy zastosowaniu obowiązujących norm i przepisów prawnych stosowanych w planowaniu przestrzennym
- Efekt K_U18_SR
- potrafi dokonać wyceny nieruchomości oraz oszacować nieruchomości rolne w procesie szacunku porównawczego gruntów
- Efekt K_U18_UR
- potrafi określić podstawowe cechy funkcjonalno-przestrzenne analizowanego obszaru, przeanalizować zebrane informacje pod kątem sformułowania ustaleń dotyczących inwestycji budowlanej, przedstawić urbanistyczną wizję zagospodarowania przestrzennego obszaru, przełożyć ją na zapis planistycznych ustaleń, zaprojektować zespół zabudowy odpowiadający ustaleniom analizy urbanistycznej oraz wymaganym standardom użytkowym i normom techniczno-budowlanym; potrafi przedstawić urbanistyczną wizję zagospodarowania przestrzennego obszaru, będącą ilustracją ustaleń planistycznych w ujęciu planimetrycznym i perspektywicznym
- Efekt K_U19_SR
- potrafi skompletować dokumentację wymaganą przepisami prawa o nieruchomościach dla potrzeb gospodarowania i administrowania nimi
- Efekt K_U19_UR
- potrafi wykonać rysunek wyrażający intencję rozwoju przestrzennego konkretnego obszaru, opisać przesłanki i kierunki jego rozwoju; potrafi wykonać projekt zagospodarowania i zabudowy obszaru przy zastosowaniu obowiązujących norm i przepisów prawnych, przedstawić go w postaci ustaleń planistycznych oraz dokonać syntezy zagospodarowania konkretnego obszaru w formie diagnozy jego rozwoju z uwzględnieniem charakteryzujących go problemów
- Efekt K_U20_SR
- potrafi pozyskiwać i aktualizować dane przestrzenne będące postawą opracowania studiów uwarunkowań i planów zagospodarowania przestrzennego
- Efekt K_U20_UR
- potrafi skwantyfikować i uzasadnić rachunkowo podstawę przyjętych założeń projektowych dla rozwoju przestrzennego konkretnego obszaru
- Efekt K_U21_SR
- potrafi wykorzystywać różne źródła danych oraz podstawowe techniki i narzędzia badawcze, przeprowadzać z ich użyciem interpretacji uwarunkowań przyrodniczych, określić na tej podstawie kierunki i zasady zagospodarowania dla obszaru objętego planem
- Efekt K_U21_UR
- potrafi przeanalizować cechy istniejącego zagospodarowania określonego obszaru wskazując na jego uwarunkowania i możliwości zrównoważonego rozwoju z poszanowaniem interesu publicznego i prywatnego; potrafi przeanalizować opracowania planistyczne pod kątem ich zgodności z przepisami prawa oraz zasadami zrównoważonego rozwoju i ładu przestrzennego
- Efekt K_U22
- posiada umiejętność krytycznej analizy i przygotowania strategii rozwoju lokalnego
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt K_K01
- rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się (studia drugiego i trzeciego stopnia, studia podyplomowe, kursy) — podnoszenia kompetencji zawodowych, osobistych i społecznych
- Efekt K_K02
- ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżyniera gospodarki przestrzennej, w tym jej wpływ na środowisko, i związaną z tym odpowiedzialność za podejmowane decyzje
- Efekt K_K03
- ma świadomość ważności zachowania w sposób profesjonalny, przestrzegania zasad etyki zawodowej i poszanowania różnorodności poglądów i kultur
- Efekt K_K04
- ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
- Efekt K_K05
- potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
- Efekt K_K06
- potrafi nawiązać kontakt z różnymi specjalistami pracującymi dla gospodarki przestrzennej
- Efekt K_K07
- potrafi pracować i debatować w grupie poszerzając tym sposobem zakres zdobytej wiedzy
- Efekt K_K08_SR
- ma wyrobioną świadomość zawodowej i społecznej odpowiedzialności przy podejmowaniu decyzji administracyjnych odnoszących się do lokalizacji inwestycji w istniejących funkcjonalno-przestrzennych strukturach zagospodarowania
- Efekt K_K08_UR
- ma wyrobioną świadomość zawodowej społecznej odpowiedzialności przy podejmowaniu decyzji projektowych odnoszących się do kształtowania środowiska zamieszkania
- Efekt K_K09_UR
- wyczuwa kontekst społeczny w urbanistyce;